♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under november 2013

Av Debora Persson - 3 november 2013 17:04

Idag är mannen och hans gäng i Malmö och glor på fotboll. Tydligen meningslös fotboll eftersom Mff redan vunnit. Så vad de gör i Malmö vet jag inte men de ska tydligen fira.

Maximilian har tillbringat stor del av dagen hemma hos farmor och farfar. De har målat och lekt ute. Jag och Vilmer har varit hemma hela dagen. Vi har vilat lite, jag har pluggat lite och gjort knäckebröd. Sen har jag försökt städa medan Vilmer har tagit fram allt samtidigt.

Nu är snart kvällen kommen och veckan är slut. Jag ska ta och vika lite tvätt medan ongarna busar i soffan.



80%

Av Debora Persson - 3 november 2013 09:21

Har nu gått 80% av graviditeten.

8 veckor kvar till det är tänkt att jag ska vara 3-barnsmorsa!

Helt sjukt faktiskt! Snart kan man börja räkna ner på riktigt!


Igår hade jag lite småpanik.

Tänk om vi inte hinner in i tid? Eller att allt verkligen tar så mycket längre tid. Jag har aldrig behövt tillbringa mer än 2 timmar på förlossningen innan allt är klart. Båda barnen har kommit inom 1½ timme på förlossningen så det vore defnitivt en mardröm om jag skulle behöva tillbringa flera timmar på plats.

 
  

Av Debora Persson - 2 november 2013 19:17

24 paket med våtservetter och 500 (5 paket) blöjpåsar har vi fått hem.

Helt perfekt att alltid ha en massa våtservetter och blöjpåsar hemma! Vi glömmer alltid att köpa våtservetter när vi är i affären.

Innan bebisen kommer så beställer vi hem en låda till så då sliper vi absolut köpa våtservetter på läääänge! :)

 

Av Debora Persson - 2 november 2013 09:03

Igår firade vi lite halloween.

Vi åkte hem till barnens mormor och Göte för middag.

Barnen klädde ut sig och blev så fina!

När vi kom till mormor så hade de hängt upp spindlar och spindelnät och lagt fram pumpor och dödskallar.

Göte syntes först inte till men han skrämde sedan skiten ur oss och Maximilian var så lättad sen att det var Göte och inget monster så han fick sig en stor kram.

Till förrätt åt vi läskiga kräftor och barnen åt avklippta fingrar (korv).

Sedan blev det läskiga revben och kycklingklubbor med potatissallad.

         


Efter middagen plockade barnen fram sin påsar och sa Bus Eller Godis. Mormor fick plocka fram gottpåsen och barnen var glada och nöjda. Sen blev det lite tvtittande innan det blev lite läskig efterrätt innan hemdags.

Maximilian hade verkligen sett fram emot att fira halloween hos mormor och Göte och när vi åkte hem sa han att han haft jätteroligt så han var nog väldigt nöjd! Båda barnen somnade strax efter de satt sig i bilen så det var nog en lyckad kväll! :)

           

Av Debora Persson - 1 november 2013 17:37

Helgen är kommen och jag hoppas kvällen blir bättre än vad morgonen var.


Maximilian provade gränser och skulle inte göra någonting innan dagis idag. Han skulle inte ens till dagis utan han skulle hem till mormor. Vi var stressade och jag blev arg och irriterad. Maximilian grät hela vägen till dagis och jag hade dåligt samvete hela dagen. Jag försökte trösta mitt hjärta hela vägen till dagis med att säga att vi skulle ha halloween när pappa kom hem från jobbet. Då fickjag iallafall se ett leende.


I skolan hade inte mitt hjärnkontor kopplat upp sig och att räkna matte klockan 08 i två timmar var därför ingen bra idé. Därefter var det engelska men då tittade vi på film och det var lika bra då hjärnkontoret stängt ner för helgen.


Jag hämtade iallafall två glada pojkar på dagis och nu inväntar vi pappan som ska komma hem från jobbet och därefter åker vi till mormor och blir bjudna på halloweenmiddag.


 


Av Debora Persson - 1 november 2013 15:42

Vilmers önskelista består av sånt som storebror har men som inte han får leka med.

Och Pippi Långstrump såklart. Pippi är stora favoriten så jag ska definitivt köpa pippidockan till honom i julklapp. När Maximilian fyllde år så fick han både verktygslåda och brandbil och det var såklart fuskigt. Sånt vill Vilmer med ha! :)

     

                               

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards