♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2013

Av Debora Persson - 20 april 2013 05:22

Jag är redan "uppe" och det är inte på grund av något morgonpiggt barn idag. Det är för min förkylning. Jag har hostat och hostat hela natten. Klockan 05 började Vilmer skruva på sig så då fick jag gå upp och lägga mig i soffan för att inte väcka honom.

Får väl se hur pigg jag är senare idag. Just nu finns det inte en chans att kunna somna om för min del.





Av Debora Persson - 19 april 2013 13:00

Som jag skrev igår börjar det likna en hall här hemma nu.

Och visst är det en sjujäkelens skillnad! Kolla själva!

Från detta:

 

Till detta:

     

Hallen är ju ganska lång till en början innan man kommer in till hatt-och skohyllan så därför ska jag lite senare ta och köpa ett träd att ha innanför dörren som man kan hänga sin jacka på.

Det kommer bli kanoners! -->

 

 

Men som sagt det är en hel del kvar att göra och jag är redan så jäkla trött på att!

Väggarna käkar färg och man målar och målar. Det tar aldrig slut. Men väggarna är iallafall klara.

Bara tråkiga lister och taket som ska fixas vid nu.

Idag blev det ingen skola för min del. Jag är helt slut.

Tänkte ändå igårkväll att jag kunde masa mig iväg till skolan i två timmar.

Det skulle jag ju klara men jag har vaknat tusen gånger i natt med sprängande huvudvärk och hemsk hosta och i morse var jag mer död än levande.

Inget roligt att ta helg med. Mysdress hela dagen och man orkar inte göra någon nytta alls.

Jag hoppas verkligen jag slipper må såhär kasst hela helgen!

Det är många som är sjuka nu tycker jag och jag hoppas absolut inte att någon av mina små prinsar blir sjuka nu bara.




Av Debora Persson - 19 april 2013 12:34

 

Denna månadens VIP-utskick från R.E.D.D Free  som är sponsrat av migränläkemedlet Oriptan.

Tillsammans med en broschyr så fick jag hem Lugn&Ro-yoga DVD, en ögonmask, öronproppar och en  ansiktsmask från Make Up Store. Och såklart tampongerna! Helt perfekt!

Vill ni också ha hem gratis tamponger i brevlådan, anmäl er hos R.E.D.D Free!

 
I detta utskicket är det samarbete med migränläkemedlet Orpitan, mer om det kan ni läsa här.
Av Debora Persson - 18 april 2013 21:14

Har helt plötsligt åkt på en sjujävelens förkylning och är inte det minsta glad över det.

Den flög på mig i eftermiddags och hela huvudet känns som en ballong.

Får inte hoppas Patricia fick det likadant så jag råkat smitta henne för jag och barnen hade varit där borta och hälsat på idag. Känner att jag har tandvärk med. Det får jag alltid när jag börjar bli sjuk! Ont i hela käken.

Men idag var vi iallafall hos Patricia.

Jag tog Vilmer i vagnen medans Maximilian tog årets första cykeltur.

Maximilian var så glad och nöjd när vi plockade fram cykeln åt honom!

Hela vägen hem till Patricia sken han som en sol. Alla som gick och cyklade förbi oss fick höra av Maximilian "Jag kan cykla!" och till de som cyklade förbi sa han "Jag kan också cykla!".

Sen blev det fika och lek hos Patricia innan vi cyklade hem igen. Inte lika lätt att cykla själv på vägen hem eftersom det endast var uppförsbacke. På vägen till Patricia hade vi ju nedförsbacke så det var enklare då :) Så mannen ick komma och möta oss så Maximilian fick lite hjälp och fart på vägen hem :)

 


Idag har det varit lite knepigt väder ute med.

Ena stunden har det regnat och sen har solen brassat på. Det har blåst som sjutton men det har ändå varit gaaalet varmt ute. Knasigt väder.

Igår däremot hade vi verkligen vår! Det var sjukt varmt och vi plockade fram den lilla hoppborgen till barnen och blåste upp den så de fick hoppa av sig. Längesen jag såg glada barn! Jösses vad de hade roligt!

 

Har även hunnit måla en hel del idag.

Snaaaart klara med målningen. Taket ska ju med målas med det tyar jag inte än. Jag väntar på att en vänlig frivillig själ ska komma och ta på sig det arbetet. :)

Så har vi fått upp hatthylla, spegel och nyckelskåp och lite sånt i hallen med så nu syns det att det är en hall! :)

Nu är jag helt färdig i både kropp och själ.

Snart läggdags så man får sova lite och hoppas på att det inte mår sämre i morgon. Som "tur" är så är en av läararna sjuk i morgon med så jag har bara en lektion att antingen orka med eller missa. Vi får helt enkelt se hur jag mår i morgon!



Av Debora Persson - 16 april 2013 19:44

Idag köpte vi mer målafärg och jag har målat här igen.

Det börjar bli tråkigt nu, vill helst bara bli klar med allt i huset så vi kan börja leva någon gång. Man målar, låter det torka och sen målar man igen. Man har fullt upp med allt, men väggarna vill vi ha klara så vi kan få upp allt som ska upp på väggarna. Hyllor, tavlor, spegel och ja allt. Nu ligger allt mest bara i vägen och stoppar upp för allt annat. Har inte sett botten på tvättkorgen sen vi bodde i lägenheten fast vi tvättar varje dag, det är så trångt i badrummet med tvättmaskin där så man kommer varken in eller ut ur badrummet när det är dags att tvätta. När vi får i ordning här ska tvättmaskinen ner i källaren där vi har tvättstuga men just nu är tvättstugan mer ett litet förråd med tomma flyttlådor och annat som ska fixas vid senare.

Pjuuu.

 

Nu intar jag iallafall soffläge resten av kvällen.

Av Debora Persson - 15 april 2013 21:33

Idag var vi iväg och skulle besöka min lilla lillasyster som snart flyttar ifrån oss så vi ville såklart träffa henne en gång till innan hon flyttar om ca 2 veckor.

Att få se henne en sista gång men allt jag fick var glåpord, slag och sparkar.

Nej, jag skojar bara. =) Vi hade jättetrevligt!

Men innan vi åkte till Karin så tog vi och svängde inom Eko för att titta lite.

Maximilian provade massor med hattar innan vi åkte. Tror han tänker bli polis....


När vi kom till Karin förväntade vi oss att hon skulle ha lunchen klar, då hon sa att hon skulle börja med den när vi var på väg men icke da.

Strax efter att vi kom så kom Karins granne Carro ner och gjorde maten till oss :) Kakkaduvans hjälpreda det där :) 

Köttfärspaj var det som serverades.

Carro blev sedan en stoooor favorit till Maximilian och hon tvingades åka upp och ner i hissen ett antal gånger med honom. :)

Sen serverades kladdkaka innan barnen var trötta och vi var tvugna att bege oss hemåt igen. Maximilian hade lätt kunnat ge sin högra arm för att få stanna kvar hos tjejerna men var tyvärr tvungen att följa med mamma, pappa och lillebror hem.


Och snart flyttar hon. Gud vad vi kommer sakna henne!  

 






Av Debora Persson - 15 april 2013 09:57

Om en liten stund ska vi bege oss iväg mot lillasysters lilla bostad.

Ett sista besök i hennes studentlägenhet innan hon flyttar till Stockholm. Den enda vi väntar på nu är Vilmer som tar en powernap.

Idag är jag förresten ledig, läraren är sjuk och lektionen inställd. Det enda vi gör på den lektionen är att läsa en bok på engelska så det är det jag får göra i bilen istället. :)


Helgen for förbi i raketfart så idag känns det som om det är söndag eftersom jag är ledig. Förhoppningsvis går därför denna veckan snabbt. =)


   

Av Debora Persson - 14 april 2013 21:30

Idag tog Maximilian med sig sin mormor på Bamsegympan.

Han hade lovat mormor att städa sitt rum och hade han gjort det så skulle han få en present. Så efter gympan följde han med mormor hem.

Medan Maximilian var på gympa fortsatte jag att måla lite till i hallen och snart är färgen slut så måste ha mer snart. :) Mannen och Vilmer drog  hem till barnens farfar för lite fix.


Maximilian hade sett fram emot att följa med mormor hem.

Mormor har nämligen köpt en ny häst så han tyckte det skulle bli roligt att titta på den.

Så de var i affären och handlade. Maximilian skulle få present för han städat sitt rum. Han fick välja helt själv och valde någon plastleksak för 20 kronor.... Men mamma köpte också en grävskopa som ska vara i sandlådan till barnen.

Men annars verkar det vara billigt och bra om man låter Maximilian välja själv.. :)


Efter de varit i affären så fick Maximilian rida på en av hästarna.

Han tycker det är jätteroligt att rida så han var definitivt nöjd med dagen med mormor.

Medan Maximilian skämdes bort hos mormor så åkte vi andra på 80-årskalas. Mannens farmor firade 80 år så det blev mat och fika. Lagom till fikat kom mamma och lämnade Maximilian så han hann också kalasa lite innan vi åkte hem. Åkte hem utan Maximilian för han valde att följa med kusinerna hem. Mannen lämnade mig och Vilmer hemma och sen stack även han iväg till sin bror för att glo på fotboll.

Men nu är hela familjen samlad igen. Vilmer sover och Maximilian har inte många minuter kvar innan han däckar för dagen.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards