♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 8 september 2012 17:00

Idag är våran lilla prins hela 8 månader gammal!

Tänka vad tiden går fort egentligen! 

För 8 månader sen var han visserligen inte ens född (född 19:37) men gud vad han har vuxit på 8 månader vår lilla kille!

Senaste tiden har han varit sjukt envis och gnällig (tänder?).

Men glad är han såklart med väldigt ofta! Men måtte de där jäkla tänderna komma nu!


Förra torsdagen tror jag det var började han krypa. Han tog sina krypsteg på dagis när vi hämtade Maximilian. Nu kryper han mer och mer hela tiden! :)


Att klappa händerna tycker han med är roligt. När man frågar honom om han kan klappa händerna så klappar han händerna :)


Han tar sig från det ena rummet till det andra på nolltid. Det går inte sätta ner honom innan han hunnit iväg på äventyr.


Att riva ut allt som finns längst ner i bokhyllorna är såklart en favoritsyssla och när ingen ser tar han sig snabbt bort till skohyllan och smakar på Maximilians favorittofflor.


Han sover hela nätterna med vissa undantag att han ibland vaknar till och behöver nappen men annars är det lugna nätter. Dock är det ju roligt att vakna mellan 06-06:30 varje dag...

Och när man precis stigit upp med honom och låtit honom leka ett par minuter somnar han om lagom till en annan piggnat till...


Om Maximilian missat att stänga dörren till sitt rum så är Vilmer där inne på nolltid och rotar runt bland hans leksaker så det gäller att stänga dörren så han itne får i sig några små leksaker...


Han börjar resa sig upp mot saker nu med. Lite till så är det inga problem med att resa sig upp med hjälp av soffbord eller annat...

MEN, nu bara för det så helt plötsligt stog han upp nu! Han hade ställt sig upp med hjälp av soffan!:) Han skulle ha tag i min telefon som låg i soffan! :)


 


Av Debora Persson - 8 september 2012 10:09

 

Lördag idag och det kommer nog bli en hemmadag deluxe idag. Vädret är inte på topp, sambon börjar jobba 18 och jobbar 12 timmar framåt så honom kommer vi inte se mycket av denna helgen då han jobbar likadant i mrogon med.

Vi går nog ut till lekplatsen sen iallafall :)

I morgon kommer det bli en roligare dag. Då börjar Maximilian på Bamsegympa och efter gympan är det Smakfestival här i byn. :)

Själv har jag en massa att fixa med idag så lika bra att sätta igång med det samma!

Vilmer väckte mig i morse vid 07. Vi steg upp och efter 10 minuters lek somnar pojken och där satt jag ensam vaken..

Av Debora Persson - 6 september 2012 21:45

Idag har hela dagen varit lite upp och ner.

Ingen av barnen har varit på särskillt bra humör idag, stackars Maximilian har i stort sett fått roa sig själv idag eftersom lillebror inte velat snnat än att bli buren hela tiden. som tur är så leker Maximilian väldigt bra själv men man får ju lite dåligt samvete när det är sådanahär dagar. :/ I morgon är det inget dagis och mannen är ledig så då blir det mer lek än idag:)



 

Av Debora Persson - 4 september 2012 20:57

Idag har vi haft lekbesök direkt efter vi hämtat Maximilian på dagis. Sara och barnen kom och lekte och fikade med oss. Stora pojkarna gick in direkt på Maximilians rum och lekte medans småkillarna lekte på golbvet i vardagsrummet. Det är så roligt att de stora killarna leker så bra tillsammans. Det kommer de små killarna med göra när de blir lite större. På dom skiljer det ju bara 2 dagar!

Efter besöket däckade båda barnen direkt så de hade nog kul! :)

Resten av dagen har vi sen tagit det lugnt när sambon kom hem från jobbet.

Nu är det snart läggdags för vår del. Så lite soffslapp en stund till sen däckar jag! Godnatt!

Av Debora Persson - 4 september 2012 09:35

God morgon.

Maximilian är lämnad på dagis och Vilmer har somnat igen så han ligger och snarkar i sin säng så gott. Som vanligt gick det bra att lämna Maximilian på dagis. Han satte sig direkt och lekte med lego.

En stackars pappa som lämnade sin son samtidigt gick det inte lika bra för. Pojken var jätteledsen och bara skrek och skrek. När pappan gick sen såg han helt förtvivlad ut. Var nog första gången han lämnade med för jag fick visa honom vägen ut.

När jag och Vilmer kommer hem så är vaktmästarna utanför och jobbar, två stycken karlar.

Den ene står utanför vår ingång och ska precis sopa undan löv men flyttar på sig när jag kommer så jag kan öppna porten själv.

Och som vanligt är det krångel när man ska öppna en dörr och samtidigt få in barnvagnen så efter en stund när jag nästan kommt in med barnvagnen så håller killen upp dörren och fortsätter sen kratta löv.

Sen ska jag få ner barnvagnen för trappan, han tittar på mig genom porten men gör inget annat än glor.

Jag har tagit Vilmer i famnen och ska precis dra ner vagnen för trappan när nästa man kommer in genom porten för att putsa glaset på ett sjakigt sätt genom att andas på det och sen gnugga bort smutset.

Han glor på mig men inget mer. Hur svårt hade det varit för killarna att hjälpa mig?

Öpnna dörren åt mig eller fråga om jag behövde hjälp med vagnen ner för trappan.

Jag dör. Vuxna karlar som inte lärt sig hyffs. Sånt gör mig så jäkla irriterad och man blir bara mer less på att bo här.


Nu ska jag ta och äta lite frukost innan Vilmer vaknar igen.

Av Debora Persson - 31 augusti 2012 08:03

Igår passade Vilmer på att både lära

sig ta sig fram genom att krypa och så

lärde han sig klappa händerna.  

En glad kille kryper nu och emellanåt sitter han och klappar händerna!   


Idag är det fredag, Vilmer är uppe och leker medans Maximilian fortfarande sover gott. Det blev ganska sent för honom igår så han sover nog en liten stund till.

Förhoppningsvis jobbar sambon kort dag idag så han med kan ta helg. Helgen kommer ändå bli lugn och vi har egentligen ingenting planerat. Maximilian ska iväg och leka med sina halvkusiner i morgon hemma hos sin mormor bara men annars tänker vi ta det lugnt.

Det är riktigt höstväder ute med, hoppas det håller i sig. Nu är ju ändå sommaren över så nu kan det bli höst på riktigt tycker jag. Så man slipper ha dåligt samvete om man inte går ut en dag för det är ruggigt ute, man kan tända ljus och allt blir ju mycket mer mys!






Av Debora Persson - 28 augusti 2012 10:38

Nu har äntligen vardagen kommit så vi kan få in lite rutiner igen. Maximilian är lämnad på dagis efter mycket om och men. Han ville inte direkt iväg idag då han hellre ville leka med sin tågbana. Fick locka honom med att de faktiskt har en tågbana på dagis han kan leka med men det är inte lika rolig då de inte har några tunnlar till den där sa han. Väl ute så var det krångel med att få ut barnvagnen igen men tillslut kom vi iväg:)


Vilmer somnade när vi kom hem igen så just nu tar vi det lugnt hemma. Sambon är iväg och jobbar och är inte hemma förrän 16.


Tänk att snart är augusti slut! Hösten kommer och jag längtar! Snart är det september! :) Då är det en av världens viktigaste födelsedagar med- Maximilian fyller 3 år i september!! ♥


Mina älskade trollungar!♥

       

Av Debora Persson - 24 augusti 2012 22:01

Igår åkte vi till Olofström.

Först blev det ett besök på kommunhuset för att hälsa på världens bästa kommunchef- mamma!   

Efter att ha varit där en stund begav vi oss till Holjebadet. Maximilian var definitivt taggad! Han som älskar att bada! :)

Vi stojade och lekte i lite över en timme innan Vilmer blev väldigt trött så vi steg upp ut vattnet. Det var inte Maximilian särskillt glad över eftersom han ville bada mer men vi får helt enkelt åka dit fler gånger!:)

Barnen var iallafall nöjda när vi lämnade stället. Vilmer slocknade direkt när vi satt honom i bilen och Maximilian somnade efter en stund han med.

Vilmer sov iallafall i nästan 5 (!!!!!) timmar efter badet. 4 timmar och 45 minuter. Då väckte vi honom. Vilken liten tröttis! Han måste tyckt det var roligt!:)

De hade ju en jättefin barnpool där vi lekte mest, sen hade de varmvattenpool, bubbelpool, simbassäng och vattenrutchekanor med.

Vi fick ett familjerum att byta om i så vi slapp dela upp oss. Det är lättare att byta om tillsammans när man har småbarn så det var ju kanon!


                       

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards