♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 4-5 år ♥

Av Debora Persson - 2 november 2013 09:03

Igår firade vi lite halloween.

Vi åkte hem till barnens mormor och Göte för middag.

Barnen klädde ut sig och blev så fina!

När vi kom till mormor så hade de hängt upp spindlar och spindelnät och lagt fram pumpor och dödskallar.

Göte syntes först inte till men han skrämde sedan skiten ur oss och Maximilian var så lättad sen att det var Göte och inget monster så han fick sig en stor kram.

Till förrätt åt vi läskiga kräftor och barnen åt avklippta fingrar (korv).

Sedan blev det läskiga revben och kycklingklubbor med potatissallad.

         


Efter middagen plockade barnen fram sin påsar och sa Bus Eller Godis. Mormor fick plocka fram gottpåsen och barnen var glada och nöjda. Sen blev det lite tvtittande innan det blev lite läskig efterrätt innan hemdags.

Maximilian hade verkligen sett fram emot att fira halloween hos mormor och Göte och när vi åkte hem sa han att han haft jätteroligt så han var nog väldigt nöjd! Båda barnen somnade strax efter de satt sig i bilen så det var nog en lyckad kväll! :)

           

Av Debora Persson - 31 oktober 2013 19:39

Snart kommer tomten och Maximilians önskelista är lång.  

Han tjatar fortfarande om en hoppstylta så en hoppstylta

står överst på hans önskelista. 

Förstår inte vart han får detta ifrån att han tvunget ska ha en hoppstylta.

Men han verkar ha bestämt sig.

Men förutom en hoppstylta så önskar han sig bland annat spel, tröjor, smålego, playmo och mycket annat!






                                             

Av Debora Persson - 31 oktober 2013 10:38

Sista oktober idag!

Oktober har rusat förbi verkligen, nyss var det september och det känns inte ens som om vi haft oktober. I morgon är det alla redan november!

Och igårkväll var jag och Maximilian iväg och köpte halloweenkläder till pojkarna. Maximilian ville verkligen ha en spökdräkt så det fick han. Vilmer nöjer sig med lite mindre utstyrsel. I morgon är det halloweenkväll hos mormor och Göte som gäller och Maximilian är så taggad inför detta sen jag berättade det för honom! Helt överlycklig.


 
  


Av Debora Persson - 24 oktober 2013 17:41

Veckorna går så fort, snart är det helg igen!

En vardag till i skolan, jobb och dagis sen tar hela familjen helg.

I morse kom jag knappt ur sängen. Har så jäkla ont i kroppen och sover knappt om nätterna längre. Och det är två månader kvar!

Hade jag jobbat nu så hade jag troligtvis bara jobbat nästa vecka med och sen hade jag nog gått hemma och väntat in bebisen. Har för mig gravidpenningen gäller två månader innan BF. Men nu får jag kämpa på in i det sista med skolan. Att plugga är ju knappast något "ansträngande" jobb där man lyfter tungt och måste bli sjukskriven från.

Förhoppnigsvis kan jag ta sista månaden på distans och plugga hemma.


Håller just nu på att invänta datorn som laddar upp bilder till Maximilians fotobok.

Varje gång barnen fyller år så gör jag en ny fotobok till dom med bilder från deras år. Så nu är det dags att göra en till Maximilian. Är det något som mina barn älskar så är det att titta i fotoböcker. Och det är ju roligt att ha senare när de blir äldre.


De tre tidigare böckerna..



Av Debora Persson - 20 oktober 2013 19:45

Idag har vi haft fullt upp. Maximilian tog sin pappa med sig på handboll i förmiddags, tror farfar kom och tittade på med. Jag och Vilmer var hemma under tiden och jag målade klart byrån vi köpte igår. Sen åkte vi och handlade. Hem och åt lunch innan mannen skulle åka och lämna våra små gull hos sin mormor för att sen åka till Malmö och glo på fotboll Jag stannade hemma och försökte plugga ifatt det jag hamnat efter med.

Barnen kom hem nu vid 19.

Vilmer fick en välling, gick och borstade tänderna och nu har han lagt sig för natten. Maximilian är fortfarande vaken en liten stund till men han är trött och snart kommer mannen hem med.

Och så var denna veckan över. Ny vecka i morgon och veckan startar med ett barnmorskebesök.

Maximilian ska få följa med, Han pratar ofta om bebisen så nu har jag lovat honom att han iallafall ska få lyssna på bebisen då det dröjer innan han får träffa bebisen. Jag har berättat för honom att det låter som en häst när man lyssnar på bebisens hjärta så nu tror han att bebisen gnäggar :)


Just nu sitter Maximilian och pratar i telefon med Cajsa och han berättar för henne att han ska åka till doktorn och lyssna på bebisen.

Och så säger han att mamma och pappa ska åka och hämta bebisen sen och då ska han och Vilmer vara hos mormor, farmor och farfar medans vi gör det. Haha!


Glöm inte bort att ni resten av kvällen får 20% rabatt när ni handlar på Like A Kid fram till midnatt!

Och tävlingen som avslutas om en vecka, 27 oktober. Tryck på bilden för att komma direkt till tävlingen där du kan vinna en valfri babydress!


     


Av Debora Persson - 20 oktober 2013 09:19

När man har mindre snygga väggar på rummet så får man snygga till det med sin idol på väggen!

    

Av Debora Persson - 19 oktober 2013 20:09

Idag blev det en liten familjeutflykt till Ikea. Maximilian längtade som en tok eftersom han visste att han skulle få bli lämnad i lekrummet medans vi andra gick i affären.

Jag fick övningsköra i stort sett hela vägen upp dit och det gick jättebra. Maximilian brukar sitta bakom och stressa mig med att ropa "Det kommer en bil bakom oss mamma! Gasa mamma! Vi har en bil bakom oss!!"

Men idag stressade han mig inte :)

Efter knappt en timme inne på Ikea hämtade vi Maximilian i lekrummet eftersom vi ändå gick förbi där just då och Vilmer var hungrig så vi skulle äta lite lunch. Vi såg att Maximilian var mitt inne i en lek i "köket" där de dukade bord och annat så trodde det skulle bli knepigt att få honom därifrån. Men han var verkligen jätteduktig och följde med oss utan ett ord.♥

Vi gick och åt lite lunch innan vi fortsate genom varuhhuset och tllslut kunde betala och åka hemåt med två trötta små killar i baksätet.

Vi handlade inte mycket men lite småsaker och en byrå blev det.

 

När vi kom hem åkte pojkarna iväg direkt då de skulle hjälpa barnens farmor och farfar i trädgården. Själv skulle jag inte vara mycket till hjälp eftersom jag redan har ont i hela kroppen så jag stannade hemma och byggde ihop byrån under tiden. Ikväll är hela familjen toktrötta och Vilmer sover redan.




 

Av Debora Persson - 18 oktober 2013 17:33

Vi började helgen med att plocka fram färg och penslar.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards