♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 14 juni 2012 21:39

Idag blev det en sväng till bvc med båda mina små prinsar. Vilmer skulle vaccineras då vi ändrade tiden förra veckan så det blev sprutor idag istället. Maximilian följde med då bvcsköterskan skulle kolla på hans fula eksem han fått. De på vårdcentralen har hänvisat oss till bvc istället efter att de skrivit ut både det ena och det andra till honom för hans besvär.

Hon tittade på honom och bokade in en tid till honom på bvc en dag då barnläkaren ska komma så han kan titta på honom istället. Dessutom fick vi en stark kortisonsalva att smörja honom med och sen köpte vi en annan fet salva på apoteket som vi ska smörja runt ögonen på honom. Och blir det inte bättre med honom nu på några dagar så kunde vi ringa läkaren tidigare om vi tyckte det skulle behövas.

Vilmer var inte särskillt glad över sina sprutor han fick i benen, stackarn. Men som tur är så var det glömt efter en liten stund och hjärtat kunde gosa in sig i sin snuttefilt och somna om. ♥

Nu blir det inga mer sprutor förrän om 7 månader ungefär så det är skönt! Det är aldrig roligt när de ska få sprutor! ;(

    





Av Debora Persson - 9 juni 2012 22:15

Idag har vi varit på kalas hos barnens kusin Ebba som fyller år nästa vecka. Maximilian som hade längtat länge efter att få åka och hälsa på Ebba och Alex blev jätteblyg när han kom dit. Men efter en stund släppte det och han sprang runt och lekte. Nya favoriten är ju oxå Cajsa som han gillar att leka med så henne drog han runt på. :)

Deras nya lilla katt var också en favorit. Nu vet vi att Maximilian önskar sig en kattunge... det blir dock inga fler katter förrän vi flyttar till hus. Att ha katt i lägenhet funkar inte hos oss. Och när vi fått göra oss av med katterna för vi trott att det blivit allergi och massa annat besvär så väntar vi med katt igen tills katten ska kunna springa utomhus. Han får leka med katten hos sin farbor istället :)

Vi fikade och när det var dags att åka hem blev det livat. Maximilian hade ju knappast lekt klart och var inte redo att åka hem igen. Min stackars kille var ledsen hela vägen hem! Men när vi kom hem skulle vi tvätta så han blev glad igen n är han fick hjälpa pappa med tvätten. Det tycker han om! Han ska alltid följa med ner i källaren när någon av oss ska dit ner :)

Vilmer? Jodå, han sov igenom hela kalaset ;)


Matchande snygga killar idag!

Jeans, vit tröja/body och svarta rutiga västarna som de fick av morfar och Suss!

Mina fina älsklingar

 

Maximilian. Man ser fortfarande hur hemsk han ser ut runt ögonen.

Det vill inte gå bort ;( Stackars kille!   




    


Vilmer.   

    

Av Debora Persson - 8 juni 2012 08:39

Maximilian tycker det är roligt att fotografera.


   


Av Debora Persson - 6 juni 2012 22:30

"Idag bjöd morsan mig på potatis och palsternacka, det låter inte så gott men det var det!!

Jag åt nästan upp allt, till en början smakade det lite konstigt och mamma skrattade åt mig för jag gjorde roliga miner men sen vande jag mig vid det och då var det smaskens!"

     

"Kolla in min fina frisyr! Nu ser jag ut som pappa!"

 

Av Debora Persson - 6 juni 2012 15:02

Igår var en ganska lugn dag. Maximilian var på dagis och under tiden åkte vi och handlade lite.

Hämtade även ut ett gratispaket från kronans Droghandel som man   

kan få hämta ut om man är gravid eller fått barn. Av alla de paket man fått hämta ut på olika apotek och butiker så kan jag inte påstå att det var det roligaste paketet direkt. Men men gratis är alltid roligt :)

Det innehöll inte alls särskillt mycket med tanke på lådans storlek man fick det i.

Lite provprodukter från sebamed, en napp, en tidning och lite reklam bara. Maximilian högg direkt badleksaken som låg tillsammans med sebamedprodukterna. Den tyckte han var rolig!


På eftermiddagen åkte vi hem till barnens farmor och farfar och tvättade bilen och städade den helt och hållet. Behövdes kan man säga....  Innan vi kom dit så fick jag köra bilen sista biten. Det gick ju kalas förutom att jag låg i diket och körde nästan eftersom jag fick möte och ville inte ligga på andra sidan vägen.

Samma sak på vägen hem, då fick jag köra första biten men då fick vi möte av en stor sopbil, någon cyklist och en gående. Det blev för mycket så där slutade jag köra bilen!  


Hem sen och tvätta alla 100-tals kg tvätt som vi hade. Vi fick besök av Viktor då det var fotboll på kvällen med.

Fast det var en lugn dag så hade vi fullt upp hela tiden.


Och idag, idag är det väldigt grått och trist ute måste jag få säga! Känns ju verkligen inte att det är 6 juni direkt! Inte meningen man ska behöva palta på sig tjocka tröjor när man ska gå ut i juni!

Nej, lite sommar nu skulle vi vilja ha!

Det har regnat till och från idag och jag har hållt mig inne hela dagen. Ska däremot ut om en stund och övningsköra lite så ni får se upp :)

De stora killarna har varit ute och gått idag, när de kom hem så hade det börjat regna.

Det ska väl inte bli så fint väder nu förrän slutet på nästa vecka tydligen... Usch vad trist! Och vi som ska till Öland på måndag!

Av Debora Persson - 5 juni 2012 22:45

Häromdagen beställde vi hem en ny bilbarnstol till Maximilian.

Ett nödvändigt ont då den han har nu har alldeles för många

år på nacken egentligen och den känns inte så säker längre.    

Så nu beställde vi en Britax Adventure Billy till honom.

Britax Adventure Billy är en barnstol i lättviktsutförande med sidokrocksskydd för både huvud och kropp.
Huvudstödet har 11 lägen.
Bältesstyrning för perfekt passform.
Ryggstödet anpassar sig efter bilstolsryggstödets lutning.
Mugg- och snackshållare.
Tvättbart överdrag.
Godkänd enl. ECE R44/04. 15-36 kg.

Dessutom var den billig just nu med så vi passade på. Egentligen kostar den 1200:- men det var nästan halva priset på den så det var lika bra att passa på när den var så billig.

När Vilmer växer ur sitt babyskydd i höst så vill jag ha en ny till honom med. Den stolen man har efter babyskydd har med ett par år på nacken så helt vill jag ha en ny till honom med. Det trista är ju att de stolarna som kommer efter babyskydd är så sjukt dyra! De flesta ligger upp emot 4000 kronor när vi kollat runt! Hade varit bättre om de matchar sådant nödvändigt till barnen med barnbidraget någon gång ;)

Iallafall är jag nöjd med Maximilians nya stol fast vi inte ens fått hem den ännu. Dessutom har den ju dryckeshållare på sidorna, då slipper drickan ligga slängd i sätet brevid honom! :)

Av Debora Persson - 4 juni 2012 20:51

Idag var det mammagrupp istället för på onsdag då det är röd dag så det fick bli idag. Det var dessutom sista gången nu före sommaruppehållet så nu är det inte mammagrupp förrän i höst. Men vi ska träffas i sommar ändå tänkte vi. Jag hade med mig cupcakes och bjöd på och vi pratade och tittade på film om skador, olyckor och dödsfall. Drunkningsolyckor är vanligast att barn dör vid. Hemskt, med tanke på hur mycket Maximilian älskar att bada så gäller det att hålla koll på honom. Det kan gå snabbt, jag är livrädd för det!

Under tiden jag var på mammagruppen umgicks de andra två killarna själva och kom sen och hämtade mig. Var hemma vid 11.30 och då tog vi det lugnt en stund, åt lunch och sen däckade jag på soffan.

"Nu har du sovit en timme" hörde jag karln ropa så det var bara till å masa mig upp.

Annars har dagen varit väldigt lugn här hemma. Ikväll har jag övningskört men det tar vi å skriver om sen.

Maximilian valde middag idag och det blev köttfärssås och spagetti, det älskar han min lille herre.

Och Vilmer har ätit gröt idag, gissa om han gillade det?! Han älskade det!!

Maximilian har med börjat äta gröt nu för tiden. Han är jättedålig på att få i sig frukost på morgonen men yoghurt brukar funka men eftersom han äter så lite så står han sig inte så länge på det så vi testade med gröt häromdagen och med lite äppelmos så går det ner. Idag åt han till och med två portioner med gröt till frukost! Det står han sig mycket längre på!


Glad Vilmer leker på golvet!

 




Av Debora Persson - 2 juni 2012 20:51

Jag måste ju börja med att säga till er som deltagit i Vilmers dop: (och till er som inte kunde komma med såklart!)

Tack så hemskt mycket för idag! Och har ni några fina bilder från dopet får ni hemskt gärna skicka dom till oss, eller bränna på skiva eller liknande.

  

Dagen började sjukt stressigt. Vi hämtade min lillasyster på tåget strax efter 8 och sen blev det raka vägen bort till mamma och Göte. Kaos blev det när alla for runt som virriga höns och visste inte riktigt vart man skulle ta vägen eller göra. Humöret på alla sjönk ganska snabbt då alla körde med alla. Jag hade fullt upp med att fixa ihop frosting till alla mina muffins och göra dom i ordning, någån gjorde sallad, några möblerade och ja, jag vet inte vad alla gjorde. Men när mormor, morfar och mormors syster kom så styrdes allt upp och allt verkade få ett slut på röran. Vi fick ordning och reda och vi kunde göra oss redo för dop. Vi velade fram och tillbaka hela tiden om hur vi skulle ha dopet- inne eller ute? Ibland kom det regn och ibland sken solen.

Vi beslutade att dopcermonin blir utomhus om inte regnet kommer i allra sista sekunden.

Vi klarade oss och vi hade dopet ute! Precis som jag ville!

Klockan 11 startade vi och det gick jättebra, lite tekniska fel blev det som sagt då Dennis sa Vilmers namn i fel ordning när han frågade vad Vilmer skulle heta och att Vilmers farmor och min lillebror Algot råkade ha samma dikt att läsa. Men det var tekniska fel och sånt händer ;)

När cermonin var över var det dags för lite mat.

I väntan på maten hade jag förberett tipsrunda som i sista stund, om det skulle bli regn fick bli på ett papper istället.

Lagom till maten skulle sevreas så kom regnet, alla fick sitta inne och äta.

Göte och min morfar var grillmästare. Grillad korv, sallad och potatissallad bjöds det på.

Därefter blev det fika och vinnare i tävlingen utsågs. Ett vuxenpris och ett barnpris. Barnet som vann var barnens kusin Kevin som hade 10 av 11 rätt och han vann en godispåse. Vuxen som vann var lillasyster Karin som också hade 10 av 11 rätt och fick rosévin.

Presentöppning blev det och vi fick många jättefina presenter till Vilmer och även massor med pengar som ska sättas in på en fond åt honom. Nästa 3000 kronor så det var inte alls illa. Både presenterna och pengarna tackar han så hemskt mycket för!


Fadder Karin, Maximilian, Gudfar Rickard, Vilmer, Dennis och jag.

 

Utomhusdop

 

Dennis häller upp dopvatten

       

Vår duktiga kille, inga ledsna miner under dopet!

 

Erika och Gabriella

 

Dennis




Dopservetterna mamma fixat till oss. Fina var dom men de var till för att användas! ;) Det var nog inte många som vågade kladda ner sig i dom eftersom det var i stort sett lika många fina servetter kvar efter dopet ;)

 

   Min älskade älskling! ♥

 

Korv-kö

 

Dopbevis

    

Cupcakes

 

Presenter...


        

Även Maximilian fick sig en present på dopet eftersom lillebror fick massor med presenter. Maximilian fick sig en grill av sin mormor och här visar han upp den för lille Hugo

 

Grillat någon!? :)

 

Tack igen allihopa! Vi är verkligen nöjda med dagen och vi hoppas att ni med är det! :)

Och tack för hjälpen alla ni som varit med och slitit med allt jobb och särskillt till mamma och Göte som lät oss ha dopet hemma hos dom!♥

Och Maximilian har varit så duktig idag! Han har haft fullt upp med att leka med alla barnen som varit med oss idag så man har knappt sett honom idag. Mitt lilla gull! ♥ Snacka om att han däckade innan vi ens funderade på att dra oss hemåt och sen sov han fram till vi väckte honom hemma när vi skulle äta en bra stund efter vi kommit hem. Trött kille ♥

  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards