♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Inskolningsmöte

Av Debora Persson - 25 september 2013 20:37

Idag hade vi inskolningsmöte med båda barnen på dagis. Först var jag på möte på Maximilians avdelning. Jag fick veta lite hur det går för honom och det går jättebra för honom. Han är jätteduktig och har fått många nya kompisar. Och det känns bra för oss också att ha honom här. Förra dagis gillade jag visserligen med men Maximilian kom i stort sett hem varje dag och sa att de stora pojkarna varit dumma mot honom men här har han inte sagt något sådant. Han älskar att vara här och blir alltid lika besviken när jag kommer för att hämta hem honom och det betyder ju att han trivs! ♥ Trivs han så trivs jag. Han leker jättebra med en kille och de har redan hunnit bli bästa kompisar och de leker jättebra tillsammans. Tyvärr ska de flytta i helgen så han byter dagis och det är ju lite tråkigt när Maximilian hittat någon att leka så bra med. Men han har fler kompisar på dagis så det kommer nog gå bra ändå. :)

Men det funkar jättebra för honom där och det är huvudsaken!

Efter mötet på Maximilians avdelning gick jag över till Vilmers avdelning och hade litet möte där inne med. Även här går det jättebra för honom. Han är väldigt omtänksam och hjälpsam sa fröken. Han dukar gärna av bordet och hjälper till att fixa. Precis som han gör hemma, här går han gärna och slänger blöjan själv när han fått ny blöja, han dukar gärna av bordet och tar gärna ens tallrik innan man själv hunnit äta klart ;) Han har mycket energi och mycket spring i benen vilekt resluterar i att han brukar vara toktrött vid lunch redan. Och han trivs han med såklart!


   

Förutom inskolningsmöte idag har jag pluggat massor och även hunnit baka lite bullar till kalas i helgen. I morgon blir det en omgång bullar till men då ska det bakas mjölkfria så vi får se hur det slutar. Hoppas det blir ätbara, annars vetesjutton vad jag gör.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards