♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2014

Av Debora Persson - 1 januari 2014 19:45

Idag blir vår lille Ellion en vecka gammal. För en vecka sedan hade vi en splirrans nykläckt herre hos oss och ingen var lyckligare än vi. ♡

 

Idag har vi haft en lugn första-dagen-på-året-dag. Oskar kom på besök och hade med sig julklappar till barnen och present till Ellion. Vi drack kaffe och pratade. Han fick bebisgosa och leka med de stora pojkarna innan han åkte. Sen har vi inte gjort så mycket mer. Vädret är det mest gråa och trista i världshistorien och barnen klättrar på väggarna. De behöver komma till dagis snart men det är en vecka kvar tills de får komma dit.

Av Debora Persson - 1 januari 2014 17:11

När fick du reda på att du var gravid?
3 maj 2013
Blev det en chock?
Ja.
Hur gammal var du då?
25
Hade du mycket halsbränna?
Nix, det var mer mot slutet som jag kände av en taskig halsbränna men den kom och gick så det var inte lika illa som med Maximilian och Vilmer.
Spydde du mycket?
Absolut ingenting.

Men de första veckorna var jag sjukt illamående dygnet runt och fick tabletter utskrivna från farbror doktorn.
Hade du mycket foglossning?
Inte samma typ av foglossning som med Maximilian och Vilmer. Men jag hade foglossning och väldigt ont emellanåt.
Ditt sf-mått som störst?
36
Har du fått bristningar?
Nej, inte en enda denna gången heller! :)
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag hade inte en aning, kunde inte känna alls att den skulle vara en flicka eller pojke men mot slutet blev jag mer och mer säker på att det var en lillebror i magen. Och jag hade rätt :)
Vad hoppades du på?
En frisk och välskapt bebis.
Gick du över tiden?
Nej!
Födde du för tidigt?
Jepp, 4 Dagar tidigare ville han komma ut.

Det är vi glada över.
Hur var förlossningen?
Snabb, prcis som med Maximilian och Vilmer.

Födde utan smärtlindring.

Kom in till förlossningen 11.30 och hade knappt värkar och de jag hade kom oregelbundet och var inte alls farliga. Trodde vi med säkerhet skulle bli hemskickade.

Födde 14.43
Blev du sydd?
Nej
Dragen med sugklocka?
Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet?
4 (5) stycken.

Jag, mannen, sjuksköterska och barnmorskan. Precis vid födseln så kom en barnmorska till då de ska vara två barnmorskor i förlossningsrummet just vid födseln.
Hade du någon nära med dig?
Mannen såklart.
Vilket sjukhus födde du på?
Karlskrona
Hur stor var bebisen?
3530 g och 51 cm lång
Vad fick den heta?
Ellion
Var allting värt det?
Ja verkligen!
Vill du ha fler barn?
Absolut!

 

Maximilians lista hittar ni här


Vilmers lista hittar ni här

Av Debora Persson - 1 januari 2014 12:57

Välkommen säger vi till 2014.

2013 har varit ett bra år så nu hoppas vi att 2014 kan bli lika bra!


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bland annat har vi flyttat till hus, jag har pluggat på vux och jobbat inom äldrevården.

Hur har ditt 2013 varit?
Det har varit jättebra!

Blev du kär i år?
Jag har alla mina pojkar :)

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
25 december såklart då Ellion föddes. ♡

Bästa köpet?
Min systemkamera. Den fick jag visserligen pengar till när jag fyllde år och i julklapp men det är ändå mitt bästa köp!

Vad spenderade du mest pengar på?
Barnen och hemmet. Jag älskar att spendera pengar på barnen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina barn såklart.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Inga speciella faktikst.

Vem har du umgåtts med mest?
Förutom mina pojkar så har jag knappt hunnit umgås detta året med allt intensivt plugg men har hunnit umgås en hel del med Patricia eftersom vi bor så jäkla nära varandra. :)

Vart reste du under 2013?
Vi åkte på semester till Turkiet i augusti hela lilla familjen. En helt underbar resa!

Det blev även en tripp upp till Stockholm några dagar för att hälsa på lillasystern och Khaled, eller rättare sagt hjälpa dem med flyttlasset när de flyttade upp till storstaden. Men lite nöje hann vi med också ;)

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Nej, eller mer pengar hade inte skadat ;)

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag fick besök av mamma och gänget som kom och firade min 25-årsdag.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
inte alls, jag känner att jag har haft ett toppenår!

Vem saknade du?
Jag saknar mina syskon som bor långt ifrån oss

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Att jag ska bry mig mindre om vad andra tycker och tänker.


       

Av Debora Persson - 1 januari 2014 12:29

Vår nyårsafton var väldigt lugn.

Vi hade ju inte planerat något med någon eftersom vi inte visste om vi skulle vara på BB då eller inte.

Men vi hade trevligt. Pappan och de två stora pojkarna fixade i köket och det blev både förrätt, varmrätt och efterrätt. Efter maten spelade vi bingolotto och vid 21.30 slocknade de stora pojkarna. Vi andra gick och la oss strax efter tolvslaget.

     
    


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards