♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Gravid & förlossning Vilmer ღ

Av Debora Persson - 4 januari 2012 09:41

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 6 fulla dagar (v38+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 7 dagar kvar till beräknad förlossning.


1 Vecka kvar tills vårt lilla hjärta är beräknad att komma.

1 Vecka kvar tills vräkning.

Än så länge verkar den lilla filuren inte vilja komma ut än. Kanske får den dela födelsedag med sin faster eller farbror som fyller i dagarna.

Vi får hoppas det startar snart så vi slipper vänta och längta.

Min värsta mardröm är att behöva gå över tiden så pass mycket att det bli igångsättning.

Då kommer jag antagligen att dö!

Men det hoppas vi att vi slipper. Det är ändå  en vecka kvar tills lilla pyret ska komma. Man blev bara så bortskämd när man fick Maximilian 8 dagar tidigare. Då tänkte man att man borde få nästa med så pass tidigare.







Av Debora Persson - 3 januari 2012 20:00

Bilder från när vi var hos mamma igår.


                 

Idag blev det ingen långpromenad eftersom det började regna och blåsa som sjutton så det var ingen idé alls att åka till skogen på långpromenad!

Och än så länge lyster fortfarande bebisen med sin frånvaro! Kan det inte sätta igång snart! Nu är jag måttligt trött på att bara vänta och vänta!

Av Debora Persson - 3 januari 2012 10:20

Bebisen lyser  med sin frånvaro fortfarande.

Det hjälpte visst inte att försöka gå till sig en förlossning igår så idag gör vi nya försök.

Eftersom det oftast startar på natten/tidigt på morgonen så blir man lika besviken varje morgon när man vaknar och inser att inget har hänt.

Då känns det som om det är kört för denna dagen.

Maximilian startade med tidigt på morgonen.

Mannen drömde i natt att vattnet gick och att det då startade.

Fia drömde i natt att jag fick en lite pojk.

Själv drömde jag att jag var inne på sjukhuset där en barnmorska erbjöd mig akupunktur i ryggen men jag avböjde och gick hem där min mammas alla arbetskamrater väntade i min lägenhet.

Iallafall så är det jobbigt att vänta nu.

Idag är jag i vecka 38+5 och det är dagen då Maximilian föddes och det är dagen då jag föddes.

Vi hoppas därför att även denna lilla bebisen tänker titta ut idag.

En långpromenad i Nytorpet borde väl ändå göra susen?

Maximilian vill nog med ha en bebis snart.

Han har nämligen ett stort paket som står och väntar på att storebror ska öppna det.

Är man storebror så ska man få paket och han är duktigt sugen på vad som gömmer sig däri! :)




Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 5 fulla dagar (v38+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 8 dagar kvar till beräknad förlossning.


   


Av Debora Persson - 2 januari 2012 10:42

Idag är det min födelsedag.

Det är även min kusin Albin´s födelsedag.

Jag fyller 24 år och Albin fyller 11 år.

Än är det ingen bebis i sikte så det blir nog ingen bebis idag heller. Det hade varit den perfekta födelsedagspresenten annans men jag får den i efterskott :)

Vi är som sagt redan två som fyller år idag så det gör inget att det inte är tre som firar på samma dag heller:)


Jag fick iallafall presenter av mina pojkar i morse.

En amningskudde, tidning, choklad och lotter som visade sig vara nitlotter men det gör inget :)


Jag skrämde nog skiten ur karln igårkväll när vi låg i soffan och tittade på film.

Jag sa att jag mådde lite illa och en stund senare skulle jag resa mig ur soffan och sätta mig upp och då svär jag "HELVETE".

Mannen trodde vattnet gick men jag råkade bara välta flaskan med julmust som stod på golvet.

Då försvinner ju kolsyran!

Men än så länge är det lugna puckar.

Idag ska jag ut och gå, gå , gå och hoppas på att det ska sätta igång snart. Får bli en promenad till affären. Jag ska baka något att ta med till mamma ikväll som står för middagen.

I morgon är ju 8 dagar innan BF, Maximilian kom 8 dagar innan BF och jag kom 8 dagar innan BF när jag föddes. Vi får se om bebisen ögr som mig och Maximilian då. :)




  

Av Debora Persson - 1 januari 2012 16:51

Jaha, årets första dag är alltid så seg, även om man är onykter eller nykter kvällen innan.

Vi har inte gjort mycket för världen idag utan vi har passat på att ta det lugnt och myst istället.

Maximilian ville mata ankorna så han och mannen skulle åka till Mörrum och träffa Maximilians farfar och gå en sväng vid ån och mata ankorna.

Själv skulle jag vila för jag var så trött men beslöt mig att följa med istället ändå.

Man ska ju röra på sig så mycket som möjligt så förlossningen kan komma igång :)

Jag hoppas det sätter igång snart.

Eftersom man gått och väntat på den 31 december för att man inte ville föda innan nyår och man nu passerat nyår så känns det som om man redan gått över tiden fast man har flera dagar kvar innan man passerar bäst före datumet.

Så nu känner man efter hela tiden efter små tecken som skulle visa att det var på gång.

Men med Maximilian hade jag inga känningar heller innan men jag hoppas få en liten förvarning denna gången så det inte blir

pang-bom-på-direkt!

Men nu är det som sagt fritt fram att komma, bebisen. Nu är du välkommen!


I morgon fyller jag år. 24 år och jag pratade med mamma innan och hon frågade om det skulle bli något födelsedagsfirande. Precis som förra året så har jag inte haft en enda tanke på firandet av min födelsedag.

Och nu har man haft så mycket annat att tänka på så min egen födelsedag har blivit lite bortglömd för mig själv.

Som tur är så bjuder mamma på födelsedagsmiddag i morgon! :)


Gårdagens mage.

 

Av Debora Persson - 31 december 2011 20:15

Nyårsafton

   

Av Debora Persson - 31 december 2011 10:18

Idag är det årets sista dag och ett nytt år är på ingång!

Ännu ingen bebis och vi hoppas den håller sig i magen lite till. Igår blev jag så nervös att ungen skulle komma på nyår att jag stressade upp både mig själv och mannen. Vågade knappt somna igårkväll.

Hade inga känningar eller nått sånt men jag fick bara en känsla av att det kanske skulle kunna bli så bara för att det skulle vara årets sista dag.

Jag överlevde natten iallafall och mannen sa att det skulle mycket till om det skulle bli bebis idag men å andra sidan hade jag inga känningar alls med Maximilian heller. Där small det på direkt och 5 timmar senare var han född så än är det inga lugna puckar. Jag kommer nog inte känna mig lugn förrän 22.00 ikväll. Då ska det vara fritt fram.


Idag ska vi iallafall fira nyårsafton! Oskar kommer hit och äter god mat med oss. Kvällen bli såklart lugn här hemma.

Mannen och Oskar ska iväg nu och handla inför kvällen. Jag och Maximilian tar det lugnt med Musses Klubbhus.



 

Av Debora Persson - 30 december 2011 10:06

1 De där första veckorna, när bara du och den blivande pappan vet hemligheten.

2 Att ha nio månader att planera, fantisera och drömma.

3 Välja mammakläder – det har aldrig tidigare funnits så mycket praktiska, snygga och sexiga alternativ.

4 Du har den perfekta orsaken att skämma bort dig själv – timmar i doftande bad, sköna massager, eller goda krämer att smörja in din växande mage med.

5 Vi har en fantastisk föräldraförsäkring i Sverige, jämfört med andra länder.

6 Du kan gå med i en föräldragrupp och träffa nya vänner

7 För en gångs skull är det meningen att du ska lägga på dig vikt – Moder Natur ger dig klartecken.

8 Om detta är din första bebis, kan du fortsätta njuta av att sova länge på helgerna ännu ett tag.

9 Jättesnygga bröst och med dem en perfekt ursäkt att...

10...köpa nya, snygga BH:ar.

11 Från och med nu kommer det alltid att finnas en viktigare person än du själv i ditt liv.

12 Äntligen kommer du att få något mer än krukväxter och husdjur att pyssla om!

13 Massor av uppmärksamhet från släkt, vänner och din partner.

14 Du kommer kanske att upptäcka, att du fått mer gemensamt med släkt och vänner som redan har barn – grattis, du har fått gratis medlemsskap i föräldraklubben!

15 Att berätta nyheterna för din mamma, pappa, bror, syster, vänner…och se deras reaktioner.

16 Nya färdigheter! Vare sig det handlar om att sticka bebiskläder eller montera ihop en barnsäng, så kommer du att upptäcka att du kan mycket mer än vad du trodde innan.

17 En ny förståelse för din mamma.

18 Ordna barnkammare – jättekul!

19 Är det där vad jag tror det är – eller har jag bara gaser i magen?: Bebisens första rörelser.

20 Inga som helst samvetskval inför att skicka ut din partner för att köpa curry och chokladglass klockan tio på kvällen.

21 Dina föräldrar letar fram gamla bebissaker; en gammal barnsäng, eller en vagga, som de behållit i alla år – 'utifall att'.

22 Gå på promenader tillsammans med din partner - bra för er, dig och bebisen.

23 Alla konstiga och livliga drömmar som du kan beskriva för dina vänner och skratta åt!

24 Att känna små hälar i underkanten av revbenen och veta, att de hör till någon du snart kommer att få träffa.

25 Att välja bebiskläder, eller kanske bara titta i kataloger och affärer.

26 Skriva en graviditetsdagbok som ditt barn kan läsa i framtiden.

27 Att (med lite hjälp) ta foton av dig själv, leende ovanför din stora mage - roligt att spara och titta på längre fram.

28 Upptäckten av hur många människor det finns i världen som valt att ägna sitt yrkesverksamma liv åt att ge blivande och nyblivna föräldrar stöd - barnmorskor, amningsrådgivare, förlossningsläkare, sjuksköterskor...

29 Att ligga i sängen tillsammans och veta, att ni skapat ett helt nytt liv!

30 Njuta av sådant som kommer att bli svårare att organisera i framtiden - utekvällar, helgresor och romantiska restaurangbesök.

31 Vetskapen om att ditt liv, från och med nu, i stort sett aldrig mer kommer att bli enformigt.

32 Möten med nya människor som har egna berättelser om att vänta och få barn.

33 Kvällar med spekulationer kring namn.

34 Funderingar på hur bebisen kommer att se ut.

35 Högtflygande drömmar om "min son/dotter popstjärnan/skådespelaren/författaren.."

36 Att titta på din växande mage och föreställa dig att det ligger en liten människa därinne!

37 Att uttyda en mänsklig form på ultraljudsbilden för första gången, ta med dig bilden hem och ha den i fickan eller väskan att titta i smyg på då och då…

38 Den blivande pappans ansiktsuttryck när han ser graviditetstestet visa positivt, begrundar din växande mage, eller känner bebisen röra på sig.

39 Att köpa kramdjur till din bebis - inte någon annans!

40 Att ringa din partner och berätta att startskottet har gått - värkarna har börjat.

41 Att pröva alla övningar som du lärde dig i föräldragruppen och upptäcka, att de faktiskt fungerar.

42 Att ta emot allt stöd du får under förlossningen från din partner/barnmorska/medföljare och veta att du kan lita på dem helt.

43 Att upptäcka precis hur många (och hur grova) svordomar du kan under förlossningsarbetet.

44 Att fatta personliga beslut om smärtlindring och upptäcka att de var helt rätt för just det förlossningsstadiet.

45 Den där otroliga känslan av befrielse och lättnad när jobbet äntligen är gjort.

46 Att titta in i din nyfödda bebis ögon och bli handlöst förälskad.

47 Att se din partner gråta, krama om barnmorskan och vara alldeles utom sig av glädje och lättnad.

48 Att öppna en flaska champagne för att fira, oavsett vilken veckodag och tid på dygnet det är.

49 Berätta nyheterna för släkt och vänner och höra värmen i deras röster när de får veta.

50 Att vakna bredvid den nya bebisen för första gången och tänka "Oj! Det är på riktigt - jag har blivit mamma!"


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards