♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2013

Av Debora Persson - 16 maj 2013 22:15

Idag har vi haft 23 grader ute i skuggan! Det är såhär maj månad ska vara! Perfekt!

Hela förmiddagen tillbringade jag dock inomhus för att plugga en massa.

Framåt eftermiddagen åkte jag in till skolan för en check med våra arbeten vi har som vi ska arbeta med och därför inte har några lektioner på några veckor i det ämnet. Åkte in och checkade av det vi gjort sen vi fick uppgiften i tisdags. Jag har inte gjort något. Vi ska göra ett arbete om psykisk ohälsa och hade ingen aning om vad jag skulle skriva. Har en gång på gymnasiet skrivit ett arbete om depression och det hade jag absolut ingen lust med en gång till så fick lite hjälp med vad jag skulle skriva om så jag kan påbörja arbetet.

Efter skolan blev barnen hämtade på dagis.


Hela eftermiddagen tillbringade vi sedan i trädgården. Jag målade barnens utemöbler och sen la jag mig i solstolen och försäkte få bort min grisvita färg. Barnen lekte med sin pappa under tiden. Jag har inte hunnit vara ute alls senaste tiden när det varit fint väder. Jag har fått sitta inne och plugga medan de andra fått glassa sig i solen ute. Men idag var jag ute, jag har ju pluggat hela förmiddagen så det förtjänade jag minsann.


Vi var ute fram till middagen och även en stund efter middagen. Framåt kvällen åkte mannen iväg på ett möte, barnen lekte en stund inomhus innan det var dags för lille Vilmer att inta sin säng. Maximilian satt sedan i soffan med mig och tittade ut hela tiden. Han väntade på sin pappa såklart. ♥

Han blev bara tröttare och tröttare och jag bar in honom på sitt rum tillslut men då blev han arg som ett bi. Han skulle sitta uppe och vänta till pappa kom hem så han satte sig i soffan igen och kämpade in i det sista men tillslut orkade han inte mer och somnade innan pappa kom hem. Typiskt nog.


  


   


...

Av Debora Persson - 14 maj 2013 22:28



 

Av Debora Persson - 13 maj 2013 19:14

Långhelgen är nu över och det är vardag igen. Det går snabbt när man har roligt!

Det har varit fint väder hela helgen i stort sett man jag har knappt varit utomhus förutom när vi varit på marknad. Resten tiden har jag varit inomhus och pluggat. Det är mycket nu i skolan mot slutet. En månad kvar och hur mycket som helst att göra plus att man har fullt upp utöver skolan.


Idag när barnen kommit hem från dagis så skulle vi iallafall gå en sväng men då kom min halvsyster med sina pojkar och frågade om Maximilian ville följa med dom till lekplatsen så vi fick gå utan honom eftersom han hellre lekte med grabbarna. Därefter middag och sen läggdags för den lille herren. Den store herren ska sova han med snart och när det har lugnat ner sig här så ska jag plugga lite! :)


 

Av Debora Persson - 13 maj 2013 19:00

 

Fick paket från Reddville häromdagen och det innehöll som vanligt gratis tamponger och denna gång fick man även en liten tub med Oliva by CCS ekologiska handcréme. Perfa!

Vill ni också ha hem gratis tamponger i brevlådan, anmäl er hos R.E.D.D Free!

 
 
Av Debora Persson - 12 maj 2013 19:41

Igår var vi som sagt iväg på marknad hela dagen.

Jag och Maximilian startade med att gå till marknaden i byn, där skulle ju vara en trollkarl(?) för barnen som Maximilian gärna ville se. Så vi gick upp dit och han skrattade massor. Förutom när trollkarlen tog fram sin haj han hade i väskan.

 

Alla barnen som ville fick gå upp å scenen och "gå på lina".

Självklart var Maximilian uppe och gick på linan. :) Barnen tyckte det var roligt iallafall och det var tur det :) Efteråt fick alla barnen bulle och saft. Därefter gick vi och mötte mannen och Vilmer för att bege oss iväg till nästa marknad. Egentligen skulle vi möta mamma och Algot där men de hann inte komma så vi klarade oss själva :)

Maximilian var som ett barn på julafton när han såg hur mycket karuseller det fanns! Det blev massor med karuseller och bus innan kvällen var kommen och vi åkte hem!


 

                    


Av Debora Persson - 11 maj 2013 20:50

Idag har vi haft fullt upp hela dagen med marknader. Först besökte jag och Maximilian marknaden här i byn och därefter åkte hela familjen till Olofström och tillbringade resten av dagen där. Massor med roliga bilder är tagna men med mobilen och eftersom Vilmer sover nu och usbsladden är i sovrummet så skriver jag mer i morgon!

Av Debora Persson - 11 maj 2013 11:25

Denna helgen är det massor med marknad på schemat.

Igår var det marknad här i byn och hela familjen begav sig ner till den. Vilmer i vagnen och Maximilian på sin cykel.

Maximilian åkte såklart karuseller, två stycken blev det. En med bilar och en med flygplan. Sen gick vi där och tittade lite, fick lite mat i magen och marknadsgodis köpt innan alla var trötta och begav sig hemåt igen.

               


När vi kom hem från marknaden hann Maximilian ta det lugnt en liten stund innan han blev hämtad. Hans mormor fick låna honom några timmar under kvällen då de hade gäster och där fanns en liten flicka som Maximilian kunde leka med.

Oskar kom till oss och käka middag med oss. Efter middagen blev det långpromenad för vår del innan Maximilian kom hem till oss igen.

En bra dag med andra ord!

 

Av Debora Persson - 8 maj 2013 21:50

Det gör sjukt ont i hjärtat när man läser det som hände den 2-åriga pojken i Skåne. Att pappan glömde lämna honom på dagis och sedan dog han i bilen. Och så varmt som det var ute igår med! Stackars pojke. Kan bara tänka mig paniken hos pojken där i värmen helt ensam! Usch. Det är ju ens värsta mardröm att förlora sitt barn, och särskillt om man skulle vara ansvarig för döden med. Det är konstigt att inte dagis ringde och frågade efter pojken med. När vi låg på BB med Vilmer och Maximilian inte kom på tisdagen som han skulle så ringde de och kollade, fast de visste att vi mycket väl kunde ligga på BB men de ringde ifall.

Men usch och fy, hur ska man kunna leva med sig själv efter något sådant? Jag hade inte klarat det. Man undrar ju om ingen, absolut ingen såg barnet i bilen under dom timmarna? Går man förbi en biloch ser ett barn där ensam i värmen utan nervevade rutor, ja en liten tvååring lämnar man ju inte ensam i bilen heller, då borde man väl börja undra varför ungen sitter där och antagligen skriker. Usch, kan inte tänka på det mer för då kommer jag hålla mig själv vaken hela natten och må dåligt över det.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards