♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 22 februari 2013 21:03

Maximilian har två dockor. Den ena är en pojk och heter Olle som ni vet. Den andra är en flicka och den heter Vilmer. Vi har försökt få honom på andra tankar när det gäller namnval men han har bestämt sig. Dockan heter Vilmer.

Han har inte bara döpt sin docka efter någon i familjen utan han favoritkanin och sängkompis heter Pappa Kanin.

   

Av Debora Persson - 18 februari 2013 18:13

Idag var jag ledig från skolan då den enda lektion jag har på  måndagar var inställd eftersom läraren är på semester så vi begav oss iväg för en lekdejt, jag och Vilmer.

Vi åkte till Ida och Hampus medan mannen och Maximilian åkte hem till mamma där bara lillebror var hemma och umgicks med honom under tiden.

Efter några timmar blev jag och Vilmer hämtade och vi skulle bege oss till tågstationen för att lämna Algot som skulle åka till lillebror Kalle ett par dagar.

När vi lämnat Algot på tåget åkte vi hem lagom trötta efter all lek.

Efter middagen har jag hunnit med att plugga lite medans Vilmer vilat. Är dock inte på världens bästa plugghumör men det brukar mest komma till kvällen så får väl lust att plugga lite till lite senare. :)


Bilder från igår när vi höll på att packa. Dock så packade vi inte ner barnen =)

   


Av Debora Persson - 17 februari 2013 10:09

Vilmer låg och sov i sin säng när jag skulle kolla till honom.

Då upptäcker jag att han inte ligger i sin säng utan han ligger på våran säng precis vid kanten. Jag tänkte hur sjutton han hade kommit dit, för han är inte tillräckligt gammal för att kunna ta sig ur sin spjälsäng och om han mot förmodan skulle kunnat göra det så hade han trillat och slagit sig och då skrikit och det hade han ju inte gjort.

Jag böjde mig över honom för att gosa lite med honom innan jag skulle lägga tillbaka honom i sin säng och då känner jag något varmt tar tag om halsen på mig och trycker ner mitt ansikte. Jag skriker med det hörs ingenting. Jag blir livrädd och reser mig upp. Jag ser ingenting om vad som kunde tagit tag om min hals och dragit ner mig.

Sen ska jag gå och lägga mig. Jag känner ännu en gång hur något tar tag i mig men jag ser inget. Jag skriker men det hörs inget.

Mannen kommer och ska lägga sig med och jag berättar för honom att någon eller något flyttat på Vilmer och att något tagit tag i mig.

Då säger han att han ser en kvinna vid sängkanten.

Jag vågar inte titta för då skulle jag skrika och det skulle ändå inte höras något.

Säger att ser jag något eller känner något mer nu så kommer jag flytta direkt. Jag tänker inte vänta en månad till. Mannen säger att hon är genomskilnig och ser arg ut.

Flera gånger till känner jag kvinnan stå bredvid mig vid sängkanten.

Grejen är den att jag drömde detta. Hopaps jag verkligen! Jag har vaknat flera gånger i natt och varit livrädd och har inte vågat titta om där skulle stå en kvinna vid sängkanten på riktigt. När jag vaknade var jag helt torr i munnen precis som om jag försökt skrika i evigheter. Dessutom flyttade jag in i mitten av sängen för jag ville knappast ligga ute vid kanten. Jag vågade sen inte somna om på väldigt länge.

För det var så jäkla verkligt. Det var vårt sovrum, vår säng, jag visste att vi skulle flytta och någon var ute efter mitt barn.

Snacka då paniken när man vaknar en stund senare och Maximilian gallskriker inne på sitt rum.

Min första tanke var att kvinnan hade gått in till Maximilian istället och skulle stjäla honom.

Riktigt panikskrik som om han vore livrädd!

Mannen går in till honom och hämtar honom för han vill inte sova inne på sitt rum längre!

Maximilian har haft en mardröm han med. Stora spindlar var inne på hans rum!

Han lägger sig mellan oss och han är kokhet! Han fryser och vill lägga sig under mitt duntäcke fast man skulle kunna koka vatten på honom.

Han vågar inte somna på väldigt länge sen, han ligger och tittar ut i rummet och vågar inte blunda. Tillslut somnar även han men väldigt oroligt. Han rycker till några gånger och vaknar sen av att det är krokodiler med stora tänder inne i rummet.

När vi väl somnat allihopa ropar Vilmer och vi ligger sen hela familjen i samma säng de sista små timmarna innan vi ska stiga upp.

När Vilmer sen vaknat för att stiga upp tar vi tempen på Maximilian som har 39.5 i feber. Och då var han inte lika varm som han var tidigare så han låg nog närmre 40 grader på natten stackarn.

 

Så denna söndag är ingen av oss särskillt pigga. Maximilian som skulle gått på gympa idag fick hoppa över det och istället tar vi myssöndag deluxe.


Av Debora Persson - 16 februari 2013 09:24

God morgon!

Vilmer vaknade redan 07 och skulle upp och leka. Mannen fick snällt följa med honom medans jag snozade till 08 när Maximilian vaknade. Nu tar Vilmer en snabb powernap innan han och jag ska iväg och träffa mammagruppen.


I morse när Maximilian vaknat kom han in och myste ivår säng en stund innan vi steg upp. Vi sjöng "Björnen Sover" och efter sa jag att han var en björn.

Han svarade med "Nej, jag är ingen björn. Jag är ju Maximilian. Maximilian BATMAN!"

Sen berättade han för mig att han vill ha många ödlor när han flyttar till sitt hus.

Mjaaae, några ödlor blir det nog icke. Inte förrän han flyttar till eget hus.

Nu tog precis knasbollen tag i min arm och sa att han ville snora på mig.



Av Debora Persson - 11 februari 2013 19:56

I lördags fick vi besök av pappa och Suss.

De kom och fikade med oss. Och de hade med sig födelsedagspresent till Vilmer. De har inte hunnit komma och fira honom tidigare eftersom jobb och annat kommit emellan.

De hade även med sig julklappar från min farfar och Sonja. Vilmer fick Duplologo och Maximilian fick en stor lastbil med massor med racebilar till.

I födelsedagspresent fick Vilmer en lektunnel. Oooooj vad lektunnlar är roliga!!


Lektunneln var nog det bästa födelsedagpresenten enligt Vilmer! ♥

       



Vi hade gjort semlor som vi fikade på. Vilmer älskade sin semla, lille gottegris!♥



Maximilian hade en egen variant av semla eftersom han absolut inte vill äta grädde så han åt semla med lite nötkräm i, istället.

     

Av Debora Persson - 5 februari 2013 21:01

Igår bestämde vi oss för att åka till Kaskad och bada. Det öppnade klockan 14 så vi kom strax därefter.

Glada barn som älskar att bada var galet nöjda!

Vi var där en bra tid med för som ni ser på bilderna så var där knappt några badgäster alls. Några killar och två familjer ungefär (tre familjer med oss).

                     

Efter några timmar var barnen trötta och villiga att följa med upp ur vattnet. Maximilian valde att stanna i vattnet så läääänge han bara kunde in i det sista innan vi skulle gå och byta om. Vilmer somnade direkt i bilen när vi satte oss men Maximilian höll sig faktiskt vaken till vi kom hem! Det trodde vi inte alls att han skulle. Det tar ju på krafterna att bada annars!

Av Debora Persson - 4 februari 2013 21:04

Jag och Maximilian sitter ensamma i bubbelpoolen när det kommer en äldre herre och ska sätta sig.

Maximilian: "Titta mamma, nu kommer det en gubbe!" säger han och pekar på herren.

Jag säger till honom att man så säger man inte men till svar får jag "Jo mamma, det är en gubbe, titta!"

 

Idag var vi på badhuset men jag skriver mer om det i morgon. Nu orkar jag inte.

 

 

 

Av Debora Persson - 3 februari 2013 20:10

Något som Maximilian samlar på är Pezfigurer.

Det började med att han såg Händige Manny figurerna i affären och skulle tvunget ha dom en efter en. Själva godiset var han inte det minsta intresserad av utan det var gubbarna som var intressanta. Sen har han samlat på sig mer och mer gubbar. Han brukar leka med dom och plocka fram dom om han ser tex Händige Manny på tv så leker han med Mannygubbarna samtidigt.

Även Vilmer tycker det är kul att leka med dom, när han får för Maximilian =)


   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards