♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Vaccination mot influensan

Av Debora Persson - 2 oktober 2013 20:36

Höll på att sätta pizzan i halsen när jag hörde att gravid bör vaccinera sig mot årets influensa!

Jag höll på att dö.

I helvete, att de ska rekommendera de gravida i år bara för att jag råkar vara gravid. Sen hör man att man kan få lunginflammation, man kan , barnet kan ta skda och allt vad det var om man INTE vaccinerar sig.

Så fort ungarna lugnade ner sig så var jag tvungen att gå in och googla fakta på om jag kommer dö eller inte. Hoppades på att jag skulle känna mig aningens lugnare men inte det minsta.

Vaccinerar jag mig inte så kan jag trilla av pinnen, men om jag ska tvingas gå och se den där nålen som ska stickas i min arm så kommer jag definitivt trilla av pinnen direkt!

Min mamma sa att hon inte skulle göra det om hon var jag. Hon tyckte jag skulle fråga hur många gravida dom beräknar ska dö av influensan i år...

Risken är nog inte så jättestor att jag ska dö visserligen så jag vetes sjutton vad jag ska göra!



 


 
 
Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

3 oktober 2013 09:24

Inte behöver du vaccinera dig! Jag förstår inte varför dom gått ut med att gravida ska vaccinera sig mot influensen iår, för så vitt jag vet så finns det ingen ökning av influensa hos gravida. Men det kan vara att dom satt in gravida som en riskgrupp och därför kanske det kommer att vara en årlig rekomendation till gravida. Men jag tror att man ska tänka om man är gravid och har nedsatt immunförsvar av någon annan anledning, då kan man vaccinera sig. Men annars så tycker jag inte att man behöver göra det!

Dom kanske vill tjäna pengar och då drar dom in gravida för att det finns så många gravida i Sverige ;)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
MelissasPrinsar

MelissasPrinsar

3 oktober 2013 10:05

ja tycker alltid dom överdoserar allt med dom nya influensorna som kommer varje år .. den ena värre än den andre men varje år säger man att denna är värst :/

http://www.melissasprinsar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards