♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 11 september 2011 18:21

Idag var det äntligen dags för gymnastik för Maximilians del.

Jag var jättetaggad för jag tyckte det skulle bli så kul, och dessutom hade han kanonchansen att kunna springa av sig ordentligt i en stor gympasal.

Först var Maximilian inte alls med på noterna och ville inte göra som de andra barnen. Det var uppvärmning med musik så man dansade. Klappade händena, hoppade och massa sånt som han normalt älskar att göra.

Men tillslut blev även Maximilian varm i kläderna och när det var dags att ta fram alla redskapen för att bygga hinderbana tyckte han det var jätteroligt.

Under tiden det var hinderbana sprang han runt och hade jätteroligt och testade nog alla hinder som fanns, kasta ärtpåsar, hoppa på studsen, gå balansgång på bänkar både upp och ner, hoppade mellan rockringar, kröp i tunnlar, klättra och hoppa ner på tjocka madrassen.

Efter hinderbanan var det lek som gällde och det tyckte han med var jätteroligt.

Mot slutet var det fika men min lilla herre var så uppe i varv så han hade såklart inte alls tid att sitta stilla i ring och äta frukt.

"springa" sa han hela tiden och sprang runt.

Genomsvett var han efter hans första gympatimme och jag tror nog han trivdes rätt bra i gympahallen :)

Tyvärr hann jag ju inte ta någon bild på min prins, vi föräldrar var dessutom med och lekte så blev inte mycket tid för annat heller.


  


 

Av Debora Persson - 10 september 2011 09:01

God morgon!

Idag hade jag hoppats på sovmorgon men tji fick jag. Halvvaken låg jag kvar i sängen när Maximilian steg upp. Han brukar gå in på sitt rum och leka en stund så man kan vakna till lite men så hör jag det jag inte ville höra. ♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫. När pappa och Suss kom häromdagen med det stora paketet men kläder och leksaker till Maximilian fanns där ju en gitarr och om man "vände" på den så var där piano och trummor med. Klart han skulle ha disco så här på morgonkvisten och han var inte nöjd förrän jag var uppe och dansade med honom. :) Mitt lilla hjärta.♥


Denna morgonen låter jag dessutom min lilla herre gå utan blöja. Han är duktig som försöker för när han sätter sig på pottan så trycker han verkligen men det kommer inget så det är inget nummer 2 på gång iallafall. Kissat har han gjort på pottan idag. Stolt blev han när han insåg att det blev  något i pottan.Klappade händerna och var jätte nöjd!

Igårkväll gick han med utan blöja men inget ville komma och tillslut fick han en blöja på sig. 2 minuter senare hade han såklart bajsat!♥


 

Av Debora Persson - 9 september 2011 10:45

Har sista tiden fått frågan vad Maximilian önskar sig när han fyller 2 år och det är alltid likia svårt.

Nästa år kan han nog tala om själv vad han har på sin långa önskelista () men i år hjälper vi till och på hans önskelista finns bland annat:

     



 

  Kläder i massor behövs alltid och ska man köpa kläder får det bli storlek 92 som gäller för vår lille herre. Allt från tröjor och byxor till mysdressar. Allt behövs när man har en aktiv liten kille! Vi har för lite sen rensat igenom hans kläder och hans garderob är snart tom så kläder behövs verkligen!


Och såklart så önskar han sig tillbehör till sin tågbana, tåg, räls, broar, blinkande och låtande saker och ting. Allt möjligt roligt till hans tågbana helt enkelt.


Och eftersom vår lilla herre verkligen älskar Musses Klubbhus så har vi hittat bestick som skulle passa honom perfekt på Guldfynd med Musse och hans vänner på. Dessutom är det dags att lägga ifrån sig "bebisbesticken" nu när han är stora killen, de han har nu är för plastiga och svåra att ta maten med själv så ett par riktiga bestick är nödvändiga!


Spel och pussel är också något Maximilian älskar att hålla på med som han hade uppskattat.

Av Debora Persson - 31 augusti 2011 21:07

Idag frågade jag Maximilian vart bebisen var någonstans och han visste precis vart lille bebisen befinner sig!

Han drog upp sin egen tröja och pekade på magen. Där inne är bebisen ju!

      Min underbara prins! Han kommer bli världens bästa storebror.

Av Debora Persson - 30 augusti 2011 07:47

När man flyttar till ny kommun så får man alltid  hem en massa "Välkommen till"-papper med allt från presentkort på olika butiker, rabatter, "kom till oss och hämta", "kom till oss och få" mm.

Nu är vi två med dessutom och då får vi dubbelt av allt!

 

En sak som vi fick var presentkort på Biltema (som inte ens ligger i staden utan som ligger i Kristianstad som vi precis flyttat ifrån..)

Så vi hade iallafall 200 kronor presentkort på Biltema så igår var mina pojkar och Danne där och skulle köpa en cykelhjälm till Maximilian och sen handlade Maximilian lite tillbehör till sin tågbana med.

Och så blev det väl en glödlampa till lyset på bilen med.

   

Nu har ju inte vi några cyklar som är i cykelbart skick än, så än så länge så får Maximilian cykla med farmor och farfar :)

Måste skaffa mig en rejäl cykel så Maximilian kan sitta bakom! :)

Av Debora Persson - 28 augusti 2011 20:35

Har förresten anmält Maximilian till barngympa nu!

Eller Familjelek heter det och är för barn mellan 2-4 år.

Så om två veckor tillbringar vi varje söndag i gymnastiksalen! :)

Herregud vad roligt!   

 

Av Debora Persson - 28 augusti 2011 13:22

  Min lilla prins älskar "BÄPPLE"


  På lekplatsen igår..


  Maximilian läser saga för sig själv innan han somnar♥

Av Debora Persson - 24 augusti 2011 21:29

  Min älskade pojk!♥

Det är mindre än en månad kvar tills han är 2 år gammal!

Stora killen nu! Hela 700 dagar gammal nu. Tiden går fort när man har roligt.

Han är min stora kärlek♥


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards