♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 19 maj 2010 23:28

Försenat tåg igen. Mannen fick slita upp maximilian ur sängen för jag skulle missa min buss i kristianstad. Men eftersom tåget körde in väääldigt mycket tid så hade jag hunnit med bussen och Maximilian hade kunnat sova vidare. Men men jag är hemma nu iallafall.


En stund efter jag satte mig på tåget till malmö idag så kom Storebror hit och hälsade på mannen och Maximilian. De befann sig i närheten så han kom hit och drack kaffe och pussade på Maximilian. Även Lillasyster kom hit för att hälsa på brorsan.

De jobbar dygnet runt så förhoppningsvis så kommer jag få en skymt av honom innan han åker till umeå igen!


   


Maximilian trillade av soffan idag. Han måste slagit i bordet för han fick världens bula och blåmärke i pannan, stackarn!

fick en bild skickad och där såg han rent ut sagt förjävlig ut. Men sen blev det bättre och nu ser det inte alls lika illa ut som det gjorde innan!



 


Förresten så fick vi dagisplats till Maximilian idag! Han ska börja den 5 oktober. ska se om vi kan börja lite tidigare. Blev dagiset som ligger precis utanför vår lägenhet. kände att det inte var någon idé att söka det dagiset som vi ville ha ( utedagiset) För nu söker vi nya lägenheter som ligger in mot stan och då vill vi inte börja på det andra dagiset. Så, så fort vi vet när och vart vi ska flytta så får vi söka dagis där borta i stället. Men nu vet vi iallafall hur det ser ut till hösten :)



Nu blir det puss med lilleman, Desperate och choklad innan jag ska sova!

Av Debora Persson - 16 maj 2010 19:09

Idag var vi som sagt hemma hos Fia och hälsade på henne.

Blev fika och massa massa prat som vanligt om allt möjligt. Har ju hänt en del hemskheter tyvärr så det var skönt att prata. Så där tillbringade vi några timmar och Maximilian hann dessutom trycka i sig lite kex innan hemgång:)

Fia har ju varit på Ullared så hon hade handlat en gåvagn åt oss till Maximilian. Sen hade hon som vanligt handlat lite presenter och skämt bort Maximilian:) Han tackar, bockar och bugar flera gånger!   


Nu är vi iallafall hemma, har hunnit äta, Maximilian har provat sin nya potta- med resultat i den och nu så ska jag plocka undan här lite.



Sitta på pottan. Första och tredje bilden vinkar han faktiskt, även om han stoppar händerna i munnen samtidigt.

     


Gåvagn och present från Fia. Krokodilen passade han outfit idag med eftersom han hade sin gröna dinosauriedräkt på sig!

 


Den fina mössan (?) fick han med utav Fia idag. Passar perfekt för honom i sommar! (pyamasen har han med fått av Fia, men för ett tag sedan ;))

       


Maximilian köpte tofflor på vägen hem. Dock lite för stora men de passar nog snart:)

 

Av Debora Persson - 16 maj 2010 18:59


Skadade Ester och de små bebisarna!


 


Morbror Algot försöker hjälpa Maximilian att gå!

 


 


     


 

Spelar lite på datorn!

       



Dessa bilder som togs utomhus, fick någon konstig inställning på kameran så bilderna blev rätt så dåliga..


En höna!

 


Jag och Maximilian har tittat in kaninen!

 

Lammen

 


 

Algot visade oss fåren

 

 

Tittar på hästarna.

 

Skulle titta på det lilla fölet.

 


         

Av Debora Persson - 15 maj 2010 08:00

Idag kommer bli en bra dag.

Vaknade innan 06 och steg upp. Ovanligt pigg idag, ( kommer somna i bilen sen istället ;))

Mina pojkar fick sovmorgon till 07.30 eftersom de tror att man kan sova hela dagen här.

Maximilian la jag för en liten stund sedan på täcket på golvet så han kunde ligga där och leka, men nu har han tagit sig hit till soffan och ligger och drar i sladden till datorn. När som kommer han börja krypa! Han blir snabbare för varje dag nu när han åla/drar sig fram! Snart har han rundat soffbordet med.

Gullunge!   

Och pratar för fullt, det gör han med!

Jaja, nu blir det till att göra sig i ordning så vi kommer iväg här idag. Mannen börjar tjata här nu.

Skulle egentligen komma iväg vid 09 hade vi tänkt men det kan vi ju bara drömma om! Har inte packat ner något heller, bara lite kläder men där ska ju ner blöjor, mat och massa mer och dessutom ska vi själva ha med oss lite kläder! Tjao!

Av Debora Persson - 14 maj 2010 19:53


Som de flesta andra har gjort med sina små Gullebebisar, så gör självklart vi samma sak.

Tävlar om att få vår lille prins på omslaget av  Vi Föräldrar!

Så se till att rösta fram Maximilian nu så han kan pryda omslaget i september :D


Tryck här för att rösta!



 

Av Debora Persson - 14 maj 2010 19:25

Hemma efter jobb. Även idag hämtade mina pojkar mig. Åkte och släppte ut Sally när vi ändå var på vägen.


Jag vinkade till Maximilian innan när jag satte mig i bilen. Och han vinkade tillbaka! Han vänder sin hand mot sig och liksom vinkar till sig själv.

Jäkla gullunge!! hihi, han kan vinka! Jag håller på att dööö! ♥

Idag är han jätteglad dessutom. Han pratar hela tiden och skrattar. Inte sitta stilla utan vara i farten hela tiden.

Han gör min dag den pojken!


 


Resten av kvällen blir det troligtvis soffhäng. Blir fläskfilé och potatisgratäng.

Packa väskan för helgen för imorrnbitti åker vi till Blekinge. Gubben ska glo på fotboll, Malmö FF- Mjällby medans jag och Maximilian tillbringar dagen med mamma och de andra. Det blir kalas hos mina kusiner med.

Söndag ska vi tillbringa i Mörrum. Jag och Maximilian ska hem till Fia medans gubben ska, ja, jag vet inte vad han ska göra faktiskt..

Av Debora Persson - 13 maj 2010 21:41

Hemma från jobbet. Eftersom det som vanligt ska vara massa strul och banbygge så fick vi hoppa av i Hässleholm och sätta oss på en liten buss  mot Kristianstad. Givetvis skulle bussen köra inom Vinslöv med fast tåget inte ens stannar där.

Men tillslut kom vi iallafall fram. Mina pojkar var och hämtade mig så slapp sitta på en buss till.

I morgon blir det visst samma sak. Får åka bussen en halvtimme innan jag egentligen skulle ta tåget. Och så blir det byte i Hässleholm igen. Ibland hatar jag att pendla.


Iallafall så var mamma i Kristianstad idag. Kalleponken, Sofie och Algot skulle på bio och mamma var som vanligt familjens taxichaffis.

Hon var bland annat och handlade och köpte finfin present till Maximilian. Ett Fischer Price tåg. Efter att hon handlat skulle hon hem till Khaled och hämta transportburen till katten som jag hade sagt att dom hade där hemma. Khaled var visst med på noterna om att den var där så när mamma kom dit så var den inte där eftersom vi har den i vär källare

(det hade jag glömt att vi hade, men kom på det för sent), så mamma åkte och våldgästade mina pojkar. I utbyte mot buren fick Maximilian sitt tåg då som han gillade direkt. Han käkade nästan upp de små gubbarna som var till tåget. Lilla gull. Den spelar och låter med så rolig var den med!


   

Nu, resten av kvällen blir det Desperate Housewives och gos med lilleman.

Förresten så kryper han snart. När som. Han tog sig fram med en väldig fart innan. Ålandes/drog sig fram. Han jagade bollen som han rullade iväg hela tiden som han fick tag i den! :)

Av Debora Persson - 13 maj 2010 21:37

Provsitta lite i mammas resväska. Och kolla så att den är tillräckligt stor så att alla nya saker får plats i den! :) Mycket viktigt, eftersom man själv bara får ha en pytteliten fylld med blöjor och annat tråkigt.

Den fick godkänt.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards