♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Debora Persson - 18 mars 2013 14:46

På barnens mössor finns det ett stort ljusblått "M". Man skulle kunna tro att det möjligvis står för

Malmö FF eftersom det är mannens favoritlag. Men så är icke fallet. På Maximilians mössa betyder ju "M" "Maximilian" såklart och på Vilmers mössa står "M" för "Maximilian är världens bästa storebror".

Eller? Malmö FF, vad är det liksom? En skånsk maträtt?


   

Av Debora Persson - 17 mars 2013 20:30

Idag startade vi söndagen med lite Bamsegympa för Maximilians del.

Hela familjen följde med idag eftersom vi skulle iväg direkt efter. Vilmer var ganska trött på att sitta och titta på hela tiden. Han ville såklart vara med och leka med de andra barnen! Efter en stund kom även min pappa och tittade på när Maximilian och jag gympade. Pappa skulle med oss efter gympan då vi skulle till huset. Efter gympan ville Maximilian åka i morfars bil så det fick han göra och vi möttes sen borta vid huset.

Pappa kollade väggarna och tapeterna eftersom vi bett honom om hjälp med tapetseringen. Domen blev den att vi får ta och slipa till väggarna lite innan han kan tapetsera. Sen kom även mannens pappa till huset och männen kollade om de fick upp värmen i oljepannan. Tror det gick tillslut?

Sen kom även mamma, mormor mfl och även dom tittade på huset innan vi begav oss hem med trötta, hungriga och kissnödiga barn.


  

Jag älskar verkligen detta kökssåpet!

Synd där inte finns fler sådana skåp!

Frågan är vad man ska ha för fint i det skåpet?

För övrigt så ska väggar och paneler målas om i veckan!

 

Maximlian skottade snö och kände sig som hemma alla redan!

Tror han kommer stormtrivas med att kunna komma ut och leka i trädgården! Han som älskar att leka ute!

    

Av Debora Persson - 16 mars 2013 20:47

Laaagom trött och grinig efter denna dagen. Jag och mannen var i Kristianstad medans pojkarna var hemma hos min mamma där min lillasyster passade dom medan mamma och lillebror var iväg en sväng.

Det tog inte ens en timme förrän jag fick ett litet sms från lillasyster " Vafan ett skämt att han redan har bajsat???" och strax därpå skrev hon att även Maximilian bajsat. Grejen var den att när vi frågade lillasyster om hon kunde passa pojkarna en stund så var hon rädd att hon skulle behöva ta och torka bajs. Haha stackars. Inte nog med att en onge bajsar utan båda två bajsar! :) Får iallafall hoppas hon vill vara barnvakt fler gånger! :) Som tur var så tyckte de om att vara med moster och det är ju huvudsaken!

På vägen hem sen när vi hämtat pojkarna frågade jag Maximilian vad han hade gjort hos moster Kakka så svarar han stolt "Jag har bajsat!" Haha söte!


Vi var i Kristianstad iallafall. Vi köpte det vi behövde och det var bland annat lite smågrejer som behövs till huset samt tapeter, tapetklister och färg till väggarna. Efter att vi handlat klart så begav vi oss iväg för att hämta våra små pojkar.

Ikväll är jag inte på det minsta bra humör och ville helst gå och lägga mig men får vara vaken en liten stund till innan jag besegrar sängen och hoppas på att det blir nästa dag snart.

I morgon har vi fullt upp med gympa för Maximilian och sen ska vi bort till huset en sväng. Och så måste måste jag hinna plugga lite med!

Av Debora Persson - 16 mars 2013 08:29

God morgon!

Vilmer har börjat med en väldigt dålig vana och det är att vakna långt innan det är lagligt.

Eller han vaknar iallafall vid 06 och ingen annan är särskillt villig att stiga upp med honom. Tyvärr brukar nitlotten falla på mannen som är mest lättväckt. Jag har mycket svårare att komma upp men fick stiga upp strax efter 07 idag. När Vilmer vaknar på morgonen är han så utvilat att det inte finns en chans för honom att somna om. Idag var han livlig och därför vaknade Maximilian vid 07 med. Han brukar annars sova en timme till.


Nu är vi iallafall uppe och solen skiner. Det är visserligen en massa minusgrader men så länge solen skiner gör det inte så mycket! :) Tror karln sa att det var -12 grader ute när han steg upp. Precis som om jag blev sugen på att stiga upp ur den varma sängen då??

Om några timmar när vi tvättat klart så ska vi bege oss iväg och handla lite och barnen ska leka med moster Karin hos sin mormor ett par timmar.



 
  

Av Debora Persson - 15 mars 2013 16:12

Idag blev det film på engelskalektionen, vi tittade på Slumdog millionare och därefter var det dags för två timmar matte.

Snacka om att ögonen gick i kors sista stunden och man fick verkligen anstränga sig för att inte somna och att istället koncentrera sig på att försöka förstå det där med Algebra.. Tur det är fredag och helg nu!

I morgon ska vi åka till Kristianstad och meningen var att vi också skulle hälsa på lillasyster men eftersom hon kommer befinna sig hos mamma istället så lämnar vi barnen där så kan vi åka och handla i lugn och ro utan rastlösa barn. De kan istället leka av sig hos sin mormor.

Vi ska handla färg, tapeter och lite annat som behövs till huset.

Tapeterna ska vi ha i ett av vardagsrummen där de nuvarande tapeterna är väldigt slitna och på något ställe har de till och med spruckit så då tänkte vi göra om där.


Ja och idag är det ju två veckor kvar tills vi flytta!

Två veckor! Jösses, vilken tur man började packa så tidigt som vi ändå gjorde för tiden har ju gått galet snabbt senate tiden! Man hinner ju knappt med!

Om en dryg vecka så börjar vi tömma i källaren och kör så mycket som möjligt till huset så vi slipper allt på flyttdagen.


Av Debora Persson - 14 mars 2013 18:26

Idag var jag i skolan, den lektion jag har idag skulle egentligen vara inställd då läraren skulle på konferens men eftersom hon var sjuk förra veckan så åkte hon inte på konferensen så det vatt lektion idag så vi inte kommer efter i planeringen. Dock så var jag där ensam med läraren men efter en kvart kom det två killar till så vi var tre elever idag..  Lugnt och skönt :) Vi brukar annars vara många på dessa lektionerna..


Maximilian var på simskola idag. Jag var i skolan vid den tiden så kunde inte följa med idag men Maximilian hade sin farfar med idag så det gick kanoners ändå. Nu är det bara två gånger kvar på simskolan innan den är slut och förhoppningsvis så får han gå över till nästa grupp (Sim1) nästa gång. Det beror på hur de utvecklats och om de är redo att börja en lite "svårare" grupp men han har aldrig haft problem med att göra det som de blivit bedda till att göra nu och han tycker det är jätteroligt så det är nog inga som helst problem med att gå över till nästa grupp. Förhoppningsvis kommer han då med i en av grupperna som bara är en gång i veckan och på en eftermiddagstid lite senare än dom han är på nu, det är liksom inte så lätt att komma iväg på simskola klockan 14 på vardagarna om man egentligen har annat att göra..


Och vädret... Jag gillar egentligen inte att prata om vädret, det har jag en karl som tjatar om hela dagarna så han brukar ha full koll på vädret. Men man blir faktiskt less när man tror att våren är kommen och sen öser det ner snö hela dagen! Och snön kommer inte att försvinna den närmsta tiden.. Fy, hoppas vädret hinner ändras till nästa vecka!! 

 

Istället för att glo ut genom fönstret och bli deprimerad så får man titta på bilder från juni-10 när vi var i Turkiet med masssssa värme och sol! Man blir lite gladare då! :)


 
  

Av Debora Persson - 14 mars 2013 09:59

Snö! Igår kom snön igen och det är inte alls kul! Häromdagen hade vi strålande solsken, snön var i stort sett bortsmält och inga tecken på att det skulle komma mer snö utan nu var våren på väg på riktigt. Tji fick vi. Snön faller och snön lägger sig. Min vinterjacka har jag packat ner och vet inte alls vart den ligger nu bland alla flyttkartonger. Så får palta på mig i min vårjacka.

Sen blir det skolan för min del iallafall och jag har noll lust att bege mig ut i kylan idag!


Det är iallafall nedförsbacke till helgen nu och det är ju toppen!! :) Det är inplanerat en lite tripp till Kristianstad i helgen och så är det gympa för Maximilians del! Och förhoppningsvis kommer det bli lite sol med! :)




Av Debora Persson - 13 mars 2013 20:07

Har inte hunnit uppdatera här men nu ska jag ta och göra det :)

Fullt upp med allt verkligen!

Idag hade jag prov i skolan, matteprov blev det och jag hoppas verkligen att jag klarade det så jag kan lägga det bakom mig. Tvivlar dock på det.

Idag har vi även hunnit med en sväng till Ikea för att bland annat handla lite golv till huset, matta och lampor till barnen och lite annat nödvändigt vi behövde. Vi lämnade Maximilian i lekrummet där han lekte hela tiden när vi andra handlade och det gick hur bra som helst! :)

 


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards