♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 20 september 2009 10:47

Usch vilken jävla natt.

Inte sovit ett skit känns det som.

Gick och la mig i lagom tid igår. Fick pissa två gånger eftersom Lilleman ligger och retas och trycker på blåsan.

Vaknade vid 5 occh var pissnödig igen.

Kunde sen inte somna om.

Pissade igen. Och sedan mådde jag illa. Så illa att jag verkligen trodde jag skulle behöva gå och spy.

Pissa igen och när klcokan närmade sig 8 så måste jag somnat om tillslut ändå för sen vaknade jag 10.20 idag igen.

Drömde dessutom att vattnet gick och Lilleman skulle komma ut.

Men det var ju bara en dröm såklart.



Av Debora Persson - 19 september 2009 19:04

Du är på dag 268 av 280. (95,7%).

Du är i vecka 39.

Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1).

Du är i 9:e kalendermånaden.

Du är i 10:e graviditetsmånaden. 

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009

Du har 12 dagar kvar till beräknad förlossning.


Fan, jag orkar inte vänta längre nu. Det är ju såå nära!

Det värsta jag vet är att vänta på någon eller något och nu står jag inte ut längre, har väntat tillräckligt länge!

Av Debora Persson - 18 september 2009 12:59

Då vatt väskan i stort sett packad som ska med till bb. Lite småsaker som ska ner som man får ta då det kommer. Har tagit tid att packa den där väskan för man vet ju inte vad man ska ha och inte ha med sig. Finns mycket onödigt som man inte kommer behöva när man väl är där.

Alla säger olika saker man ska ha med sig och vad som är onödigt. Men jag har väl fått ner det nödvändigaste i en lagom väska. Man kan ju inte direkt komma med en stor resväska heller. Har jag missat något så är det inte heller hela världen.

Planerar inte att vara där borta mer än vad jag verkligen kommer behöva.


Det är rätt roligt att dom säger att man ska ha mat med sig till pappan eftersom han inte får någon mat på sjukhuset. Men ska man då ha mat i kylen i väntan på det? Tänk om man går äver tiden så mycket som två veckor? Mat kan man inte packa två veckor innan heller. Man vet inte alls när det blir av och när det väl börjar komma då ställer man sig väl inte och lagar mat till pappan som han ska ha med sig till sjukan?



På tal om mat ska jag nog ta och käka lite lunch nu tror jag. Jag äter inte rester egentligen men pannkakor kan jag äta dagen efter så det får funka.

Av Debora Persson - 18 september 2009 07:54

Idag går vi in i en ny vecka igen.

Känns som om det var igår vi gick in i ny vecka.

Otroligt, för nu går det banne mig undan.

Har gått hela 38 Veckor nu!

Inte långt kvar alls nu.




Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn!

Nu är du klar med förberedelser och du är redo.

Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt.

Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång.

Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas.

Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen.

Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad.

Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade.

Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen.

Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.


Vecka 38  


Av Debora Persson - 17 september 2009 10:53

Idag är det exakt 2 Veckor kvar tills Lilleman ska komma!

Kan ju dock vara 1, 3 eller 4 veckor oxå tills han kommer. Man kan aldrig vara för säker på det.

Vi får hoppas han inte går över tiden iallafall för vi vill verkligen ha ut honom snart.

Ultraljud   Ultraljud2---   Ultraljud 2--

  Ultraljud 2-   Ultraljud90   Maximilian  



Av Debora Persson - 16 september 2009 20:53

Du är på dag 265 av 280. (94,6%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 5 fulla dagar (v37+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 15 dagar kvar till beräknad förlossning.


 

Av Debora Persson - 15 september 2009 19:15

Du är på dag 264 av 280. (94,3%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 4 fulla dagar (v37+4).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 16 dagar kvar till beräknad förlossning.


16 Dagar kvar..??

Kan han inte komma ut snart så vi kan få träffa honom?

Vi vill bara att han ska komma ut nu..

Vore fruktansvärt jobbigt om han nu skulle vilja vänta med att komma ut efter 16 dagar. Att han skulle ligga kvar i magen ännu längre! Det kommer jag inte orka.


Både min man och Fia drömde inatt att han kom ut.

Själv fick jag bara drömma om Liseberg..

Av Debora Persson - 15 september 2009 19:00

 


Vi ( eller rättare sagt, Lilleman) fick present igår som Fia hade med sig.

Drar man i snöret bak så spelar han och han är så mjuk att jag själv hade kunnat önska mig en sådan:D

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards