♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2014

Av Debora Persson - 20 januari 2014 16:30

Maximilian är nu på väg att bege sig till simskolan tillsammans med sin farfar. Tredje simpasset är det idag för hans del.


Vi andra här hemma ska så fort de små krypen lugnat ner sig knåpa ihop Ellions namn. Det är dags att registrera honom nu och då ska han ha ett namn. :)

 
  

Av Debora Persson - 20 januari 2014 10:02

 

Snuttemys♥

 

Av Debora Persson - 19 januari 2014 19:48

Nu är snart denna helgen slut.

Veckorna går fort minsann! Och nästa vecka blir vår lille Ellion en hel månad gammal! Herre gud, snart en hel månad sedan han föddes! Liten blir större. Jag saknar min gravidmage!


Nästa vecka är det besök på bvc igen som gäller och det kommer även bli ett besök på sjukhuset där Ellion ska genomgå hörseltestet en gång till (det som görs på BB) eftersom han inte blev godkänd när testet gjordes innan vi åkte hem från BB.

Men barnmorskorna sa att det är vanligt att man får göra om testet eftersom bebisen fortfarande kan ha både fosterfett och fostervatten i öronen när testet görs och då går testet inte igenom. När vi var på BB så kämpade barnmorskorna i 20 minuter med hörseltestet eftersom apparaten de använde tjabbade samtidigt.


 

Idag har vi fixat lite här hemma. Tvättmaskinen har jobbat sen i morse och vi eldar på här för att få lite värme. Mannen och Vilmer har varit hos barnens farfar och tittat på fotboll medan jag och Maximmilian har varit hemma och tagit hand om Ellion och fixat här hemma med tvätten. Maximilian och Vilmer har dessutom bidragit med att det ser ut som en svår flygolycka i deras rum så i morgon har de att göra.

 

Av Debora Persson - 18 januari 2014 23:00

Ikväll har vi varit bortbjudna på middag hos Patricia med familj.

Tacos och fika.

Ungarna röjde och levde loppan och tröttade ut sig totalt men jag tror vi alla hade trevligt iallafall :)

Vid 21.30 var vi på väg hem, jag gick med Ellion i vagnen och pappan drog sina sttora pojkar i pulkorna hem. Nu sover iallafall alla barnen och jag ska slänga upp fötterna i soffan och mata mina djur.

      

Av Debora Persson - 18 januari 2014 10:45

Idag fick jag och Ellion sovmorgon till 9.30 igen! Lyx!

Igår kom Danne till oss. Maximilian har tjatat och tjatat om att Danne ska komma hit och sova över hos oss och titta på Tigergubbarna (fångarna på fortet) med oss. Så igår kom han och skulle sova över. Maximilian var nöjd och glad! :)


Vid 22-tiden så börjar det dåna, lät precis som om tåget körde förbi precis utanför huset. Varken Danne eller mannen reagerar på det och jag tänkte att det kanske var plogbilen som körde utanför, för de kan ju dåna ganska bra när de kör förbi. Jag frågar om det är plogbilen, och de svarar att det är det väl. Men det låter lika mycket en bra stund så det kan ju knappast vara plogbilen som kör precis utanför och vi såg ingen plog heller för den delen så jag frågar om det inte är nere i källaren det låter eftersom vi eldat i pannan. Då blir det fart på gubbarna i huset. De far ner i källaren och visst är det där det låter. Hela huset skakar och dånar. Tydligen kan det hända och då kokar det där nere och så ska man öppna alla kranar i huset så allt varmvatten rinner ut. Kranarna var så varma att det knappt gick att röra dom.

Sådana här saker är knappast något man vet om när man flyttar till hus. Minns att pappa sagt något omm det tidigare till oss så fick ringa honom igårkväll och fråga om det. Kändes som om vi skulle sprängas i luften.


Just nu är grabbarna ute och leker i snön. Det har kommit massa mer snö och det vräker ner snö också så jag antar att de blir iväg en stund i pulkabacken nu. Jag och Ellion ska plocka lite här hemma iallafall

 

Av Debora Persson - 17 januari 2014 20:40

Idag har Ellion inte gjort mycket oväsen från sig. Jo, en gång i förmiddags när han var hungrig och skrek lite. Maximilian bad mig få slut på allt oväsen för han kunde inte höra tvn. Men annars har vi haft en lugn liten herre utan magont. Pysventilen gjorde sitt och vi köpte även magdroppar till honom igår så förhoppningsvis blir det inte värre än så.


En liten Ellion i babynestet. ♥

   

Av Debora Persson - 17 januari 2014 10:05

God Morgon!

För mig är det lite morgon nu eftersom jag och Ellion fick sovmorgon till 9.30 idag!

De andra grabbarna var uppe innan 08.00 Sovmorgon tackar man inte nej till direkt!

Dock så blir ju dagen kortare såklart och man känner sig mer stressad när mans stiger upp mycket senare men idag har vi inget speciellt inplanerat där vi ska passa tider så det gör ingenting. ;)

Skönt med sovmorgon!


Snön vräker ner idag!

Första snön denna vintern om man bortser ffrån den snön som kom på förmiddagen och regnade bort på eftermiddagen i vintras. Hoppas denna snön stannar några dagar så pojkarna kan åka lite pulka. Vilmer står i endast blöja, vinterstövlar och mössa på sig just nu och väntar på att få komma ut och leka i snön.

 


Av Debora Persson - 16 januari 2014 10:30

Igår skrek Ellion till 19.30 och då fick jag nog.

I ett av de paket man fick hämta ut gratis på apoteket när man var gravid fick man ett prov på en pysventil till bebisen. Den tog jag och testade på Ellion. Den ska tydligen hjälpa på barnet när det har ont i magen och behöver få ut gaserna.

Och det hjälpte faktiskt!

Resten av kvällen sov vår lille herre och vaknade till någon gång under natten och fick lite mat eftersom han hellre sov än åt innan vi gick och la oss, sedan sov han till 08.15 då jag väckte honom för då var jag tvungen att mata honom.

Mannen är inne i stan nu så har skickat bud med honom att han ska köpa både magdroppar och pysventiler. Dyra engångsprodukter är det (150 kr för 10 st) men hjälper dom så får det duga! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards