♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 21 januari 2013 21:02

I eftermiddags var vi hos mannens mormor och skapade kalabalik.

När vi kom dit så hade Vilmer bajsat och det hade kommit massor på hans vita body och som vanligt när det sker en olycka så har vi inte extrakläder med oss. Det har vi alltid annars när det inte händer någon olycka..

Direkt efter Vilmers bajs så skulle Maximilian invadera toaletten och när alls hade gjort färdigt sina behov så skulle vi fika. Haha ja jesus, vilken cirkus.

Maximilian som alltid har ett litet miniglas och en liten minisaftkanna när vi är där och fikade hällde upp saft till sig själv men det råkade bli översvämning idag.

Torkat rent bordet och Vilmer börjar kasta kex på golvet så hela köksgolvet är fullt med knastriga smulor.

Maximilian hann fika klart innan han ens började och mannen skulle hjälpa maximilian att sätta igång tvn och då tar Vilmer mannens kaffekopp och öser den över sig själv, bordet och golvet.

Som tur var så var inte kaffet så varmt längre!

Torka barn, torka bord och torka golv. Strax därpå hade även Vilmer fikat klart och vi fick snabbt ta och möblera om så inga blomvaser eller ljusstakar skulle åka i golvet.

Barnen fick sen julklappar och de lekte en stund på golvet innan Vilmer börjar röja runt i bokhyllan.

Sen fick det vara dags att åka hem  när Vilmer blir trött och gnällig.

Hans body som vi fick snabbtvätta i handfatet hade inte hunnit torka så han fick långa en tröja av gammelmormor. Det blev en långklänning för honom :)


Efter det besöket har vi tagit det lugnt. Känns som om det behövdes ;)

Om en stund kommer jag att lägga mig. I morgon ska jag åter igen vakna till väckarklockan. Börjar första lektionen klockan 9. =)


   


Av Debora Persson - 21 januari 2013 20:53

Här kommer lite bilder från helgen när vi var i Mörrum och åkte pulka!

         

Av Debora Persson - 21 januari 2013 13:00

Inskolningen idag tog mannen hand om eftersom jag börja plugga nu.

Maximilian fick vara på dagis under tiden Vilmer skolades in. Idag var det 1½ timme istället för 1 timme som det var förra veckan.

Mannen var med inne på avdelningen en liten stund innan han fick gå ut och sätta sig i fikarummet. Vilmer märkte inte när han gick så det var inga problem. Förskolans rektor kom och presenterade sig för mannen och de satt och pratade en stund innan han begav sig iväg och körde en runda innan han hämtade båda barnen vid 11.00

Det hade iallafall gått bra med inskolningen. De hade fikat på frukt och lekt. Inga problem där inte! Men när han såg pappa komma tillbaka kom det glädjetårar igen. Och som vanligt var han dundertrött vid den tiden så han somnade rätt snabbt i bilen sen. Maximilian hade varit ute och lekte på gården och åkt pulka under tiden.

Av Debora Persson - 20 januari 2013 19:53

Idag var det äntligen dax för gympadax igen för Maximilians del.

Och han har längtat så länge nu efter att gå på gympa så han varr jätteglad!

Det var många barn idag då de tagit in många fler nya barn nu efter uppehållet men det gick lika bra för det.

Barnen fick ballonger som skulle vara med under gympatimmen. Mycket uppskattat för barnen.

           


Av Debora Persson - 14 januari 2013 19:43

Igår stod Maximilian ute i köket och målade.

Vilmer kröp fram och tillbaka ut i köket för att kolla till storebror och rätt som det är kommer Vilmer tillbaka med färg i ansiktet.

Jag frågar Maximilian vad som hänt med lillebror och Maximilian svarar "Vilmer är clown nu, mamma!"


     

Av Debora Persson - 12 januari 2013 21:30

I veckan fick vi hem en ny vagn till Vilmer.

Jag har visserligen alltid sagt att jag absolut inte ska ha en vagn med små hjul. Men vi har haft en liten sulky innan som varit lätt att bara slänga in i bilen eller att ha med sig när Maximilian skulle sitta i vagnen en kortare stund. Den lilla vi hade innan köpte vi för att jag skulle kunna gå med Maximilian till dagis som låg precis där vi bodde innan då jag inte orkade bära han med väska och allt. Den hade ju små hjul och det funkar ju till kortare promenader.


Denna vagnen vi fick hem har små hjul framtill. Men den är lätt och smidig när vi ska på kortare promenader och sånt. Lätt att fälla ihop med bara en hand och tar inte så mycket plats. Det är en Akta Graco Mirage Plus Orbit. Den har även ett lekbord  och det är även fullt liggläge i vagnen.Det är även stor sufflett med UV-testat tyg så den är perfekt på sommaren.

Och Vilmer verkar trivas i den. ♥

För snart så behöver inte Vilmer sitta i vagnen han sitter i nu utan han kan snart förflyttas till en enbart sittvagn, men det får bli när det är lite varmare ute känner jag. Än så länge sitter han som en kung i vagnen han har nu.

Ska vi sen på längre promenader så har vi ju vår Emmaljunga med rejäla hjul både fram och där bak!

Har inte provkört den än men det får väl bli snart. =)




   

Av Debora Persson - 9 januari 2013 19:11

Idag var det åter igen dags för dagis för Maximilians del.

Jullovet är nu slut och jag kände redan i morse när klockan ringde att jag kommer sakna jullovet myyyycket!

Idag började Maximilian på ny avdelning och äntligen är det på den stora avdelningen! När jag lämnat honom kändes det döjobbigt på något sätt, jag vet inte men det kändes ungefär som när man lämnar sitt barn på dagis för allra första gången.

Men det gick iallafall bra där idag fick jag veta när jag hämtade honom. Han hade lekt i lekhallen, varit ute och lekt, pusslat och spelat. Fullt upp hela dagen med andra ord och han hade haft jätteroligt och allt hade gått bra.


 




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards