♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Sagt av Maximilian ♥

Av Debora Persson - 10 augusti 2012 11:37

Idag frågade jag Maximilian om han kunde hjälpa sina stackars mamma med att städa HANS rum.

"NEEJ! Tråkigt!" fick jag till svar..

Jo visst är det tråkigt att städa och speciellt när hans rum ser ut som två svåra flygolyckor!

Jag fick städa själv det mesta. Jag försökte hota Maximilian att om han inte kom och hjälpte mig så skulle jag dammsuga upp hans teletubbisar, då kom han som ett skott! Han tog och plockade upp sina teletubbisar och gick tillbaka till vardagsrummet.. Han är inte dum han ;)


Idag är det ruggigt väder ute så blir nog en innedag idag, får se när karl kommer hem som sovit borta på morgonen efter att han jobbat natt. Antar att han har svårt att sova hemma på dagarna:)

Förhoppningsvis kommer gubbarna idag och sätter upp nya fästen så vi kan (äntligen) kan hänga upp gardiner i kök och sovrum! De kom häromdagen men då hade karln jobbat natt och hade ingen lust med att vakna till borrmaskinen så de skulle komma tillbaka senare i veckan, vilket nu då är idag.




Av Debora Persson - 6 juli 2012 12:57

ett, två, fyra, fem, sex, sju, tretton, fjorton, sexton, arton. tre, fyra, femton....

Maximilian är duktig på att räkna!!

Han siitter i hallen och räknar högt just nu.


  

Av Debora Persson - 20 juni 2012 22:02

I morse tog Dennis på sig en t-shirt med Rolling Stones på. Maximilian har också en tröja med Rolling Stones på och det var han ganska glad över att ha en nästan likadan tröja som pappa.

Jag fick dock jaga pojken i morse för att han skulle ha kläderna på sig och tillslut säger jag:  

"Ska du inte ha samma tröja som pappa då?!"

Fick då till svar:

"Nej samma! Likadana!"


Yttligare en ordpolis här i familjen. Pappa upp i dan!   



Nu ikväll kom yttligare en kommentar från den lille mannen som var rolig.

Pappa frågade om han fick en puss och Maximilian svarar:

"Nej! Taggar!"


Han tycker nog pappa behöver raka sig......



Av Debora Persson - 18 juni 2012 20:33

Maximilians rum är jättestökigt efter att han har rivit sönder en hel serietidning på golvet.
Maximilian: "Pappa städa!"
Pappa: "varför det då?"
Maximilian: "Kan inte!"
..... han går och sätter sig i sin fåtölj och säger "AJ AJ I MAGEN!"
.....

Det där känner jag igen. Konstigt nog hade alltid min lillasyster ont i magen efter att vi rivit runt i rummen så det såg ut som två stora flygolyckor hemma när vi var små. Hon gick alltid och la sig för att vila eftersom hon alltid fick "ont i magen".


Maximilian har mycket efter sin moster. Att slänga filtar på golvet är ett annat exempel. För dessa två människor är det tydligen mycket jobbgare att slänga filten på golvet än tillbaka i soffan när de reser sig upp ur den......


Men vi älskar Maximilian och Kakkaduan ändå! ♥


 

Av Debora Persson - 3 maj 2012 18:48

-Mamma! Törstig!

- Vad vill du ha att dricka då?

-...hm.....KAFFE!

-Kaffe? Är du säker?

- Ja! Kaffe i liten mugg!


tillslut gick det bra med saft ändå.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards