♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 4 april 2012 12:17

Det var en lugn och skön kväll igår. Natten var desto värre tycker jag. Vi är vana här hemma men att få sova bra om nätterna. Både Maximilian och Vilmer sov/sover bra på nätterna. Det vaknas såklart för mat och blöjbyte. Ibland lite gnäll men absolut inget märkvärdigt. Vi får helt enkelt sova på nätterna.

Men inatt var Vilmer en knepig typ vill jag lova. Inte mycket magont men väldigt mycket gnäll! Hela natten har han varit igång och spekat.


Idag var vi uppe tidigt. Innan Maximilian lämnades på dagis så åkte vi till Mörrum och hämtade Dennis mormor som skulle med oss och handla. Att lämna Maximilian på dagis idag gick kalasbra! Man blir själv på så jäkla gott humör när det är en pigg och glad älskling man lämnar på dagis och inte en ledsen och gråtfärdig pojk.

Han gav mig en puss men hade absolut inte tid att vinka innan han var i full gång med att leka.

Vi begav oss sedan bort till affären och handlade det vi skulle innan vi åkte till Mörrum igen. Dennis åkte och tränade medans jag och Vilmer stannade hos Dennis mormor under tiden.
Nu är vi hemma igen, har ätit lite lunch och ska lägga mig ner och vila lite innan jag ska hämta hem min lilla älskling från dagis.



Mina två små gubbar igår morse.  

   

Av Debora Persson - 3 april 2012 09:27

God morgon!

Maximilian är lämnad på dagis och jag ska strax göra mig klar för dagen.

Om en stund ska vi ju bege oss iväg med vilmer på akupunkturen med.

Här är våra inflyttningspresenter iallafall.

Ett nyckelskåp, två ljusstakar och behållare till olja och vinäger. Allt så det ska se gammalt ut. Det gillar jag! Nu kan vi slänga ut vårt gamla fula nyckelskåp. :)

Även Maximilian fick presenter som grattis till det nya rummet.

Såpbubblor och en fruktkorg (inga bilder på det), massor med frukt som han gillar.

Äpplen, päron, klementiner, jordgubbar och tomater. Han älskar tomater den pojken!

Så i eftermiddag ska vi blåsa bubblor. Det har han väntat på sen igår när han fick sin present! :)


 


   


 

Av Debora Persson - 31 mars 2012 21:35

För Maximilians del när det gäller att försöka få honom att sluta med blöja börjar gå vägen.

Vi började följa Tinas råd med att säga att blöjorna var slut så han var illa tvungen att gå utan.  

Vi plockade bort blöjorna från lådan där de brukar ligga och gömde dom.

Så nu när vi är hemma så är han utan blöja.


Varje gång han då ber om ny blöja så vet vi att han ska kissa eller bajsa så då sätter vi honom på toaletten.

Det funkar bra tycker jag. Ibland säger han till när han vill kissa och ibland får man muta pojken med pengar eller annat kul. Ibland blir det knepigt när han gått utan blöja hela dagen och vi sen ska åka iväg för då sätter vi på honom blöja och då vill han inte ha blöja men måste ha.

Det blir knepigt men man måste ju eftersom han inte klarar av att säga till när han ska kissa alltid.


Nu hoppas vi innerligt att han kommer vara blöjfri snart!

Antar dock att det är knepigare när han är på dagis. De lär knappast vilja att han går utan blöja där förrän han helt och hållet kan gå på toaletten själv.

Men vi är ändå på god väg!

♥ Min duktiga kille! ♥




Och för Vilmers del har det gått jättebra med magen idag!

Han har haft ont i omgångar men det har

inte varit det intensiva flera-timmar-i-rad-skriket idag.

S K I T S K Ö N T ! ! !

Han har varit väldigt glad och nöjd med livet idag min lilla herre. Han har pratat mycket och och pratat högt så alla ska ha hört honom.

När han har haft ont i magen de gånger så har det liksom hållt på en stund och sen har han somnat.


Man ska såklart inte anta att det håller på att vända nu så att ropa hurra är väldigt mycket för tidigt men det är så skönt för honom att han haft en bra dag idag.

Man blir lycklig.♥


I morgon blir det nog som vanligt igen. ;)





  











Mina favoritpojkar! ♥

 

Av Debora Persson - 31 mars 2012 20:55

Idag har vi tagit det lugnt bara. Det blev en vända inom affären, hela stan verkade vara i affären samtidigt som vi idag. Jesus vad mycket folk det var idag. Maximilian var iallafall nöjd när de delade ut balonger och hade godisregn i affären. Maximilian fick dock inget godis så han köpte eget lördagsgodis istället. Balongen var han glad över och så köpte han Tom & Jerrykex som han skulle haft med sig i morgon på tåget som han skulle fika på tillsammans med moster Karin. Det blev dock tekniskt fel där och fikat påbörjades lite tidigare än tänkt.


I eftermiddags byggde vi tågbana i Maximilians rum. Så ikväll har han verkligen lekt med tågen. Oskar är här på besök med och umgås med oss.

   

Av Debora Persson - 28 mars 2012 20:44

Igår var det ju ordentligt mycket sommarvärme hos oss!

Galet varmt och när det blåste så var det varma vindar.

Vid 17tiden kom Danne till oss och vi begav oss iväg bort till Långasjön för promenad i det fina vädret.

Vid 19 var vi väl hemma igen och då var det fortfarande 18 grader ute.....

Sjukt skönt. Tyvärr ska det ju bli kallare mot helgen igen så man ska inte ropa hurra ännu. Redan idag mörkte vi skillnad att det var kallare och blåste mer.


                                        

Av Debora Persson - 27 mars 2012 22:44

how to make animated gif


Idag lämnades Maximilian på dagis vid 9 och därefter begav vi oss mot staden. Vid 10.30 skulle jag på efterkontroll hos barnmorskan, va fasen var jag nervös för? Den där gynundersökningen blev inte av, vet inte varför egentligen men kanske för att jag inte blev sydd? Ja, min barnmorska sa inget och jag frågade såklart inte heller om den. Iallafall så gick det för övrigt bra. Vi pratade om förlossningen och hur allt gick nu. Hon tyckte Vilmer var sin pappa upp i dagen. Det var en glad lillkille jag hade med mig dit och tillslut somnade han, var lite nervös att jag skulle få ont i magen och skrika under hela besöket.

Vi gick iallafall igenom det vanliga man gör på efterkontrollen. Men jag fick inga journaler från graviditeten? Det fick jag med Maximilian nämligen.


Efter sjukhusbesöket så begav vi oss in mot stan. Jag skulle byta ett par byxor som mamma köpt till Algot tidigare till mindre storlek och Dennis skulle byta sin internetdosa på banken.

Vi hann även med att veckohandla och handla påskpresent till Maximilian innan vi åkte hem en snabbis. Vilmer fick mat och sen gick vi till dagis för att hämta hem vår Maximilian.


Innan vi kom hem stannade vi inom lekplatsen och lekte en stund. Solen har verkligen stekt idag! Fasen sommarvärme ute. Tunna jackorna gick inte att ha på sig utan att man svettats ihjäl!

           



När vi kom hem blev det fika på balkongen. Inget annat passade väl bättre än att äta glass!?

Det bästa med att jag måste äta mjölkfritt är att jag får äta den mjölkfria glassen. Den är sjuuukt god!

 

Olle svettades på balkongen idag. Snart dags att ta på sommarkläderna? :)



"Kan själv" hette det visst och poff var brillorna sönder. "Laga Pappa" hette det sen....  

      

Av Debora Persson - 27 mars 2012 22:17

Promenad på söndagen slutade med lek på dagis.

       

Av Debora Persson - 26 mars 2012 21:22

Att Vilmer skulle få kolik trodde man aldrig hans två första veckor i livet.

Då sov han bara och var hur lugn som helst, nästan tråkig tillochmed. Men poff sa det och sen var det livat innanför våra väggar. Fast Maximilian också skrek och han skrek mycket mer så vänjer man sig fasen aldrig. Oavsett hur många barn jag kommer få så tror jag nog att jag är den som bara kommer få skrikbarn. För hur många har lika stor tur som jag och får två skrikiga små änglar i rad?

(vad är det de säger? En av tio barn blir (o)lyckligt lottade?)

Men vad gör det om hundra år?

Jag älskar mina barn för det. Sånt går över innan de gifter sig. Redan vid fyra månders ålder och det är ju ingenting jämfört med hur länge jag får ha dom hos mig annars! ♥

Nu har jag iallafall lagt kvällen på att försöka få min minsta lilla prins lugn. Jag har masserat och grejat med honom men magen har inte gett med sig förrän nu ungefär. Jag skyfflade bort honom till hans pappa för jag ska fortsätta stryka fast namnmärkningar i Maximilians kläder. Det var längesen jag märkte hans kläder och mycket kläder har hamnat i garderoben sen dess.

I morgon är det dagis för hans del igen.

Själv ska jag på efterkontroll, bättre sent än aldrig men när jag skulle varit där sist så hade Maximilian scharlakansfeber så det var bara för mig att stanna hemma istället. Och när man ändå pratar tråkigheter så är det Vilmers tur på onsdag, han ska visserligen inte på efterkontroll men han ska få sin första vaccination då. Då är det väl bara till å välkomna diverse gnäll och feberdagar då med kanske ;)


    

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards