♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2014

Av Debora Persson - 15 januari 2014 19:03

Idag kan jag ärligt säga att det har varit en av de sämre dagarna.

Ellion har skrikit och haft ont i magen is tort sett hela dagen. Det enda jag har gjort är att sitta med honom och försöka så honom att somna. Så fort han har somnat har han vaknat direkt igen.

Middagen fick jag slänga i mig på två minuter. Det tog nämligen två minuter innan han började skrika igen efter att jag lagt ner honom.

Och jag har låtit bli mjölk idag.

Mitt hjärnkontor har inte ens startat upp idag utan det har varit störningar på linjen exakt hela dagen och kommer antagligen förbli så resten av kvällen då vår lille herre fortfarande inte är nöjd då hans mage fortfarande spökar.

De stora pojkarna har lagt sig för natten och mitt samvete svider eftersom jag knappt sett dom idag. När vi pratat med varandra har jag haft en skrikande bebis i famnen så det har liksom inte gått att prata. Hoppas jag hinner prata och pussas med dom i morgon.


 

Av Debora Persson - 15 januari 2014 09:30

Gode tid vilken kväll och natt vi haft!

Nu är jag lite livrädd att det ska börja osa kolik här hemma denna gången med. Magknip har Ellion haft tidigare men inte som igår och i natt. Från åtminstone klockan 19.30 skrek Ellion och hade ont i magen.

Han skrek till 02.30 och därefter gnällde en stund innan han somnade.

Vid 05.00 kom Vilmer in till oss och då vaknade Ellion. Vilmer hade nog tänkt att han skulle stiga upp för sova skulle han definitivt inte. Ellion fick mat, vilket han inte brukar på nätterna eftersom han annars inte vaknar utan han sover oftast mellan 23-07.

Vid strax efter 08.15 väckte pojkarna mig och Ellion och de var i stort sett redo att åka till dagis.

Jag hoppas verkligen inte att det ska bli mer ont-i-magen-skrik utan jag hoppas det bara var för denna gången. Jag tyar inte med kolik en tredje gång.


Nu ska jag iallafall göra mig klar för dagen, har precis tryckt i mig frukost och ska ta en lång dusch nu.

 

Av Debora Persson - 14 januari 2014 19:15

Idag har barnen varit på dagis.

De fem timmarna de är på dagis nu om dagarna går ju galet fort! Man hinner inte påbörja något innan man ska hämta hem pojkarna.

Hade tänkt mig att hinna med jättemycket under tiden de var på dagis idag men hann inte någonting nästan.

Vi hann göra oss i ordning och egentligen skulle vi ta promenaden men på grund av att klockan tickade så fort och att det duggregnade så fick det bli bilen till banken.

Vi tömde Maximilian och Vilmers sparbössor häromdagen för att sätta in pengarna på banken åt dom. Vi visste att Vilmer hade sedlar i sin bössa som snart blir ogiltiga så det var dags att sätta in dom på banken.

Maximilian har en fond som han fick i doppresent så där fyllde vi på med alla hans pengar han sparat ihop och som han fått i födelsedagspresent mm.

Vilmer har vi inte fixat någon fond till tidigare så vi startade en fond till honom med och det blev samma som Maximilian har.

Vi gör samma sak till Ellion med sen.

Bankmannen sa att det är en bra fond och sen Maximilian fick sin fond så har den gått upp bra.

 

Efter bankbesöket hann vi hem för att slänga i oss lite lunch innan vi skulle hämta hem barnen.

Har hunnit plocka upp lådor i källaren med kläder som vi gått igenom. Mina kläder som jag inte kunnat använda på länge som jag förhoppningsvis snart kommer i igen. Och barnkläder som vi gått igenom storlekar på. Jag hittade kläder till mig själv som jag köpte innan jag fick veta att jag var gravid som fortfarande hade prislappar kvar. Ja, jag hittade dessutom ett par vita byxor som jag kommer ihåg att jag köpte precis innan jag blev gravid med Maximilian som jag aldrig har använt för de har fortfarande prislappen kvar dom med. Tänk vad kläder man har egentligen som man glömmer bort att man har. Och alla mina gravidkläder ska jag nu göra mig av med så jag får plats för  mina vanliga kläder igen! :)
  

Av Debora Persson - 14 januari 2014 08:53

Jag undrar varför det finns mobilfack i en 4-årings jacka?

 

Av Debora Persson - 13 januari 2014 19:26

Idag väntade vi besök från bvc. Lagom till bvc´s hembesök skulle mannen och Maximilian bege sig till första simskolepasset. Såklart vill ju inte bilen starta! En ledsen Maximilian fick besviken stanna hemma och det blev ingen simskola för hans del. Men som tur var så ringde mannen in till simskolan och de hade som tur var fått återbud på ett barn i gruppen som är klockan 17 så Maximiliann fick komma till den senare gruppen istället. Den klockan 17 är definitivt mycket bättre än klockan 14! :)


Bvc kom iallafall, Ellion sov i vanlig ordning när vi får besök.

Sköterskan gicck igenom en massa som de måste gå igenom med föräldrarna men som man redan vet, vi pratade lite förlossningen och hur Maximilian och Vilmer reagerat på att få ett syskon.


Senare kom mannens pappa och hjälpte oss med bilen. Batteriet var det som bråkade med oss. Sen begav vi oss iväg mot simskolan. Vi pkte med allihopa eftersom jag kände att jag behövde komma ut lite. Så jag och Ellion följde med Maximilian på simskolan medan Vilmer tog med sin pappa ut en runda på stan.

Simskolan gick bra som vanligt. Maximilian fixade att göra allt de skulle och han tycker det är jätteroligt. Det är ju 2 pass i veckan så på torsdag är det dags igen.

 


Av Debora Persson - 13 januari 2014 10:16

Idag är dessa snyggingarna med i tidningen!

Det är sydöstran så antar att vi är med i blt på onsdag då kanske? Har inte koll på dagarna riktigt.

  
  


Idag får vi hembesök av bvc så Ellion blir inskriven där med.

Vi får se om han växt något sen förra veckan. =)

Tur vi städade i helgen så vi slipper stressa med det när sköterskan kommer. :)

I eftermiddag ska Maximilian börja på simskolan igen.

Han började ju för ett år sedan men vi fortsatte aldrig därefter så nu får han börja om från början. Tror dock inte det ska vara några problem för honom eftersom han lärt sig mycket i sommar. Min lillebror lärde honom doppa huvudet under vattnet i somras och när vi var i Turkiet så lärde han sig hoppa från kanten och lite sånt så nu är det nog inga som helst problem. =)


Av Debora Persson - 11 januari 2014 22:41

Idag hade vi 2-årskalas för Vilmer.

Mamma, Göte, Algot, mormor och morfar kom och firade vår lille store herre.

Vi bjöd på tårta och semlor.

Vilmer fick sin efterlängtade Herr Nilsson. Pippi och Lilla Gubben fick han i julklapp. Han är ett riktigt Pippifan och kan allal Pippifilmerna utantill och kollar gärna på dom flera gånger om dagen om han hade fått bestämma. Han tröttnar aldrig på Pippi.

Han fick även fina kläder i present. En nöjd och glad 2-åring gick efter kalaset och la sig i sina pärons säng för att titta på Pippi innan det var sovedags. Med sig i sängen hade han givetvis Pippi, Herr Nilsson och Lilla Gubben så jag gissa att han är nöjd med sin dag! :)


Väntar på att få blåsa ut ljusen ♥

 

Äntligen får han blåsa ljusen när vi sjungit klart!

 

Mamma, Ellion, Algot och Vilmer

 

Maximilian och mormor sjunger för Vilmer

 

Fikatajm!

    

Trött Ellion myser med nya snutten ♥

   

Av Debora Persson - 11 januari 2014 20:35

Idag på förmiddagen lämnade vi de stora pojkarna hos farmor och farfar.

Vi andra åkte in till stan för att hämta ett paket på lindex med ett par byxor i till Ellion. De fanns inte längre i butiken så vi fick dom skickade till vår lindex.

Ett par hängselbyxor jag tittat på länge men knappast våga köpa för trodde mannen skulle trilla av pinnen som han skulle se byxorna, men så en dag så ser han byxorna i en tidning och säger till mig att vi måste köpa de byxorna. Då höll jag på att trilla av pinnen.

När vi ändå var inne i butiken så gick jag genom barnavdelningen och råkade hitta en snutte till Ellion som jag också tittat på länge.

Han har kaninen sen innan och jag ville gärna ha lejonet och elefanten till honom med.

Nu var elefanten slut i butiken så jag köpte lejonet till honom.

Då höll mannen på att trilla av pinnen. Vi har ju så många snuttar enligt honom.

Nu har vi en till och jag har förvarnat honom på att en vacker dag flyttarr även elefanten hem till oss. Då la han dövörat till.

      

Förutom en vända på lindex så blev det en runda inom MQ eftersom jag fick presentkort där av mormor och morfar när jag fyllde år. Hittade lite kul på rean där och sen blev den en snabbrunda inom H&M och KappAhl när vi ändå var inne i stan. Därefter åkte vi och veckohandlade. Sen stressade vi hem eftersom klockan såklart skulle gå väldigt fort. Hem och lasta av mig, Ellion och matvarorna och mannen hämtade pojkarna sen fick vi slänga i oss lite mat och fixa med födelsedagskalaset och förbereda innan gässterna skulle komma.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards