♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Stockholm 2013 -Del 1

Av Debora Persson - 7 juni 2013 20:30

På tisdagmorgonen var vi redo och klockan 07.00 begav vi oss hemifrån.

Till och med jag var i tid denna morgon, annars brukar mannen vara irriterad när vi har en tid att passa och jag alltid ska söla och så kommer vi hemifrån 20 minuter senare än bestämt. Men denna dagen var jag faktiskt i tid! :)

Vi åkte till Kristianstad, hämtade hyrsläpet vi skulle ha och begav oss hem till lillasyster där vi skulle hjälpa henne med flytten.

Vi packade ner alltihopa och packade in i släpet och allt gick bra och snabbt tycker jag.

Det enda som gick förlorat var en taklampa men det är mycket mindre än vad som brukar gå i kras när vi flyttar :)

Efter att vi packat in och alla körde vi till affären och köpte med oss lite mat på vägen.

Vi stannade efter ett tag och tryckte i oss kycklingsallad och barnen åt pannkakor.

Nästa stopp blev i Jönköping där det blev lite mat och barnen fick springa av sig lite innan vi begav oss igen.

Ett par stopp till blev det under färden. Det gick ju ganska långsamt med ett släp med oss och man hade verkligen träsmak i asen av att sitta så länge.

Vid 19.00 var vi äntligen framme!

Möbler, lådor och annat packades upp i Karin och Khaleds nya fina lägenhet. Samtidigt som allt packades upp och bars upp och fixades så började alla tappa humöret, bli trötta och irriterade på allt och alla så lite mat i magen var vad som behövdes.

Jag, Karin och Maximilian skulle springa ner till tunnelbanan och försöka hinna inom affären och handla lite snabbt och sen tänkte vi hämta lite mat nere i kiosken med thaimat. Vi sprang förbi thaimaten 21.10 och dom hade egentligen stängt klockan 21 men kunde ta våra beställningar innan stängning så affären fick vänta. Vi sprang sen hem och åt middag, alla blev mätta och bellåtna, jag och karin fick sedan stressa iväg med bilen för att hinna till affären som vi inte visste avrt den låg på tio minutter. Vi upptäcker att bakluckan på bilen inte går att stänga och vi vågar inte köra så snabbt för då flyger bakluckan upp och barnvagn och annat hade flugit iväg vilket vi helt inte hade lust med.

Hann inte till affären. Upptäcker sedan efter att ha kört runt i halva Stockholm att det faktiskt ligger en affär 5 minuter gångtid ifrån lägenheten.. Köra hem igen och parkera och sen springa ner till affären och handla frukost. Stress stress stress.

Efter att vi kom tillbaka från affären minns jag inte ens vad vi gjorde men alldeles säkert så packade vi ner oss själva och somnade på två röda!

Maximilian, Karin och Khaled sov ute i soffan. Jag, mannen och Vilmer snodde sovrummet. Maximilian hade ju köpt sig en helt ny egen sovsäck inför detta så han var ju så glad när han äntligen fick sova i sovsäken!


Onsdagen kom, Karin och Khaled begav sig mot jobbet och vi andra gjorde oss i ordning för en dag i Stockholm.

Vi tog tunnelbanan till Globen. Maximilian var överlycklig över att få se "den stora bollen". Vi gjorde ett besök på köpcentrat i närheten och det enda som inhandlades var en kofta till m ig eftersom jag glömt hemma. Efter Globen åkte vi mot Gamla Stan. Där gick vi och tittade på de gamla byggnaderna och väntade på att Karin skulle sluta jobba så vi kunde äta lunch med henne. Vi hann dock tröttna på Gamla Stan innan Karin kommit från jobbet så mötte upp henne någon annanstans. Vi åt pizzabuffé på Pizza Hut, Maximilian hade önskat pizza till mat så det fick bli så. :)

                     

   


Efter maten begav vi oss hemåt för Karin behövde packa upp lite i lägenheten. När vi kommit till vår slutstation på tunnelbanan och börjat gå hemåt så ångrar vi oss och åker tillbaka igen. Karin går dock hem för att packa upp men vi vill hinna till slottet som Maximilian sett fram emot. Tyvärr hann vi inte in i slottet för att titta i skattkammaren men vi hann iallafall kika på slottet utanför och Maximilian fick se på Högvaktsavlösningen och vaktparadennär de marscherade på gården.

                                           

Dessa tre bilderna tog Maximimilian!

     

Efter slottet så hade vi fortfarande pigga barn så vi åkte hem och lekte på lekplatsen en stund. Karin och Khaled kom också och lekte innan vi gick hem.

Jag, karin, mannen och Vilmer åkte iväg medan Khaled var hemma och lekte med Maximiilian.

Vi åkte och handlade lite middagsmat och dammsugare.

       

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards