♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 18 maj 2013 08:38

God morgon!
Igår hade vi sjukt varmt! När vi satt i skolan höll vi på att dö, det var så varmt och kvavt i klassrummen!

26 grader hade vi! Vi fick sluta tidigare till och med om vi ville, man jag hade matte och jag har sjukt svårt för det så jag stannade kvar.

Men vid kvart i tre så tog även jag helg!

Barnen hämtades hem från dagis och när vi kom hem tog vi och åt lite snabbt  ute i trädgården innan mannen skulle åka iväg på fotboll hela kvällen.

Jag och barnen stannade kvar utomhus en stund innan dom hade startat sandkrig i sandlådan och var fulla med sand. Fick bli dushen direkt och därefter hade jag två övertrötta barn långt innan för tidigt.

Vilmer fick jag lägga klockan 18.15 45 minuter tidigare än vanligt. Och Maximilian höll på att somna vid 18 så honom fick jag muta med lite godis för att hålla honom vaken.

Och det hjälpte minsann!

En stund senare berättade han för mig att han hade ont i magen.

Jag frågade honom vad det kunde bero på och han svarade "Jag har nog ätit för mycket godis!"

EEHH  va?

Jag höll på att dö när jag hörde det. En onge i hans ålder skulle väl aldrig säga något sådant väl? Men jo, han sa så.

Men det var nog inte för han åt inte alls mycket godis men däremot så tryckte han i sig det lilla godiset han fick i rekordsnabb fart!


Idag skiner solen och vi ska strax bege oss ut i trädgården för lite utelek igen!


Av Debora Persson - 16 maj 2013 22:15

Idag har vi haft 23 grader ute i skuggan! Det är såhär maj månad ska vara! Perfekt!

Hela förmiddagen tillbringade jag dock inomhus för att plugga en massa.

Framåt eftermiddagen åkte jag in till skolan för en check med våra arbeten vi har som vi ska arbeta med och därför inte har några lektioner på några veckor i det ämnet. Åkte in och checkade av det vi gjort sen vi fick uppgiften i tisdags. Jag har inte gjort något. Vi ska göra ett arbete om psykisk ohälsa och hade ingen aning om vad jag skulle skriva. Har en gång på gymnasiet skrivit ett arbete om depression och det hade jag absolut ingen lust med en gång till så fick lite hjälp med vad jag skulle skriva om så jag kan påbörja arbetet.

Efter skolan blev barnen hämtade på dagis.


Hela eftermiddagen tillbringade vi sedan i trädgården. Jag målade barnens utemöbler och sen la jag mig i solstolen och försäkte få bort min grisvita färg. Barnen lekte med sin pappa under tiden. Jag har inte hunnit vara ute alls senaste tiden när det varit fint väder. Jag har fått sitta inne och plugga medan de andra fått glassa sig i solen ute. Men idag var jag ute, jag har ju pluggat hela förmiddagen så det förtjänade jag minsann.


Vi var ute fram till middagen och även en stund efter middagen. Framåt kvällen åkte mannen iväg på ett möte, barnen lekte en stund inomhus innan det var dags för lille Vilmer att inta sin säng. Maximilian satt sedan i soffan med mig och tittade ut hela tiden. Han väntade på sin pappa såklart. ♥

Han blev bara tröttare och tröttare och jag bar in honom på sitt rum tillslut men då blev han arg som ett bi. Han skulle sitta uppe och vänta till pappa kom hem så han satte sig i soffan igen och kämpade in i det sista men tillslut orkade han inte mer och somnade innan pappa kom hem. Typiskt nog.


  


   


Av Debora Persson - 12 maj 2013 19:41

Igår var vi som sagt iväg på marknad hela dagen.

Jag och Maximilian startade med att gå till marknaden i byn, där skulle ju vara en trollkarl(?) för barnen som Maximilian gärna ville se. Så vi gick upp dit och han skrattade massor. Förutom när trollkarlen tog fram sin haj han hade i väskan.

 

Alla barnen som ville fick gå upp å scenen och "gå på lina".

Självklart var Maximilian uppe och gick på linan. :) Barnen tyckte det var roligt iallafall och det var tur det :) Efteråt fick alla barnen bulle och saft. Därefter gick vi och mötte mannen och Vilmer för att bege oss iväg till nästa marknad. Egentligen skulle vi möta mamma och Algot där men de hann inte komma så vi klarade oss själva :)

Maximilian var som ett barn på julafton när han såg hur mycket karuseller det fanns! Det blev massor med karuseller och bus innan kvällen var kommen och vi åkte hem!


 

                    


Av Debora Persson - 5 maj 2013 20:03

Nu är helgen strax över och vi  har haft en väldigt trevlig helg!

Igår hade vi ju inflyttningsfest här hemma och barnen var hos sin mormor.

Maximimilian var först på förmiddagen på kalas hos en kompis och därefter lämnades barnen hos sin mormor. De skulle senare åka till gammelmormor och gammelmorfar för att bli bjudna på middag.


Vi här hemma fick besök runt 18-tiden och inflyttningsfesten började.

Vi grillade och åt gott i solen innan vi fick gå in för det började blåsa kallt. Vi hade tur med vädret iallafall då solen faktiskt sken och vi hade kvällssol på baksidan där vi satt. För bara någon dag sedan så skulle det bli mulet och kasst väder denna kväll men som tur var så ändrades det :) Tror vi var runt 17 stycken så det hade blivit lite knepigt om vi vatt tvugna att sitta inne och äta ;)

De sista gästerna åkte vid strax efter 24 och det var ganska skönt det för jag vatt galet trött och dessutom fick man en alldeles utmärkt sovmorgon till 10 idag. Inte var dag som man såver så länge! :)

Vi hade trevligt iallafall och det är ju huvudsaken!

 


Vad gäller mina gull så hade dom det bra hos mormor iallafall.

Mamma ringde igårkväll för hon hittade inga nappar till Vilmer lagom till han skulle lägga sig. Han hade haft med två nappar men de var borta, och jag brukar alltid packa ner en massa nappar ifall, men denna gången hade han bara de två med sig. Men inte mycket att göra åt, han fick somna utan napp och det gick tydligen bra. Han hade inte gapat efter nappen i morse heller utan klarat sig bra utan den. Dock blev han väldigt lycklig när han kom hem och hittade en napp. :)


Mysekillen!

 

Som en virvelvind i sängen. Min herre ligger på tvären!

 

Och Maximilian hade såklart längtat efter att få rida på mormors hästar och idag fick han äntligen göra det! Det var en glad herre vill jag lova! Vilmer fick provsitta hästen med.

 

Av Debora Persson - 1 maj 2013 20:39

Första maj alla redan! Idag har solen skinit hela dagen! Inte ett moln på himmlen. Utedag deluxe! Iallafall för mannen och barnen, jag höll mig inne ett tag och fixkade här hemma medan de andra lekte i trädgården.

Men vi hann med en liten långpromenad också hela familjen idag.

Vilmer satt i vagnen och Maximilian cyklade hela vägen. Det blev en bra runda och vi rundade byn och ån.

         


Nu är kvällen kommen iallafall och denna "söndag" är över. I morgon är det dags för skolan och det blir vardag igen för ett par dagar innan vi tar helg igen. Jag ska nu ta och lägga mig och räkna lite matte. Inget jättefestligt kvällsnöje men det är ett måste!

Av Debora Persson - 29 april 2013 20:29

Idag har vi haft massor att göra!

Pappa och Suss skulle komma på förmiddagen men jag och Maximilian hann inte träffa dom då vi skulle med bussen in till stan. Dags för första besök hos frisören! Och jag måste säga att det är värt varenda krona. För här hemma är han helt omöjlig att klippa.

Han sitter inte stilla, han får panik när han hör och ser rakapparaten. Och när jag har duschat och fönar håret springer han för livet.

Idag: INGA PROBLEM! Nu har han visserligen klippt sig hos farmor de senaste gångerna och då brukar det med bli bättre än hemma.

Men som sagt, han hade sett fram emot detta och var riktigt taggad inför friörbesöket. Han hoppade upp i stolen utan problem som var förberedd med pall så han kunde sitta högre upp och ett skynke med motorcykelmotiv.

Killen som klipper Maximilian pratar med honom och klipper, en stund senare åker rakapparaten fram och det var inga problem. Tjejen brevid får sitt hår fönat och jag ser Maximilian vrida huvudet fort som sjutton för att se vad som händer. Jag tänkte att det skulle bli livat när väl han skulle få sitt lilla hår blåst men det var heller inga som helst problem! Klippningen tog ca 15 minuter och efteråt fick han lite vax i håret och sedan bad Maximilian om lite färg också! Så därifrån gick jag ut med en nyklippt kille med vax i håret och som dessutom var nyfärgat i grönt och blått.

En nöjd kille med andra ord!

 

Efter klippningen åker vi och köper lite frallor eftersom det väntas besök från våra kompisar. Så en stund senare så är det full rulle här hemma. Maximilian leker med sin kompis, Vilmer leker med sin kompis och jag pratar med min kompis :)


Av Debora Persson - 28 april 2013 20:24

Idag var det dags för gymnastikuppvisningen med Maximilian.

Vilmer fick åka till faster under tiden medan vi andra åkte till uppvisningen. Jag var med Maximilian nere på golvet och mannen fick sitta i publiken och titta på. Jag hade gett honom uppdraget att ta foton men han behöver nog gå en fotokurs innan jag sätter honom på liknande uppdrag. Men jag hittade iallfall några bilder som var dugliga! :)


Tråkigt nog var det ingen annan som kunde komma idag och titta på.

Jo, det klart hela hallen var fullsatt men inga släktingar till oss. Men vi klarade oss iallafall :)

Maximilian var taggad till max inför uppvisningen idag. Vi var bland de första ut och därefter ville Maximilian vara med i alla andra grupper som visade upp sitt men det gick ju inte.

Men vi satt kvar och tittade en stund på de andra grupperna innan vi var tvugna att bege oss iväg för att hämta upp Vilmer.


                         

Av Debora Persson - 18 april 2013 21:14

Har helt plötsligt åkt på en sjujävelens förkylning och är inte det minsta glad över det.

Den flög på mig i eftermiddags och hela huvudet känns som en ballong.

Får inte hoppas Patricia fick det likadant så jag råkat smitta henne för jag och barnen hade varit där borta och hälsat på idag. Känner att jag har tandvärk med. Det får jag alltid när jag börjar bli sjuk! Ont i hela käken.

Men idag var vi iallafall hos Patricia.

Jag tog Vilmer i vagnen medans Maximilian tog årets första cykeltur.

Maximilian var så glad och nöjd när vi plockade fram cykeln åt honom!

Hela vägen hem till Patricia sken han som en sol. Alla som gick och cyklade förbi oss fick höra av Maximilian "Jag kan cykla!" och till de som cyklade förbi sa han "Jag kan också cykla!".

Sen blev det fika och lek hos Patricia innan vi cyklade hem igen. Inte lika lätt att cykla själv på vägen hem eftersom det endast var uppförsbacke. På vägen till Patricia hade vi ju nedförsbacke så det var enklare då :) Så mannen ick komma och möta oss så Maximilian fick lite hjälp och fart på vägen hem :)

 


Idag har det varit lite knepigt väder ute med.

Ena stunden har det regnat och sen har solen brassat på. Det har blåst som sjutton men det har ändå varit gaaalet varmt ute. Knasigt väder.

Igår däremot hade vi verkligen vår! Det var sjukt varmt och vi plockade fram den lilla hoppborgen till barnen och blåste upp den så de fick hoppa av sig. Längesen jag såg glada barn! Jösses vad de hade roligt!

 

Har även hunnit måla en hel del idag.

Snaaaart klara med målningen. Taket ska ju med målas med det tyar jag inte än. Jag väntar på att en vänlig frivillig själ ska komma och ta på sig det arbetet. :)

Så har vi fått upp hatthylla, spegel och nyckelskåp och lite sånt i hallen med så nu syns det att det är en hall! :)

Nu är jag helt färdig i både kropp och själ.

Snart läggdags så man får sova lite och hoppas på att det inte mår sämre i morgon. Som "tur" är så är en av läararna sjuk i morgon med så jag har bara en lektion att antingen orka med eller missa. Vi får helt enkelt se hur jag mår i morgon!



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards