♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2013

Av Debora Persson - 15 augusti 2013 20:55

Igår var Maximilian hos frisören igen. Han har blivit långhårig i sommar så vi hade bokat ny klipptid hos frisören han var hos i våras.

Och snygg blev vår lilla herre! Han är mer än nöjd!

 

Av Debora Persson - 15 augusti 2013 20:36

Idag var jag inte med någon av barnen på inskolningen utan mannen var med Vilmer och Maximilian klarade sig själv på sin avdelning.

Det hade iallafall gått bra för båda barnen och de trivs på dagis. I morgon ska båda barnen vara själva under två timmar. Det blir deras näst sista inskolningsdag. När vi kommer tillbaka efter semestern ska de vara själva på inskolning en dag innan de ska vara där heltid.   

Av Debora Persson - 15 augusti 2013 20:25

Idag har vi gjort massor här hemma. Snart är väskorna färdigpackade och redo att flygas iväg för varmare breddgrader. Vi har varit och handlat det sista vi behöver ha med oss till resan, Danne har varit här för att checka allt han ska fixa med här hemma medans vi är iväg. Vi har haft besök av Patricia och lilla Lykke en stund med så vi fikade och snackade lite innan de begav sig hemåt igen. :)

 



Av Debora Persson - 15 augusti 2013 08:51

Torsdag idag och jag är ledig!

Har dock fullt upp för här ska städas, tvättas, inskolas, handlas, packas och en fika med Patricia och lilla Lykke!

Mannen är med barnen på inskolning på dagis jut nu och jag ska påbörja dagens arbete här hemma.

Det ska packas i alla resväskor eftersom jag heljobbar kommande dagar innan semestern så sen har vi inte tid att packa.


 


Av Debora Persson - 14 augusti 2013 21:16

Idag var andra dagen för inskolning på dagis för barnen.

Idag följde jag med Vilmer och mannen följde med Maximilian.

Klockan 09.00 var jag och Vilmer på plats. Lite blyg till en början men sen började han leka och kom fram till mig med jämna mellanrum för att kolla så jag var kvar.

Efter lite lek var det fruktstund. Han hade lite svårt att sitta stilla när vi sjöng men när frukten kom fram så kom han som ett skott. Vår herre älskar frukt så han tryckte i sig både banan och äpple.

Efter fruktstunden gick vi ut. Vår herre älskar att leka ute så han var överlyckllig, särskillt när han såg alla cyklar! Han cyklade en stund och där efter kom det lite andra barn ut, däribland vår Maximilian som också älskar att leka ute och han var arg igår över att han inte fick gå ut och upptäcka den nya lekgården så idag sprang han som en galning och skulle testa på alla nya grejer! Mannen var inne och väntade så Maximilian kunde leka själv utan att tänka på att pappa var med. Men nu var ju mamma ute på gården så det hade ju kvittat ;)

Båda barnen lekte tillsammans en llite stund och sen lekte på varsitt håll med.

Klockan 11.00 var det dags för Maximilian att gå hem, medans jag och vilmer skulle stanna över lunchen.

Vilmer var riktigt trött strax innan maten och hungrig så han var inte rolig att ha å göra med innan han fick mat i magen.

Efter maten så skulle barnen sova och då gick jag och Vilmer hem istället så han somnade i vagnen när vi kom hem.

I morgon ska Maximilian vara själv på inskolningen samma tid som Vilmer har inskolning. Och på fredag ska båda barnen lämnas själva. Sen har fröknarna märkt att det inte är några som helst problem med inskolningen så när vi kommer hem från semestern så kommer barnen antagligen bara behöva en kort dag själva på inskolning bara för att vi vart lediga en vecka då innan vi kan lämna dom på riktigt.

Båda barnen är ju vana med dagis så fröknarna vill ju mest ha dom på inskolningen nu just för att lära känna barnen och då är det bra om vi är med så lite som möjligt :)

Än så länge trivs vi med dagiset. Det är ju helt likt dagiset de precis gått på så man känner sig som hemma här :)


  


Av Debora Persson - 13 augusti 2013 12:08

Mannen och Vilmer begav sig på inskolning en timme tidigare än mig och Maximilian idag eftersom barnen fått olika tider.

Maximilian hade en timme inskolning idag och vi var inne och lekte tillsammans med en kille som är lika gammal som Maximilian medans de andra barnen var utomhus och lekte.

Det gick jättebra, pojkarna lekte med Pippihuset, de byggde och lekte med bilar och dinosaurier och sen visade den andra killen Maximilian runt var köket låg och lekhallen. När en timme och lite till gått fick jag dra med mig en arg och ilsk Maximilian som absolut skulle stanna kvar och leka.

Kommer inte bli några som helst problem att lämna honom på dagis! Vid 11.30 var vi hemma och strax efter kom även mannen och Vilmer. Vilmer skulle vara på inskolning till 12.30 egentligen men efter maten skulle barnen sova och Vilmer var trött han med så de kunde lika gärna gå hem och sova.

För Vilmers del hade det gått jättebra där med. Och det märktes att han varit på dagis tidigare.

I morgon är jag med Vilmer och mannen får följa med Maximilian på inskolningen.

 

Av Debora Persson - 12 augusti 2013 22:03

I morgon skolan båda barnen in på nya dagiset.

Ska man skratta eller gråta?

Eftersom båda barnen skolas in samtidigt får jag och mannen ta en unge var under armen och traska iväg till respektive avdelning. Jag följer med Maximilian och mannen tar lilleman.

Maximilian har bara fått i morgon som inskolningsdag än så länge så får se hur det kommer se ut resten av veckan. Vilmer däremot har fått veckan ut med dagar för inskolning.

Barnen har klättrat på väggarna hela sommaren och har nog längtat till dagis, men nu är det nytt dagis och nya kompisar som väntar så får se hur det kommer att gå. Jag hoppas verkligen de ska trivas! Särskillt Maximilian, som har fått byta dagis så mycket så jag hoppas det går bra för honom och att han får nya kompisar. Vilmer är fortfarande så liten och det är många i hans ålder som börjar nu.

   

Av Debora Persson - 11 augusti 2013 17:07

Vilken skillnad nu va?

Och på översta bilden är ändå mycket av trädet borta...

Det täckte fönstret och husnummret innan tilloch med.... Trädet nådde ut till kanten så det är en jäkla skillnad nu måste jag säga!

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards