♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 5 januari 2013 20:52

Idag begav vi oss iväg till Kristianstad för en heldag där.

Jag och Maximilian skulle se på De Fem Legenderna på bio. Detta var hans första biobesök och jag måste erkänna att jag var lite nervös inför detta första besöket. Han har så mycket spring i benen och ni som känner honom vet att vill han något så ska det bli så helt enkelt. Han är envis som en gammal get och han ger sig inte förrän han vinner. Så därför var jag lite nervös att han skulle vilja bege sig ut från bion mitt i filmen och kanske ställa till en scen om han inte fick det.

Men samtidigt visste jag att detta skulle gå bra ändå.

Men det gick så mycket bättre och vi hade det så mysigt! Visst var han uppe och gick ett par gånger men vi hade platserna längst upp och längst ut så ingen stördes av att han gick i trappan. Vi hade dubbelsäte så Maximilian kunde ligga ner och titta på filmen om han ville.

Popcornen vi hade köpt som han hade sett fram emot var inte så intressanta när väl filmen började.

Vi hade iallafall jättemysigt! ♥

 


Av Debora Persson - 2 januari 2013 13:57

Hipp hipp Hurra

för idag är det min da´!

Och min kusin som också fyller 12 år idag.  

Själv blir jag gammal som gatan, 25 år. 25 år är en hel evighet!


Idag är vi lite trötta. Maximilian fick hög feber igår och natten har därför varit ganska jobbig. Mellan 24-02 fick jag ligga inne hos honom som en kringla i hans lilla säng innan han äntligen fick i sig lite alvedon. Han låg och yrade en massa om att han inte hade några pengar, att något var farligt och att vi skulle jaga något. Sötnöten. Jag sov därför ingenting den tiden när jag var inne hos honom och därefter fick jag springa in till honom flera gånger när han ropade. Tillslut fick vi ändå sova.

Mannen var iväg och jobbade i morse när vi vaknade så honom såg vi inte förrän senare på förmiddagen.

Men lite presenter fick jag ändå av mina pojkar. Chokladask, tidning och lotter. Och så får jag ju pengar till systemkameran med såklart.


Fick ett samtal från Indien med innan där de hälsade grattis. Det är min farfar med fru som befinner sig där nere och gottar sig i solen och värmen.

Om en stund kommer min mamma och mormor med familjer. Har hunnit baka lite så nu tänker jag ta det lugnt en stund innan det blir livat. :)






Av Debora Persson - 25 december 2012 20:28

Julafton 2012 är över. Vilmers första julafton blev detta. Och Maximilians fjärde julafton.

Vi startade ju dagen med att åka hem till barnens farmor och farfar. Där fikade vi lite tillsammans med barnens farbror och sambo också.  

Barnen fick julklappar innehållandes välbehövda kläder. Efter ett par timmar begav vi oss iväg hem till min mamma där det var fullt upp alla redan. Mormor och morfar var redan på plats och likaså småsyskonen med bihang. Min morbror med familj kom i samma veva som vi gjorde.

Julmaten serverades.

Därefter hade jag fixat en tävling med lite kluriga frågor. Tydligen lite för kluriga då jag egentligen hade dubbelt så många frågor från början men fick ta bort ungefär hälften då mannen, Oskar och Danne inte hade klarat av frågorna här hemma tidigare. Men även om jag halverat frågorna så var de tydligen väldigt svåra. Vad sjutton, jag tycker de är skitlätta men det klart ett geni i familjen räcker :)

Fick göra några barnfrågor med till de lite yngre. Efter en bra stund fick vi iallafall fram två vinnare (en vuxen och ett barn) som fick sitt pris och sen blev det julgodis och fika.

Efter fikat begav sig min morbror med familj hemåt och därefter kom tomten och knackade på dörren.

Han syntes till i fönstrena innan och såg väl lite läskig ut för Maximilian blev inte alls road av tomten. Han var läskig sa han. Men sen fick Maximilian erbjudandet att hjälpa tomten med julklapparna och då ick det bra. Tomten hade tydligen goda avsikter och då fick han till och med en kram.

Julklappsutdelning och kaoset som blir av det tog sin lilla stund. Jesus vad julklappar! Och mina barn har definitivt varit snälla i år!

Sen var det dags för yttligare ett kaos. Julklappsspelet! Det är något som varje år i stort sett blir på liv och död! Dödligt allvar fast det är sjukt roligt! Alla är stressade och vansinniga för några småpaket som vi tävlar om. =)

Efter julklappsspelet tog vi det lite lugna innan barnen var trötta och det var dags att åka hem. Klockan hade ändå hunnit bli efter 20 så det var dags att bege sig.

Trötta och nöjda efter dagen. Kvällen och natten kunde ni ju läsa om i förra inlägget.


Mina fina älsklingar ♥

       

Middag

 

Lillasyster

 

Tur att köksbordet är så litet eftersom vi är så få i familjen...

     

Jag och lillasyster har samma bordsskick..

    


   

Nya bebisen i familjen, Billy heter han och jag skulle kunnat ta hem honom om jag fått, så liten och söt!

 

              

               

Det var några av bilderna som togs!

Av Debora Persson - 21 december 2012 22:05

Under dagen har Maximilian varit rätt pigg och glad men nu mot kvällen har febern kommit tillbaka och han är minsann envis som en nedrans åsna den pojken.

Febern ligger på 39.5 och det går absolut inte lura i honom någon alvedon. Han yrar och vet ibland inte vad han pratar om. Men fast han är så "borta" av febern så är han helt säker och medveten om att mamma och pappa inte kan lura i honom någon läskig medicin.

Ena stunden säger han att han kan själv och nästa stund kan han inte. Och nästa kan han själv och sen kan han inte. Vi blir förvirrade av hans velande hela tiden. En stunden vill han ha dricka och när han får dricka ska han inte ha dricka. Alltså denna pojk. Jag skrattar ihjäl mig medans mannen får gråa hår.

Och oavsett hur virrigt och trött Maximilian är av febern så är han lika trevlig som vanligt, "ja tack" och "nej tack".

Min sötnöt.
Innan sa han till mig "Nej nu orkar jag inte prata med dig mamma, jag tänker somna nu" och så drog han till en låtsassnark innan han vände sig om.♥


Av Debora Persson - 20 december 2012 22:21

Idag var egentligen Maximilians sista dag på dagis för detta året och på den avdelningen han är på nu.

Efter jul börjar lillebror på hans avdelning och Maximilian går över till den stora avdelningen.

Men i morse var han inte alls särskillt pigg så han fick stanna hemma istället.

Febern kom.

Maximilian var uppe i över 40.6

Stackarn vad han yrade och så varm han var! Så klart var alvedonen slut så mannen fick fara iväg och köpa alvedon till Maxtaxen.

Senare på eftermiddagen kom Patricia och hälsa på oss. Maximilian hade sett fram emot att få träffa henne och så var han typiskt nog inte alls pigg. Men efter att ha fått alvedon i sig och att han fått vila en stund så piggnade han till och febern hade gått ner lite.

Medans Maximilian vilade så fickade vi andra och snackade.

Vilmer var glad i hågen och har börjat tycka det är jätteroligt att stå själv utan att hålla sig i något så det visade han stolt upp hela kvällen!'


Av Debora Persson - 13 december 2012 22:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 5 december 2012 19:43

I måndags var det så pass mycket snö att Danne kom hem till oss så han och mannen tog ut båda pojkarna till lilla backen precis här utanför så de fick åka pulka.

Glada barn vill jag lova!  

Vilmer var lagom trött och rosig om kinderna när han kom in efter pulkarundan -->


Inatt är Maximilian den enda som sovit gott eftersom vi andra haft fullt upp med en kräkig Vilmer. Den lilla stackaren vaknade och spydde varje gång han väl lyckats somna om.

Men tillslut fick vi iallafall sova ett par timmar innan det var dags att stiga upp för dagen.

Maximilian den stackars vaknade dock med en tråkig ögoninflammation.

Han fick ta med sin pappa till vårdcentralen för att få en salva utskriven. Den stackars såg ut att ha varit i ett slagsmål så svullna hans ögon var!

Vilmer fick till en kräk på morgonen efter försöket att få i honom lite välling men annars har han varit pigg och glad resten av dagen.

Även Maximilian har varit pigg hela dagen.

Men i vilket fall har det blivit en innedag hela dagen.

Det jag har varit livrädd för är att det ska fortsätta vara kräk här i huset. Kräksjukan är det värsta man kan få. Absolut inget som är välkommet hemma hos mig!


Men som sagt. Vilmer är mycket piggare nu och Maximilians ögon har genast blivit mycket bättre och det syns knappt något i hans ögon längre.


Nu hoppas vi inte på att några fler insjuknar här hemma.

Av Debora Persson - 5 december 2012 19:38

I söndags begav vi oss ivög till Barnens Lekland. Vi mötte upp min pappa utanför eftersom han skulle med in och leka med oss.

Det blev en massa spring och lek innan vi tog en paus för att fika lite. Sen efter någon timme var det dags för pappa att bege sig hemåt medans vi stannade kvar en liten stund och lekte.

Efter vi lekt åkte vi och tittade lite i affärena innan det blev en runda inom min mormor och morfar.

En bra dag med andra ord!

                   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards