♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Bvc, hörseltest och djupdykning

Av Debora Persson - 23 januari 2014 16:22

 

Idag har vi haft fullt upp. Dagen började med att barnen lämnades på dagis. Efter att barnen lämnats på dagis så var det dags för bvc-besök för Ellions del. Dunderångest över att min llilla bebis har blivit hela 56 cm lång alla redan! Och så har han på gränsen precis passerat 4 kg. Jösses vad han växer! När vi kom hem kollade jag i de andra barnens bvc-böcker och de var ungeför lika stora alla tre vid samma ålder. Och Ellion växte precis som han skulle så det är ju bra det!


Efter bvc åkte vi till skolan där jag skulle prata med lärare om betyg och lite sådant.

Jag är iallafall klar med allt i skolan förutom med matten men den håller jag på med febrilt nu så jag hoppas jag kan bli klar med den med  snart!

Efter skolan återstod ett besök på sjukhuset för Ellions del.

Dags att kolla öronen eftersom han inte blev godkänd på BB när de gjorde hörseltest på honom.

Efter llite bök och stök blev han jättegodkänd på hörseltestet idag. Nu har/är han väldigt förkyld så det kan varit därför det var lite knepigt att bli godkänd idag men till slut gick det och han har inga som helst problem med sin hörsel, vilket vi märkt här hemma för han reagerar väldigt bra på ljud.


Efter sjukhusbesöket gjorde vi ett snabbt besök i affären för att sen hämta hem grabbarna från dagis.

Båda barnen har trillat på huvudet idag. Maximilian dök ner från ett träd men som tur var så var det ett litet träd och han trillade inte från någon högre höjd, och han slog sig inte sså mycket.

Vilmer däremot, han dök lite djupare än sin storebror. Kommer inte riktigt ihåg vad han gjorde men han klättrade på något och tappade greppet och slog sig rätt bra precis brevid ögat och nästintill spräckte ögonbrynet. Det gick som tur var inte hål men fröknarna trodde nästan det gjort det och hanvar rejält svullen runt ögat. När vi kom hade svullnaden lagt sig en del men han  kommer nog få ett saftigt blåmärke där.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards