♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Äntligen

Av Debora Persson - 19 december 2013 15:19

Äntligen! Äntligen! Äntligen!

Jo, såatt nu är jag färdig för idag och idag är en dag jag inte sett fram emot eftersom det varit nationellt prov från morgon till eftermiddag. Skulle börjat klockan 08.00 men kom lite senare och började istället 8.30 men det gjorde inget eftersom det bara var jag som hade nationellt prov ändå så vatt inlängd i ett litet rum för att ha 4 timmar på mig att skriva en text på 600-800 ord. Efter ca 2 timmar var jag klar med 768 ord. Sen blev det väntan ett par timmar till klockan 12.45 för då var det dags för nationellt prov där det var muntlig redovisning. Nu är jag äntligen klar med svenska 3 iallafall! Det är en liten komplettering som ska in när jag har tid. Men ananrs är jag klar med det och det känns så jökla skönt för detta ämnet har tagit så mycket tid denna terrminen eftersom det har varit så jäkla mycket att göra från start till slut så nu kan jag lägga energi på det lilla som är kvar på de andra ämnerna. Skönt skönt skönt. Men än är det inte julledigt för min del, i morgon ska jag in till skolan lite snabbt för att gå igenom lite matte innan jag kan ta julledigt. Matten har jag som sagt en hel del kvar av som jag kommer få kämpa med sen men nu när jag äntligen kommit igång med det och inte behöver lägga en massa tid på svenskan så kommer det förhoppningsvis gå bra med det med.

Men denna dagen har jag som sagt väntat på men inte sett fram emot. Nu kan jag släppa det och nu kan faktiskt bebisen få komma när den vill för jag har sagt till den att den absolut inte får komma förrän jag gjort klart mitt i svenskan för jag hade verkligen inte velat ha det liggandes till efter jul och sen få åka in till skolan och skriva prov i flera timmar med en nyfödd bebis. Men som sagt, nu är det fritt fram att komma. =)

Barnen hade sista dagisdag idag och nu har de jullov, när de kommer tillbaka till dagis efter jul så är det bara tisdag, onsdag och torsdagar som gäller för mina små herrar på dagis.


Nu har jag klarat av dagen utan en enda powernap så nu är jag galet trött.

Sängen ropar på mig och jag känner att en powernap hade gjort susen för min degiga hjärna. Tror jag kan smyga in i sovrmmet och lägga mig ett par minuter när mannen lagar mat! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards