♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 27 maj 2010 11:49

Bvc idag.

Började med vägning och mätning.

När han låg och skulle vägas så kissade han på bvcsköterskan, golvet och överallt! Haha.

Sen gjorde vi ett BOELtest(tror jag det hette).

För att se så att han hörde, reagerade på ljud och rörelser.

Tittade så att han inte skelade med ögonen.

Allt såg fint ut och han skelade som tur var inte:)

Efteråt fick han en röd träpinne att leka med för att se så att han kunde byta hand. Eller vad säger man, ta leksaken från höger hand till vänster osv.

Även det gick jättebra.

Sedan misshandlade han sin mamma med träpinnen flera gånger.

Slut på lekandet.

Nya D-droppar och lite broschyrer. Presentkort och lite annat fick vi med.

Även om han inte fått några tänder ännu så ska vi köpa en tandborste till honom och vänja honom vid att man ska borsta tänderna på kvällen.

Nästa besök blir runt 10 månader.



Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

22 december, 3 månader gammal: 6330 g

 22 januari, 4 månader gammal: 7150 g

23 februari, 5 månader gammal: 7875 g

25 mars, 6 månader gammal: 8600 g

27 maj, 8 månader gammal: 9240 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

22 december, 3 månader gammal: 62 cm

22 januari, 4 månader gammal: 64 cm

23 februari, 5 månader gammal: 67 cm

25 mars, 6 månader gammal: 69 cm

27 maj, 8 månader gammal: 71 cm




Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

22 december, 3 månader gammal: 40.5 cm

22 januari, 4 månader gammal: 42 cm

23 februari, 5 månader gammal: 43.1 cm

25 mars, 6 månader gammal: 43.8 cm

27 maj, 8 månader gammal: 44.9 cm

Av Debora Persson - 23 maj 2010 13:59

Här har vi TramsNisse på sin dag som 8 månader gammal.

Hellre tramsa än dricka välling. Mycket roligare. Soffan måste verkligen tvättas snart för där hamnar mer välling än i magen!

Han spottar och fräser gärna när han tagit en klunk utan att svälja så här sprutas det välling med!

M i n   l i l l a   a p u n g e !


 

 

       


För övrigt så blir det ingen fika hos K. Hon har fortfarande inte kommit hem..? Och dessutom blåser det och är kallt så vi håller oss inne och städar istället. Fika får det bli senare! Vi ahr iallafall hämtat hem vår dammsugare.

Av Debora Persson - 23 maj 2010 12:53

Maximilians fond som han fick av sin morbror/gudfar när han döptes har dalat ner riktigt rejält. När han fick den så gick den gick den riktigt bra och steg hela tiden. Som tur är ska han inte ha ut pengarna förrän han är 18 år så den hinner nog både stiga och sjunka tusen ggr innan dess.


 

Av Debora Persson - 23 maj 2010 10:37

23:e idag. Vilket betyder att för 8 månader sedan föddes vår stolthet.

Eller ja, om ett par minuter faktiskt blir han 8 månader.

För 8 månander sen hade jag så ont så jag trodde jag skulle dö.

Får bli en bild på honom senare, för nu ligger han och sover.

Får bli en nyfödd Maximilian istället:


        

242 dagar har du funnits i våra liv.


8 månader. Kan inte fatta att tiden går så snabbt!

Känns fortfarande som det var igår han föddes där på onsdagsförmiddagen, pytteliten och ömtålig. Nu är han stora killen som jämt är glad och göra stora framsteg hela tiden. Snart dags att lära honom säga MAMMA. :)

4 Månader och han är 1 år gammal. 122 dagar. Herrejisses.

Av Debora Persson - 22 maj 2010 10:35

Känns som om det var igår.


           

Av Debora Persson - 22 maj 2010 00:02


Nu går vi och lägger oss.   

 

Av Debora Persson - 21 maj 2010 23:40

Äntligen helg!

Har jobbat stängning hela veckan. Jobbiga dagar eftersom jag kommer hem så sent och idag tog det nog priset på jobbigast dag. Besök från de högre nämligen. Stress.

Men nu har jag helg! Helg. Helg. Helg.

3 arbetsdagar kvar sen. Det är nära nu.

På vägen hem på tåget satt det fullt med snyggt klädda folk. Högljudda festade och glada människor. Och så satt jag där med. Svettig och äcklig efter en jobbig dag. Kände mig som en gammal flötig pommes.

Nu är jag hemma iallafall. Min son är glad. Det är huvudsaken. På bushumör men även trött.


Mina pojkar och syster K var ute och gick innan idag med.

De hann precis komma hem innan åskan slog  ner och regnet stod som spön i backen.

Men de hann ta lite kort iallafall..


Världens finaste. Verkligen världens finaste pojk.

 


Fortfarande stort blåmärke i pannan efter att han trillade nedför soffan.

 

 

Syster K

 

Klockan är egentligen för mycket. Men det blir ändå mys på soffan med Desperate och så måste jag verkligen ta en dusch! Detta är katastrof.

Av Debora Persson - 21 maj 2010 09:00

Vaknat totalt på fel sida idag. Gjorde inte saken bättre när folk ska tjabba med mig heller.

Nu är jag trött på den här skiten. Sk göra m ig klar och i ordning nu. Tjao.



Bild från igår när pojkarnna var ute och gick i solen. Och självklart vet jag att jag har världens finaste pojk.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards