♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 16 april 2012 19:53

I lördag kväll var det jag och sonen som regerade i tvättstugan. Jag fick massor av hjälp och underhållning av min lilla älskling. Sånt gör det roligare att tvätta! ♥


 


             

Av Debora Persson - 13 april 2012 21:15

... jo jag tackar jag.


Vilken dag det har varit idag.

Dagen började med att barnen vaknade lite tidigare än vad jag hade tänkt mig. Maximilian kom in och hoppade i sängen så det var bara till å stiga upp.

Jag gillar inte att gnälla på mina barn men idag har de varit gnälliga nått så fantastiskt mycket.♥

På eftermiddagen skulle vi iväg och hade därför tänkt att hinna städa innan dess men jag har inte gjort annat än att springa efter det ena barnet efter det andra.

Värst har det varit när Vilmer gnällt och jag försökt mata honom och Maximilian skrikit på mig inne i sitt rum och inte slutat skrika förrän jag kommit in till honom. Då har ju Vilmer börjat skrika och sen tar det en kvart att få honom lugn och uinder den tiden har Maximilian tröttnat och skriker på mig igen.

Vilmer behöver dessutom extra mycket lugn och ro när han ska äta annars äter han inte och börjar bara tjaffsa istället. Det är svårt att ge honom lugn och ro när han ska äta min lilla gubbe.

På eftermiddagen kom barnens farfar och hämtade oss, vi körde iväg och lämnade Maximilian hos sin farmor och sen åkte vi iväg till Vilmers akupunktur. I väntrummet satte han igång och skrika nått så fruktansvärt. Tillslut fick vi komma in och han fick sina nålar. Nålarna kände han som vanligt inte av men han skrek som en stucken gris ändå. Jag hörde inte vad bm sa till mig men vi fick två nya tider. Det behövdes tydligen fler besök. Jag trodde detta skulle vara sista gången men kanske lika bra att köra på några till ifall.

Hem och hämta Maximilian hos farmor och sen hem.

Lillasyster K och lillebror Algot skulle egentligen komma till oss ikväll och mysa. Tacosmiddag och övernattning. Nu blev K sjuk och det blev inget besök.

Jag och Maximilian fick sitta och äta tacos själva. Eller jag iallafall, jag och tramsnisse som tyckte det var roligare att leka med maten.

Jag hade aldrig klarat av att vara ensamstående till två ungar kan jag tala om för er. Man blir ju sönderstressad. Särskillt när barnen är på tråkigt humör. Man känner sig rätt så kass när man ska hinna med hemmet, man ska laga mat samtidigt som man ska försöka underhålla två barn. Idag har det inte varit lätt. Men vi klarade det!! Fast ena barnet fick vänta lite längre än det andra och tvärtom.

Nu är iallafall kvällen kommen, tyvärr blev det ju inte så mycket tacosmys för mig och lillhjärtat men nu sitter han inne på sitt rum och myser själv med Mamma Mu och förhoppningsvis ligger han i sin säng och håller på att somna. Vilmer han sover han med ibland. Så fort jag lägger ner honom vaknar han och gallskriker. I morgon kommer karln hem igen och då blir det lättare igen.

Jag har egentligen massor med bilder och videoklipp att lägga in men just nu tillåter inte mina barn det så det kommer imorgon. Nu ska jag ta hand om Vilmer igen.

Han har dessutom varit mer skriikig ikväll än på länge. Det är väl nålarna som gör det med eftersom det kan bli värre på kvällen när de fått nålar. Han har definitivt ont i magen igen ikväll!!

Av Debora Persson - 12 april 2012 21:12

Idag har det iallafall varit fint väder ute. Efter att jag lämnat min lille prins på dagis så tog jag och Vilmer en extra promenad på vägen hem. Och även innan vi skulle hämta hem prinsen så gick vi tidigare för att hinna med en extra runda.

Riktigt skönt att komma ut igen nu när det varit så taskigt väder så länge.

Och på tal om dagis så gick det bra som vanligt. De är bara 3 stycken "stora"barn på hans avdelning. Det är bara de tre killarna som är födda 2009 sen är resten födda 2010 och 2011(?). Men iallafall så hade de tre killarna varit iväg med avdelningen med de stora barnen i skogen idag och tittat på småkryp med förstoringsglas. Myror och spindlar och massa andra djur. De hade sjungit sånger och haft roligt.

Under tiden de var i skogen hade han blöja på sig eftersom de var iväg en bra stund. Dock så hände olyckan precis när han vaknat efter sin powernap efter lunch. Både 1 & 2 gjordes i kalfeserna.

(Fan! Jag glömde kissekläderna på dagis innan, ringde och sa att jag skulle hämta dem senare och nu har jag glömt det med! Usch!)

Men i vilket fall så har min herre klarat sig utan blöja idag förutom skogsutflykten då. När han skulle lägga sig ikväll ville han inte heller ha blöja men efter en stund fick han ge med sig. Vi kör inte på blöjfria nätter redan..




Bjuder på en liten film på vår lilla gympakille. Detta är en av låtarna som de har som uppvärmning på gympan och som ska vara med på uppvisningen. Vårt hjärta älskar denna låten och vi brukar ha disco här hemma med den låten!


 

Av Debora Persson - 11 april 2012 21:28

När Maximilian hade lagt sig och legat en bra stund i sängen stiger han upp igen.

Han kommer ut till mig och säger att han ska kissa.

Fast han hade blöja på sig föredrog han att sätta sig på pottan, mig behövde han bara för att jag skulle tända lampan åt honom.

Vilken duktig kille jag har!!!

  


Dock blev det en liten olycka på dagis idag, han hae sovit middag och när han vaknade frågade fröken om han behövde kissa. "Nej" sa grabben som just fick veta att de andra barnen var inne i stora lekhallen som han ÄLSKAR att leka i. Snabbt in i lekhallen, klart killen inte hade tid att kissa då!♥

Av Debora Persson - 11 april 2012 13:08

Morgonmyskillen

Om en liten stund ska jag och min lilla prins gå och hämta den lite större prinsen på dagis.

Det blev knepigt i morse när vi skulle på dagis. Lite stressigt. Det var en bra stund sedan precis innan vi skulle gå som Maximilian satt på pottan men han sa hela tiden att han inte behövde kissa ändå. I sista sekunden innan vi begav oss slängde jag på honom en blöja ifall han skulle bli kissnödig på väg till dagis.

Det hade regnat i natt så Maximilian passade på att hoppa i varenda vattenpöl innan jag hann lägga ner Vilmer i vagnen och koppla på ståbrädan.

Väl på väg börjar det regna igen. Insåg då att regnskyddet var hemma någonstans.. Precis innan vi kommer till dagis öser regnet ner och stackars vagnen blir dyngsur!

Inga problem att lämna min herre på dagis alls idag.

Vi sprang nästa hem sen jag och Vilmer i regnet.

Nu har jag iallafall rotat i garderoberna och hittat regnskyddet så nu kan det gott regna om det vill sig. Regnfritt nu iallafall. Vi hoppas såklart inte att det kommer regna mer. Det är så tråkigt.

Maximilian sa i morse när vi var på väg till dagis att han ville ha sol så han kunde bada.

Det hoppas vi att vi kan göra snart!

   

       

Av Debora Persson - 10 april 2012 18:12

När jag hämtade Maximilian på dagis idag så såg jag att han hade samma byxor på sig som han hade när jag lämnade honom så jag tänkte att de kanske satt på honom en blöja under dagen, om de lekt ute eller efter lunch när det var dags för vilan men icke sa nicke!

Min duktiga kille har varit helt blöjfri under hela dagen och alla kläderna var torra!!    

Han hade varit ute och lekt utan att ha behövt blöja och dessutom sovit en timme efter lunchen.


Dock blev det blöja på när vi skulle lämna dagis eftersom vi skulle åka iväg en bra stund så det inte skulle hända några olyckor i bilen.


 

Av Debora Persson - 10 april 2012 11:48

Idag lämnade jag Maximilian på dagis utan blöja på sig!

Senaste dagarna har han varit utan blöja helt och hållet dagtid när vi varit hemma. Man har inte ens behövt att fråga honom om han behöver gå på pottan eller toaletten för han har gått själv när han känt sig nödig!

Och varje gång det har blivit något i pottan visar han stolt upp det för oss. I början fick han pengar varje gång något kom i pottan eller toaletten men vi insåg att det blev ganska dyrt för oss efter ett par dagar! :)

Nu får vi hoppas att det inte blir för mycket nerkissade kläder vi får med oss hem idag från dagis :-)

Klarar han dagis fint så kan vi snart skippa blöjan när vi ska åka iväg någonstans med och det hade verkligen varit kanoners!


Min duktiga älskling!!

 

Av Debora Persson - 9 april 2012 22:08


Måndag och helt ny vecka igen. Känns dock väldigt konstigt när veckan börjar med en röd dag. Det blir en avig vecka då. Men veckan är iallafall fullspäckad och planerad.


Idag har vi med haft fullt upp.

Vi började med att inhandla ett gäng blöjor i affären innan vi åkte till Mörrum för att hälsa på Dennis mormor. Det blev fika och Maximilian fick lite påskgodis. Vi tittade lite på tv och Maximilian lekte med det roliga tåget som finns i korgen hos Oma.


Efter det besöket åkte vi vidare mot Sölvesborg och mamma. Mormor och morfar var på plats också.

Det var längesen vi nu var hos mamma. Annars brukar vi hänga rätt bra där men nu har vi haft fullt upp senaste tiden med allt möjligt så det har inte blivit av. Roligt att komma hem till mamma igen iallafall. Dennis hittade sin plats och det var uppe vid tvspelet med Algot såklart. ;)


En stund efter fikat begav sig mormor och morfar hem. Maximilian fick ett Bamsepussel av mormors syster så det satt han och pusslade om och om igen.

Fast vädret inte var det roligaste så begav vi oss ut.

Ute fanns ju nämligen små små lamm som föddes för någon vecka sedan. Nya pyttesmå ulliga gosiga kaninungar samt ett litet pyttelamm som föddes i morse som vi var tvugna att titta på! Där fanns såklart massor av mer djur. Maximilian var inte alls taggad till att titta på djuren fast han tjatat om alla fåren, tuppar, hästar och andra djur hans mormor har. Idag var djuren inte alls roliga tydligen.

Men att vara inne i hönshuset och plocka ägg var desto roligare.

Maximilian plockade ett gäng ägg till sin farmor och farfar som vi åkte och lämnade lite senare.



Vi hann påbörja planeringen av Vilmers dop med idag.

Folk börjar fråga lite smått om det blir dop, och när?

Dop blir det och vi hoppas på fint väder just den dagen eftersom dopet planeras vara utomhus nämligen. Själv är jag döpt utomhus (på en strand?) och närmar man sig då den varma delen av året passar det ju skitbra med ett utomhusdop. Och som tur är så har mammsen en stor gård man kan passa på att vara på. Mamma och Göte gifte sig på gården för ett par år sedan så prästen har varit med förr.


                                          

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards