♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 8 april 2012 20:28

Idag begav vi oss till barnens farmor och farfar för lite påskfika tillsammans med Dennis bror och syster med familjer och hans mormor.

Maximilian var skitglad över att få leka med sina kusiner.

Dock så var han toktrött och humöret var väl därför inte helt å hållet på topp för vår lille älskling.

Efter visiten i Mörrum mötte vi upp Danne  som följde med oss hem för att tillbringa resten av kvällen här. Maximilian sover som en klubbad säl just nu. Enda han sov idag var 2 minuter i bilen innan vi kom till Mörrum så visst var han trött idag.. Full rulle för en slagen hjälte helt enkelt.

  

Av Debora Persson - 7 april 2012 21:10

Maximilian blev idag hämtad av mamma, Göte, Karin och Algot samt hunden Henry för lite påskfirande hos min mormor och morfar. Intryckta i bilen hela gängen begav de sig till Karlskrona. Som tur är så hade påskharen besökt Karlskrona idag med! Fast det snöade i morse så bättrade sig vädret och påskharen kunde som vanligt gömma äggen i backen som alla barnen springa och leta efter.

De åt mormors goda påskmat och därefter blev det fika. Maximilian har tjatat sen igår att han skulle äta tårta hos mormor Majs (som han kallar henne. Majs blir det av Maj Britt). Vet dock inte om han åt tårta idag? Glömt fråga honom.


När vi trodde vi skulle få hem vår älskling ringer Karin och säger att vi inte skulle få hem honom än eftersom hon skulle åka till pappa och Suss som befann sig i Norje och hälsa på en stund.

Maximilian hade tyvärr hunnit bli på väldigt taskigt humör tydligen så det var ju lite tråkigt.


Min snygging innan han åkte på påskfirande idag

 


       


Resten av bilderna har mamma tagit.

Här nedan har barnen somnat på väg till mormor och morfar.

Karins huvvud har jag sminkat till lite. Jag var tvungen för annars vet jag att hon hade skällt ut mig. Men nu tycker jag hon blev rätt snygg ändå!?

 


morfar

 


Barnen har hittat sina påskägg!

 

Av Debora Persson - 7 april 2012 10:22

            


 

Dagen startade med att påskharen hade varit här hemma och lämnat ett litet påskägg som Maximilian hittade bland böckerna i hyllan.

När jag igår sa till Maxximilian att påskharen kommer med påskägg och presenter om man är snäll så svarade Maximilian att den gör den inte alls. Det är ju tomten som kommer med presenter, inte någon påskhare!

Men trotts allt fanns det påskpresenter här hemma. Påskharen och tomten är kompsar såklart!


Maximilian som älskar att leka ute fick uteleksaker.

Kratta och sopborste i ministorlek samt arbetshandskar i mini och såpbubblor.

Lillebror fick sig en body.

 

Av Debora Persson - 7 april 2012 10:04

how to make animated gif
Igår satte sig jag och Maximilian oss och pysslade lite.

Vi gjorde påskägg och kycklingar och klistrade på fjädrar.

Vi målade och grejade en stund innan min lilla herre fick nog och började städa upp efter sig.




Det var kul så länge det varade iallafall :)





                     

Av Debora Persson - 7 april 2012 09:55

Ute och leker hos farmor och farfar på skärtorsdagen.


           

Av Debora Persson - 5 april 2012 09:18

Min pojk kom hem med dessa igår.

Hans eget påskpyssel från dagis!


 

Av Debora Persson - 4 april 2012 22:29

Igår blåste min älskling med såpbubblorna på balkongen.

Nu längtar vi tills det blir mycket varmare så vi kunde ut och blåsa bubblor ännu mer!


   

Av Debora Persson - 4 april 2012 18:13

I dag när Maximilian kom hem från dagis var han både röd och varm om sina små gullekinder.

Vi tog sen tempen på honom och då låg den på 38.4

Efter middagen trodde vi han gått in på sitt rum men han skrämde istället slag på sin far när han och Vilmer kom in i spvrummet för blöjbyte. Då låg min lilla Maximilian i vår säng och var kokhet. 38.8 hade han då. Inte roligt!

Och han som skulle klä ut sig i morgon på påskfesten på dagis. Den missar han nu! :(

Det är över en timme sen nu som Maximilian däckade i vår säng och däckar han så tidigt så är han sjuk mitt lilla gull. Han hade även däckat under lunchen på dagis idag med.

Typiskt, vi som köpt ansiktsfärg mm till honom. Vi provade måla honom igår och han var så glad att han blivit en "kissekatt" med nos och morrhår.

Får hoppas han frisknar till snart!!



         

  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards