♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2013

Av Debora Persson - 8 maj 2013 20:05

God kväll!

Barnen sover sen en timme tillbaka ungefär vilket är toppen. Vilmer brukar ju somna vid 19 men Maximilian brukar alltid kämpa in i det sista men idag gav han upp strax efter 19 han med. Inte illa!

Jag har inte så mycket att skriva idag egentligen.

Vi kommer nu ta långhelg och denna långhelgen kommer innehålla marknad och Maximilian längtar efter att få åka karuseller!


För ett år sedan var det en glad herre som åkte karusell!

 

Av Debora Persson - 7 maj 2013 19:25

Åh, så jäkla surt att jag hade skrivit ett långt inlägg och när det skulle publiceras så dog internet!
Så nu tänker jag inte skriva mycket mer eftersom jag redan skrivit det en gång.

Jag har förresten en spricka i revbenen som tar död på mig så jag tänker nu lägga mig å soffan och tycka hur jäkla mycket som helst synd om mig själv. Jag har så ont att jag dör.

Av Debora Persson - 5 maj 2013 20:03

Nu är helgen strax över och vi  har haft en väldigt trevlig helg!

Igår hade vi ju inflyttningsfest här hemma och barnen var hos sin mormor.

Maximimilian var först på förmiddagen på kalas hos en kompis och därefter lämnades barnen hos sin mormor. De skulle senare åka till gammelmormor och gammelmorfar för att bli bjudna på middag.


Vi här hemma fick besök runt 18-tiden och inflyttningsfesten började.

Vi grillade och åt gott i solen innan vi fick gå in för det började blåsa kallt. Vi hade tur med vädret iallafall då solen faktiskt sken och vi hade kvällssol på baksidan där vi satt. För bara någon dag sedan så skulle det bli mulet och kasst väder denna kväll men som tur var så ändrades det :) Tror vi var runt 17 stycken så det hade blivit lite knepigt om vi vatt tvugna att sitta inne och äta ;)

De sista gästerna åkte vid strax efter 24 och det var ganska skönt det för jag vatt galet trött och dessutom fick man en alldeles utmärkt sovmorgon till 10 idag. Inte var dag som man såver så länge! :)

Vi hade trevligt iallafall och det är ju huvudsaken!

 


Vad gäller mina gull så hade dom det bra hos mormor iallafall.

Mamma ringde igårkväll för hon hittade inga nappar till Vilmer lagom till han skulle lägga sig. Han hade haft med två nappar men de var borta, och jag brukar alltid packa ner en massa nappar ifall, men denna gången hade han bara de två med sig. Men inte mycket att göra åt, han fick somna utan napp och det gick tydligen bra. Han hade inte gapat efter nappen i morse heller utan klarat sig bra utan den. Dock blev han väldigt lycklig när han kom hem och hittade en napp. :)


Mysekillen!

 

Som en virvelvind i sängen. Min herre ligger på tvären!

 

Och Maximilian hade såklart längtat efter att få rida på mormors hästar och idag fick han äntligen göra det! Det var en glad herre vill jag lova! Vilmer fick provsitta hästen med.

 

Av Debora Persson - 2 maj 2013 18:57

Det märks att det är vår nu.

Det är nu alla börjar skriva på facebook att de är på väg utomlands för en vecka semester. Man blir ju sjukt jäkla sugen på en vecka i Turkiet igen! En tredje gången gillt borde det ju bli nu. Första gången var det bara jag och mannen efter ca 4 månader tillsammans. Andra gången hade vi med Maximilian när han var 8 månader. Nu borde det bli en gång med Vilmergubben med såklart! Vi får se, vi kanske vinner på lotto någon gång.


Mannen är iväg och spelar fotboll nu iallafall.

Vilmer har somnat så jag och Maximilian myser i soffan. Jag ska ta och fixa lite med skolarbete alldeles strax. Fylla i nya ansökningar till att plugga till hösten för att komma in på högskolan är minimal när jag inte har alla ämnen som behövs upptäckte jag senare. När jag säkte in på komvux så fick jag hjälp och de sa att ingen matte B eller engelska B skulle behövas för att söka in på det jag ville. Men nu när jag tittar i katalogerna så behöver man visst de ämnerna så för min del är det kört. Därför ska jag söka så jag ska plugga höstterminen med på vux. Och även säka in till undersköterska. Jo, ni läste rätt. Trodde jag aldrig själv men det är ju inte alls så mycket sprutor och läskiga saker som tas när man läser det. Det är sprutorna jag är rädd för. Men är det inte så mycket sprutor så kommer det nog inte vra några problem. Jag ska söka det iallafall och sen kan jag bestämma mig för vad och hur jag ska göra senare till hösten.


Knepig vecka detta.

Idag är det ju torsdag men känns som måndag eftersom vi haft långhelg. Och snart tar vi helg igen. =)


tuuuurkiet-10

       

Av Debora Persson - 1 maj 2013 20:39

Första maj alla redan! Idag har solen skinit hela dagen! Inte ett moln på himmlen. Utedag deluxe! Iallafall för mannen och barnen, jag höll mig inne ett tag och fixkade här hemma medan de andra lekte i trädgården.

Men vi hann med en liten långpromenad också hela familjen idag.

Vilmer satt i vagnen och Maximilian cyklade hela vägen. Det blev en bra runda och vi rundade byn och ån.

         


Nu är kvällen kommen iallafall och denna "söndag" är över. I morgon är det dags för skolan och det blir vardag igen för ett par dagar innan vi tar helg igen. Jag ska nu ta och lägga mig och räkna lite matte. Inget jättefestligt kvällsnöje men det är ett måste!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards