♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 2-3 år ღ

Av Debora Persson - 23 januari 2014 16:22

 

Idag har vi haft fullt upp. Dagen började med att barnen lämnades på dagis. Efter att barnen lämnats på dagis så var det dags för bvc-besök för Ellions del. Dunderångest över att min llilla bebis har blivit hela 56 cm lång alla redan! Och så har han på gränsen precis passerat 4 kg. Jösses vad han växer! När vi kom hem kollade jag i de andra barnens bvc-böcker och de var ungeför lika stora alla tre vid samma ålder. Och Ellion växte precis som han skulle så det är ju bra det!


Efter bvc åkte vi till skolan där jag skulle prata med lärare om betyg och lite sådant.

Jag är iallafall klar med allt i skolan förutom med matten men den håller jag på med febrilt nu så jag hoppas jag kan bli klar med den med  snart!

Efter skolan återstod ett besök på sjukhuset för Ellions del.

Dags att kolla öronen eftersom han inte blev godkänd på BB när de gjorde hörseltest på honom.

Efter llite bök och stök blev han jättegodkänd på hörseltestet idag. Nu har/är han väldigt förkyld så det kan varit därför det var lite knepigt att bli godkänd idag men till slut gick det och han har inga som helst problem med sin hörsel, vilket vi märkt här hemma för han reagerar väldigt bra på ljud.


Efter sjukhusbesöket gjorde vi ett snabbt besök i affären för att sen hämta hem grabbarna från dagis.

Båda barnen har trillat på huvudet idag. Maximilian dök ner från ett träd men som tur var så var det ett litet träd och han trillade inte från någon högre höjd, och han slog sig inte sså mycket.

Vilmer däremot, han dök lite djupare än sin storebror. Kommer inte riktigt ihåg vad han gjorde men han klättrade på något och tappade greppet och slog sig rätt bra precis brevid ögat och nästintill spräckte ögonbrynet. Det gick som tur var inte hål men fröknarna trodde nästan det gjort det och hanvar rejält svullen runt ögat. När vi kom hade svullnaden lagt sig en del men han  kommer nog få ett saftigt blåmärke där.


  

Av Debora Persson - 13 januari 2014 19:26

Idag väntade vi besök från bvc. Lagom till bvc´s hembesök skulle mannen och Maximilian bege sig till första simskolepasset. Såklart vill ju inte bilen starta! En ledsen Maximilian fick besviken stanna hemma och det blev ingen simskola för hans del. Men som tur var så ringde mannen in till simskolan och de hade som tur var fått återbud på ett barn i gruppen som är klockan 17 så Maximiliann fick komma till den senare gruppen istället. Den klockan 17 är definitivt mycket bättre än klockan 14! :)


Bvc kom iallafall, Ellion sov i vanlig ordning när vi får besök.

Sköterskan gicck igenom en massa som de måste gå igenom med föräldrarna men som man redan vet, vi pratade lite förlossningen och hur Maximilian och Vilmer reagerat på att få ett syskon.


Senare kom mannens pappa och hjälpte oss med bilen. Batteriet var det som bråkade med oss. Sen begav vi oss iväg mot simskolan. Vi pkte med allihopa eftersom jag kände att jag behövde komma ut lite. Så jag och Ellion följde med Maximilian på simskolan medan Vilmer tog med sin pappa ut en runda på stan.

Simskolan gick bra som vanligt. Maximilian fixade att göra allt de skulle och han tycker det är jätteroligt. Det är ju 2 pass i veckan så på torsdag är det dags igen.

 


Av Debora Persson - 13 januari 2014 10:16

Idag är dessa snyggingarna med i tidningen!

Det är sydöstran så antar att vi är med i blt på onsdag då kanske? Har inte koll på dagarna riktigt.

  
  


Idag får vi hembesök av bvc så Ellion blir inskriven där med.

Vi får se om han växt något sen förra veckan. =)

Tur vi städade i helgen så vi slipper stressa med det när sköterskan kommer. :)

I eftermiddag ska Maximilian börja på simskolan igen.

Han började ju för ett år sedan men vi fortsatte aldrig därefter så nu får han börja om från början. Tror dock inte det ska vara några problem för honom eftersom han lärt sig mycket i sommar. Min lillebror lärde honom doppa huvudet under vattnet i somras och när vi var i Turkiet så lärde han sig hoppa från kanten och lite sånt så nu är det nog inga som helst problem. =)


Av Debora Persson - 11 januari 2014 22:41

Idag hade vi 2-årskalas för Vilmer.

Mamma, Göte, Algot, mormor och morfar kom och firade vår lille store herre.

Vi bjöd på tårta och semlor.

Vilmer fick sin efterlängtade Herr Nilsson. Pippi och Lilla Gubben fick han i julklapp. Han är ett riktigt Pippifan och kan allal Pippifilmerna utantill och kollar gärna på dom flera gånger om dagen om han hade fått bestämma. Han tröttnar aldrig på Pippi.

Han fick även fina kläder i present. En nöjd och glad 2-åring gick efter kalaset och la sig i sina pärons säng för att titta på Pippi innan det var sovedags. Med sig i sängen hade han givetvis Pippi, Herr Nilsson och Lilla Gubben så jag gissa att han är nöjd med sin dag! :)


Väntar på att få blåsa ut ljusen ♥

 

Äntligen får han blåsa ljusen när vi sjungit klart!

 

Mamma, Ellion, Algot och Vilmer

 

Maximilian och mormor sjunger för Vilmer

 

Fikatajm!

    

Trött Ellion myser med nya snutten ♥

   

Av Debora Persson - 11 januari 2014 20:35

Idag på förmiddagen lämnade vi de stora pojkarna hos farmor och farfar.

Vi andra åkte in till stan för att hämta ett paket på lindex med ett par byxor i till Ellion. De fanns inte längre i butiken så vi fick dom skickade till vår lindex.

Ett par hängselbyxor jag tittat på länge men knappast våga köpa för trodde mannen skulle trilla av pinnen som han skulle se byxorna, men så en dag så ser han byxorna i en tidning och säger till mig att vi måste köpa de byxorna. Då höll jag på att trilla av pinnen.

När vi ändå var inne i butiken så gick jag genom barnavdelningen och råkade hitta en snutte till Ellion som jag också tittat på länge.

Han har kaninen sen innan och jag ville gärna ha lejonet och elefanten till honom med.

Nu var elefanten slut i butiken så jag köpte lejonet till honom.

Då höll mannen på att trilla av pinnen. Vi har ju så många snuttar enligt honom.

Nu har vi en till och jag har förvarnat honom på att en vacker dag flyttarr även elefanten hem till oss. Då la han dövörat till.

      

Förutom en vända på lindex så blev det en runda inom MQ eftersom jag fick presentkort där av mormor och morfar när jag fyllde år. Hittade lite kul på rean där och sen blev den en snabbrunda inom H&M och KappAhl när vi ändå var inne i stan. Därefter åkte vi och veckohandlade. Sen stressade vi hem eftersom klockan såklart skulle gå väldigt fort. Hem och lasta av mig, Ellion och matvarorna och mannen hämtade pojkarna sen fick vi slänga i oss lite mat och fixa med födelsedagskalaset och förbereda innan gässterna skulle komma.


Av Debora Persson - 10 januari 2014 19:20

Nu tar vi helg igen!

Fredagen har snart passerat och idag har vi haft besök av Ida och lilla Hampus som är lika gammal som Vilmer. De är båda födda i januari. Ida och Hampus kom vid 09-tiden så vi åt frukost tillsammans.

Ellion sov för det mesta men hann vakna till mot slutet så Ida hann bebisgosa lite innan de skulle åka hem. Mina andra små herrar var på mer tjabbhumör idag än lekhumör men lite lek med Hampus blev det emellanåt.


Efter Ida och Hampus besök tog vi det lugnt några timmar innan vi åkte till barnens farmor och farfar för mannen skulle klippa sig.

Det har varit en lugn fredag annars.

I morgon ska vi ha lite kalas för Vilmer.

Och även på söndag blir det kalas.

Svårt att fatta att han är 2 år nu min lilla gosegubbe.


Lilla Ellion idag♥

 

Av Debora Persson - 8 januari 2014 13:04

Hipp Hip Hurra för våran Vilmer idag!

2 år har gått sedan vi fick vi lille Vilmer. Liten blir stor! Älskade lilla killen. Han har varit storebror i 2 veckor nu och sen han blev storebror har han vuxit så mycket! Han är inte längre minst vår lilla gullunge!

  

2 år!

Tiden går så jäkla fort, det känns verkligen som om det var igår han kom till oss.

Nu är han stor vår lille älskling. Än vill han inte prata så mycket. Eller pratar gör han minsann men inte många förståliga ord. Det är mest pappa som kommer ur munnen på honom. Och tom säger han när något är slut. Dock förstår han precis allt och jag tror att han snart kommer tjata hål i huvudet på oss för alla orden kommer komma alla samtidigt istället. :)


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards