♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 1-2 år ღ

Av Debora Persson - 19 oktober 2013 20:09

Idag blev det en liten familjeutflykt till Ikea. Maximilian längtade som en tok eftersom han visste att han skulle få bli lämnad i lekrummet medans vi andra gick i affären.

Jag fick övningsköra i stort sett hela vägen upp dit och det gick jättebra. Maximilian brukar sitta bakom och stressa mig med att ropa "Det kommer en bil bakom oss mamma! Gasa mamma! Vi har en bil bakom oss!!"

Men idag stressade han mig inte :)

Efter knappt en timme inne på Ikea hämtade vi Maximilian i lekrummet eftersom vi ändå gick förbi där just då och Vilmer var hungrig så vi skulle äta lite lunch. Vi såg att Maximilian var mitt inne i en lek i "köket" där de dukade bord och annat så trodde det skulle bli knepigt att få honom därifrån. Men han var verkligen jätteduktig och följde med oss utan ett ord.♥

Vi gick och åt lite lunch innan vi fortsate genom varuhhuset och tllslut kunde betala och åka hemåt med två trötta små killar i baksätet.

Vi handlade inte mycket men lite småsaker och en byrå blev det.

 

När vi kom hem åkte pojkarna iväg direkt då de skulle hjälpa barnens farmor och farfar i trädgården. Själv skulle jag inte vara mycket till hjälp eftersom jag redan har ont i hela kroppen så jag stannade hemma och byggde ihop byrån under tiden. Ikväll är hela familjen toktrötta och Vilmer sover redan.




 

Av Debora Persson - 15 oktober 2013 16:41

Det bästa är när de kläder man gillar säljs på Campadre!

Idag kom Rockefellas balla kläder och jag var tvungen att beställa hem lite kläder till barnen såklart!

Maximilian och Vilmer beställde jag likadana byxor och tröjor till och bebisen fick sig en jumpsuit. Hade velat beställa såååå mycket mer men fick stoppa där innan det blev för dyrt.

Jag fick ändå kläderna till halva priset. :)


       


Av Debora Persson - 14 oktober 2013 19:23

Lite höstbilder från helgen på Vilmer.

Han hjälpte pappa att plocka äpplen i trädgården.

   

Snart är äpplena slut på trädet.

   

Av Debora Persson - 7 oktober 2013 12:36

Igår var det söndag och då hade vi fullt upp med massor med roliga saker!

Klockan 10 började Maximilian på handbollskul. Vi var där hela familjen och tittade och även farfar följde med och tittade på. Maximilian var jätteduktig och lyssnade jättebra på ledarna. Han tyckte det var väldigt roligt iallafall och han ville självklart fortsätta med handbollen. =) Dessutom hade han köpt nya skor till handbollen som han är väldigt glad över =)

 

Lite senare på eftermiddagen hade vi hört att Bamse kom på besök till City Gross och eftersom pojkarna gillar Bamse så tog vi och åkte dit.

Vi tog och handlade lite med så slapp vi göra det idag.

Maximilian hade iallafall förväntat sig att Bamse inte alls skulle vara så stor så han var väldigt impad efteråt!

"Bamse var jättestooooor!" Förutom att träffa Bamse fick man smaka pannkakor, man fick dricka och lite annat gott och även någon liten bok av Bamse.

Maximilian var galet nöjd efter att han träffat Bamse iallafall! Vilmer tyckte med det var spännande men inte så länge Bamse var i närheten, han var nog lite läskig tyckte han.

   

Av Debora Persson - 6 oktober 2013 19:47

Gårdagens kalas slutade med massor av roliga och nödvändiga presenter för Maximilians del.

Även Vilmer fick lite presenter, och jag har märkt att Vilmer läääängtar till sin födelsedag (eller åtminstone till julafton) för OJ vad Vilmer ville ha Maximilians presenter! Särskillt de fordon han fick! Vilmer är väldigt intresserad av alla typer av fordon så överst på hans önskelista finns det nog både brandbilar och traktorer!

 

 

 

 

       

Även lillebror fick lite presenter..

 

Av Debora Persson - 29 september 2013 20:17

I fredags blev det utflykt till Kristianstad för vårr del. Vi var på Biltema, Jula och de affärerna som är lagom roliga. Sedan åkte vi in till stan och skulle hämta en present på BR leksaker som man får om man fyller år när man är medlem i BRklubben och så blev det en sväng inom H&M med eftersom jag hade presentkort där så fick vi lite handlat på barnavdelningen med.

Vilmer fick sig en tjockare jacka eftersom det börjar bli rejält kyligt om mornarna nu. Häromdagen var det 0 grader så då är det för kallt med skinnjackan. Dock blir det ju varmare under dagen.. Maximilian har jacka som fortfarande passar honom i höst så han behövde ingen ny just nu iallafall.

 

Bebiskläder blev det med.

 

Inne på BR stog Maximilian och valde nog bland de grejer man får välja på när man fyller år. Tillslut valde han något spel.

 

Efter Kristianstad åkte vi till Eko och handlade det sista inför Maximilians barnkalas innan vi tillslut åkte hem till mamma för att fira hennes 46-årsdag. Hon bjöd på hemmagjord gulachsoppa och till efterrätt blev det äppelpaj.

Maximilian tyckte det skulle bli så roligt att träffa moster Kakka igen, vi har ju inte träffats sen i somras eftersom hon bor i Stockholm nu. Men hon hade med sig en mössa till bebisen iallafall som jag skickat henne att köpa eftersom den inte fanns här nere i butikerna. Ballaste vintermössan till en nyfödd!

 

Eftersom Karin inte är kvar nästa helg när det är kalas för Maximilian fick han sina födelsedagspresenter med. De är från Karin, Khaled, Kalle och Sofie. Angry Birds, Spindelmannen och Pez är ju stora favoriter! Sen fick han även en Lär Mig Mer Bok så han var minsann nöjd!

 

Även Vilmer fock sig lite presenter...  

 

Av Debora Persson - 29 september 2013 07:46

I morse vaknade mina prinsar strax efter 06 och det gjorde jag med.

Morgonmys deluxe i sängen och vi steg upp strax innan mannen kom hem från jobb. Han hade hoppat in extra i natt på jobbet han hade i somras.

Vilmer och jag myser i soffan denna morgon medan Maximilian sitter i köket och bygger med sitt smålego han fick i födelsedagspresent igår.

 



Av Debora Persson - 25 september 2013 20:37

Idag hade vi inskolningsmöte med båda barnen på dagis. Först var jag på möte på Maximilians avdelning. Jag fick veta lite hur det går för honom och det går jättebra för honom. Han är jätteduktig och har fått många nya kompisar. Och det känns bra för oss också att ha honom här. Förra dagis gillade jag visserligen med men Maximilian kom i stort sett hem varje dag och sa att de stora pojkarna varit dumma mot honom men här har han inte sagt något sådant. Han älskar att vara här och blir alltid lika besviken när jag kommer för att hämta hem honom och det betyder ju att han trivs! ♥ Trivs han så trivs jag. Han leker jättebra med en kille och de har redan hunnit bli bästa kompisar och de leker jättebra tillsammans. Tyvärr ska de flytta i helgen så han byter dagis och det är ju lite tråkigt när Maximilian hittat någon att leka så bra med. Men han har fler kompisar på dagis så det kommer nog gå bra ändå. :)

Men det funkar jättebra för honom där och det är huvudsaken!

Efter mötet på Maximilians avdelning gick jag över till Vilmers avdelning och hade litet möte där inne med. Även här går det jättebra för honom. Han är väldigt omtänksam och hjälpsam sa fröken. Han dukar gärna av bordet och hjälper till att fixa. Precis som han gör hemma, här går han gärna och slänger blöjan själv när han fått ny blöja, han dukar gärna av bordet och tar gärna ens tallrik innan man själv hunnit äta klart ;) Han har mycket energi och mycket spring i benen vilekt resluterar i att han brukar vara toktrött vid lunch redan. Och han trivs han med såklart!


   

Förutom inskolningsmöte idag har jag pluggat massor och även hunnit baka lite bullar till kalas i helgen. I morgon blir det en omgång bullar till men då ska det bakas mjölkfria så vi får se hur det slutar. Hoppas det blir ätbara, annars vetesjutton vad jag gör.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards