♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Påskhelg och flytthelg

Av Debora Persson - 3 april 2013 22:07

Nuuuuså. Nu har det gått ett par dagar sen jag kunde skriva sist.

Fullt upp från morgon till kväll!

Fredagen den 29 mars var det äntligen dags för flytt!

Äntligen blir det hus och trädgård!

Flytten startade vid 10.00 Starka killar kom och bar möbler och allt som skulle flyttas. Själv styrde jag upp. Cajsa kom och lekte med barnen så de ar nöjda och glada. Snabbt fylldes tre släp och vi bagav oss sedan iväg till huset. Maximilian åkte till sin farmor medan Vilmer var kvar i huset och lekte med Cajsa. Jag styrde upp och fixade kaffefika till hungriga och törstiga flyttkillar.

Mot kvällen kom Oskar på besök och vi fortsatte med uppackning av kartonger och byggde upp sängar och annat kul.

Lördagen den 30 mars är det påskafton. Påskharen hade varit på besök här hemma.

Såpbubblor och påskägg var vad han lämnat.

Vi klädde på oss och gjorde oss redo för påskfirande hemma hos min mormor och morfar. 

Även där hade påskharen varit på besök och det blev påskmiddag och fika innan barnen var trötta och vi fick bege oss hemåt igen.


Hem och fortsätta packa upp och fixa här hemma. Galet mycket saker man har!

Och det tar aldrig slut heller!


Söndagen den 31 mars var det dags för flyttstädning!

Mamma och Algot kom vid strax innan 10 på förmiddagen för att passa barnen ett par timmar. Jag och mannen åkte iväg till lägenheten och mötte upp Oskar som skulle hjälpa oss med städningen. Jag var med och städade några timmar men blev sen hämtad av Göte eftersom mamma och dom skulle iväg sen så karlarna fick slutföra städningen utan mig.

När vi kom hem till huset hade mamma gått lös i köket och packat upp det mesta och gjort det fint. Dessutom hade hon gjort spagetti och köttfärssås som var klart lagom till vi kom hem.

Vi åt lunch innan de fick bege sig iväg igen. En stund senare kom mannen och Oskar hem igen. De fixade och byggde och donade här hemma. På kvällen blev det grillning i trädgården.


Måndagen den 1 april stack mannen hemifrån.

Han drog redan strax efter 08 på morgonen och var hemma 12 timmar senare. Han och ett helt gäng andra fotbollsnördar satte sig på tåget ner till Malmö med några öl i sina kassar. De skulle glo på fotboll. Själv fick jag och barnen besök av lillebror Alexander och Sofie.

De stannade flera timmar hos oss innan det var dags för dom att bege sig hemåt. Därefter fortsatte jag att packa upp.


Tisdagen den 2 april var det slutbesiktning i lägenheten.

Besiktningen fick dock mannen ta eftersom jag var i skolan. Maximilian ar hos sin farmor under tiden och Vilmer på dagis. Maximilian ville följa med mig till skolan egentligen men fick ha skola hos farmor istället där han fick visa att han kunde räkna och så blev det lite pyssel. Besiktningen gick kanoners! Eftersom det mesta ska göras om i lägenheten så blev det en snabb besiktning. Han kollade bara bakom spis och i badrummet i stort sett. Vi hade tokstädat hela lägenheten så kunde lämna den med gott samvete ändå. :)



           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards