♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 4 augusti 2011 17:52

Aj Aj säger mitt lilla gull som idag har skrapat upp båda sina små knän!

  Men han är nog lite stolt över sitt stora plåster ser det ut som. Han visar gärna upp det och sen säger han "aj aj" och blåser på det.♥


Om en liten stund får vi besök av mamma, Göte, Karin och Algot.

Men om man frågar Maximilian så är det bara Kakka (Karin) som gäller.

-Vilka kommer sen?

-Kakka

-Mormor då?

-Nä, Kakka



Av Debora Persson - 19 juli 2011 09:12

Under tiden jag har plockat i ordning lite här hemma så har Maximilian tittat på Disney Channel. Chuggington som är en av hans favoriter gick så han satt stilla en stund. Sen hör jag dom i programmet prata om glass. Två sekunder senare hör jag Maximilian säga "glass!" Två minuter senare har den lilla rackaren gått ut i köket, öppnat frysen och hämtat glass. Så när jag såg honom var han på väg till mig för att jag skulle öppna pappret.

Han står framför mig och säger "glass!" och ler med hela ansiktet.

Jäkla barnprogram. Därefter var han kladdig och skulle tvätta sig. Två minuter senare tittar jag till honom och då har han inte bara tvättat händerna, han har dessutom passat på att tömma hela vår tub med tandkräm i handfatet och kletat in hela sin mage med det. En riktig busunge! Det han säger då när jag kommer in är "OJ!"

Ja, det kan man nog lugnt säga. Han passade på att ta tandkrämen som var ny och inte den som nästan var tom heller. Då är det ju såklart inte lika roligt. Ju mer desto roligare!

Jag ska försöka fortsätta med det jag höll på med så vi kommer iväg idag! :)

Av Debora Persson - 9 juli 2011 22:41

Äntligen har jag fått hem min lilla prins igen! Jag vet att det bara var dryga dygnet han lämnade mig men när man har barn och de är borta bara ett enstaka dygn så känns det som en hel evighet och man hinner sakna ihjäl sig.


Jag har jobbat och slitit hela dagen så till min lycka kom mamma och min lilla prins och hämtade mig utanför jobbet.

Mamma hade lämnat av Karin hemma hos sig sålänge för det fick inte plats mer folk i bilen eftersom det var fullt av Ikeaprylar.

Till min lycka hade mamma köpt det som fanns på min shoppinglista jag skickade med Maximilian.

Två backar på hjul med lock som han kan förvara sina leksaker i. En ljusblå och en ljusgrön.  

Till Maximilians lycka hade hans mormor köpt en tågbana till honom. Denna tågbanan var sen mycket vikigare än mig och han var inte alls kram och kelsjuk när han kom hem. Han skulle köra tåg så jag fick nöja mig med en snabb puss bara.

  När det sen plötsligt ringde på dörren sken Maximilian upp och sprang till dörren samtidigt som han sa "pappa pappa" och lät väldigt förväntansfull. Dock kom det en besviken min från honom när han såg att det bara var Oskar som kom. Men Oskar kom med mat till oss och Maximilian visade genast Oskar vad han hade fått av mormor. Vi käkade mat, lekte med tåg, tittade på HippHipp och åt vattenmelon till efterrätt.

    Min lilla prins har iallafall haft det bra hos mormor. Idag har de varit borta vid huset och matat djuren. Tittat på kaninbebisarna och myst.

Om ni dessutom är intresserade av att få en liten kanin så hör av er. 4 små bebisar måste hitta nytt hem!

Finns i Sölvesborg!

(mammas bild) 

När Karin slutat jobba begav de sig mot Malmö för att shoppa på Ikea.

Min lilla gottegris åt gräddbulle och verkade väldigt nöjd!

(mammas bild)

 

(mammas bilder)

Maximilian inviger nya sängen hos mormor och leker med pippi.

   

Just nu ligger vi i sängen och tittar på Sunes Sommar. Jag ska passa på att mysa med mitt lilla hjärta innan vi somnar båda två. I morgon ska jag upp och jobba igen men då kommer Oskar och leker med Maximilian en stund innan mannen kommer hem. Sen är jag banne mig ledig ett par dagar! Välbehövt!

Av Debora Persson - 7 juli 2011 12:12

  Ni som känner min lilla solstråle vet att han aldrig kan vara stilla nu för tiden och därför blir de flesta bilder på honom aldrig bra. Detta är den bästa bilden på vår nyklippta älskling.

Lite skillnad, eller hur!??


Om en liten stund beger vi oss antagligen ut till parken och låter vår lille herre springa av sig lite. Sen åker jag till jobb igen. Man bara väntar på att denna dagen ska ta slut så man kan få vara ledig en dag för det behövs nu känner jag! Men i helgen blir det arbete igen. Kristianstads dagarna börjar i morgon och då är det verkligen full rulle! Kaos har jag hört...

Men i morgon åker mitt lilla hjärta till sin mormor och sover där. Mannen ska jobba natt och jag blir fruktansvärt ensam här hemma i morgon kväll. :( Maximilian sover borta eftersom jag jobbar hela lördagen... Och på lördag ska tydligen han följa med mormor och moster till Ikea så de har nog fullt upp allihopa där med;)

 

Av Debora Persson - 6 juli 2011 12:31

Idag startade vi dagen med att Maximilian skulle klippa av sig den ruffsiga kalufsen han hade i huvudet.

Varje gång mannen klipper sig med rakapparaten så flyr Maximilian. Han gillar den verkligen inte och vi visste att det skulle bli kaos den dagen vi skulle behöva klippa honom så vi har dragit ut på det ett tag nu.

Vi visste att det inte skulle bli så lätt och att vi dessutom försökt en gång tidigare så blev det kaos.Han skrek som en stucken gris! Helt svettig kämpade han för sitt hår. Men nu i efterhand när chocken har lagt sig för oss alla så är faktiskt min lilla älskling nöjd! Han ser mycket bättre ut vill jag lova! Så fin han är!!

Lite ojämt är det lite här och var men det får vara så, så länge.

Jösses vad stilig han är nu min lilla pojk! ♥♥

Bild får komma lite senare på honom för har inte tagit någon bild ännu.

Nu ska vi strax bege oss ut i solen en runda innan det blir hem igen för att äta middag och sen ska jag åka och jobba!

 

Av Debora Persson - 17 juni 2011 09:42

Maximilian har haft min gamla växasäng jättelänge nu men den är inte så bred och eftersom han är en riktig orkan när han sover så han hade behövt lite bredare säng så han slipper slå i sidan varje gång han rör på sig.

 


Nu har vi köpt en ny säng till vår stora pojke.

Svårt att inse att han nu har fått en riktig barnsäng och inte längre har en bebissäng. Han är stor pojke nu och ingen liten bebis.

Sängen hittade vi på blocket så pappa var och hämtade den åt oss igår. Men än så länge får vår lilla älskling sova i lilla bebissängen för han börjar inte använda stora sängen förrän vi flyttar. Känns så onödigt att asa hit sängen för en månad och sen asa tillbaka den igen när vi flyttar. Vi har tillräckligt med prylar som ska med ändå.

 

Av Debora Persson - 1 juni 2011 19:57

Nya tänder har kommit, tre stycken faktiskt!:)

De var ju på väg upp när han fick sin förra tand så visste att de snart skulle komma. Vet dock inte exakt när dessa tre kom upp men igår såg mannen att de var där så vi säger att de kom igår. Är ju bara små taggar än så länge så de kan ju inte varit där så länge ändå:)

Nu är det bara kindtänderna längst bak som ska komma men de antar jag väntar med att sticka upp.


 

Av Debora Persson - 24 maj 2011 20:30

Idag har Maximilian varit hos doktorn på vårdcentralen och kollat sina små öron. Senaste tiden har han för minsta lilla ljud hållit för öronen som om han har ont i dom.

I ena örat hade han en liten infektion som skulle kunna vara början på öroninflammation, men det hoppas vi inte på att det blir någon!

Men min lilla prins var jätteduktig hos doktorn, när vi först kom dit var han jätteuppspelt och sprang fram och tillbaka till lekrummet som hade så roliga leksaker. När vi sedan fick ett rum fick vi vänta i 20 minuter innan en doktor kom. Maximimilian hann roa sig på sitt egna sätt medans vi väntade genom att pilla på allt som fanns i rummet. 

När doktorn kom fick hon såklart inte titta han i öronen, så det blev lite knepigt och svettigt. Hon fick hämta en annan läkare som fick titta och vi alla var sen dösvettiga efter Maximilians kamp. Men med en glittrig ödla i handen gick han nöjd därifrån.  


   

Idag har vi även blivit av med några flyttkartonger som Dennis föräldrar tog med sig hem när de ändå var här i stan med ett släp.

Gjorde inte mycket skillnad just nu, men när flytten väl är här så gör ett par kartonger stor skillnad när man bor på tredje våningen!


I morgon är det dax för förbesiktningen av lägenheten och man är lite smånervös eftersom de fel som finns här kan kosta oss en hel del att fixa vid om vi har otur. :/

Men ska bli skönt att ha den gjord som sagt.



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards