♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 15 april 2011 14:06




11:e och 12:e bissingen är uppe nu. De kom nu i veckan antar jag. Maximilian är så envis och vägrar öppna munnen så har inte fått titta tidigare. Men nu ser man dom när han skrattar! :)

 

Av Debora Persson - 13 april 2011 19:00

Maximilian hjälpte sin morsa i tvättstugan idag medans pappa var tvungen att åka till blekinge med Oskar.

Oskar körde sönder sin bil och behövde komma till blekinge så mannen fick vara taxi.

Nu är han på väg hem och jag ska snart börja på maten.

Maximilian är fortfarande inte på topp så vet inte hur det blir i morgon än faktiskt. Blir nog hemmadag igen ;(


Hjälper mamma i tvättstugan!

         

Igår fick Maximilian hem ett paket från Libero.

I paketet fanns det ett bildlotto så spelat lott har vi gjort både idag och igår. Mycket spelande blev det visserligen inte. Maximilian fuskade. haha. Men han tyckte det var roligt iallafall. Tog en liten stund innan han började förstå vad man egentligen skulle göra och då blev han jätteduktig!   

 

Själv fick jag ett eget paket hemlevererat till dörren idag!

Paketet fick jag här ifrån och jag tackar så hemskt mycket! Det är precis vad jag behöver just nu! :)

Paketet innehöll detta:

 

Av Debora Persson - 12 april 2011 20:15

Natten till idag var den värsta av sitt slag. Maximilian hade inte spytt på hela dagen och allt verkade bra. Han var hur pigg som helst.

Men så somnade Maximilian i vår säng igårkväll och vi lät honom ligga kvar. Vid någon gång efter 24.00 vaknade jag av att jag fick rena dushen av kräk över mig, Maximilian och heeela sängen.

Och efter det kom det visserligen inget mer kräk men han höll oss vakna resten av natten. Pappa som var ledig idag dög inte för att trösta under natten och därför kunde inte jag sova över huvudtaget. Han låg mest och skrek hela natten och tillslut var jag mer död än levande. Ingen skola med andra ord.

Idag har han inte spytt men han har varit jätteslö hela dagen och sovit hur mycket som helst! Han som annars aldrig har tid med att sova!

Men nu ikväll har han åter igen spytt flera gånger!
Det är konstigt att han bara spyr på kvällen och natten! :0





  

Av Debora Persson - 10 april 2011 15:24

((19 grader varmt och solsken!))

Fruktansvärt skönt väder ute idag! Vi var i Tivoliparken och gick, sen hamnade vi på Naturum och efter det blev det glass och juice på McDonalds innan vi gick tillbaka till Tivoliparken och matade ankorna!

Jätteskönt och varmt ute! Nu är vi hemma igen, lilleman är trött och jag ska sätta mig ner och skriva om mitt CV. Och vila lite. :)


                                           

   

Någon är rädd för att åka hiss....

         

       

Av Debora Persson - 9 april 2011 20:32

Gissa vem som varit i farten igen?

Förra veckan tog han en blå krita och skrev sin autograf på väggen i hallen. Men det gör egentligen inte så mycket eftersom tapeterna vi har i hallen är från 1800-frös ihjäl.

Tapeterna vi har i vardagsrummet är nya.

Så det är iiiiinte så bra att det nu är ett handavtryck av en flåtig hand på väggen.... 


Maximilian hävdar att han är fullkomligt oskyldig till detta dåd.

Men någon annan med så små händer har inte varit här hemma idag. Han sitter nu i häkte i väntan på rättegång.

Han hävdar att han inte varit hemma idag och därmed inte kunnat kladda ner väggen. Den enda som varit hemma är hans mamma och därför är det hon som är skyldig...


  Och vi som hade planerat flytta snart.

Inte nog med att vi har varit tvugna att bryta upp en dörr (garderobsdörren) och en kökslucka har gått sönder som vi är tvugna att betala när vi flyttar, nu får vi fixa nya tapeter med.  

Av Debora Persson - 8 april 2011 06:07

För en vecka sen var Maximilian på bvc och fick spruta. De sa att det kan ta 1-2 veckor då kan han få feber.

Efter dagis igår så kändes han varm men var pigg. Senare vid läggdax var han ännu varmare.

I natt var han helt kokhet över hela kroppen och är fortfarande så idag blir han hemma.

Han ska vara hemma med sin pappa och mysa hela dagen. Det gillar han nog! :)

Av Debora Persson - 3 april 2011 20:03

Jag har alltid älskat Maximilians fina små guldlockar i nacken.

Problemet är ju dock att han alltid får mat i håret och så blir det tovor och vi har vattnat honom med balsamspray varje dag så håret har varit i ordning.

Idag kom Oskar med sin rakapparat eftersom mannen skulle hjälpa honom klippa sig i nacken.

Det sved fruktansvärt i mitt hjärta när jag faktiskt gick med på att klippa av hjärtats små hjärtelockar!

Usch vad det sved i hjärtat! Maximilian gillade inte heller att bli klippt, visserligen för Oskars rakapparat lät som om det vore traktorrace inuti den så han blev nog mest rädd för allt oväsen. För han gillade nog frisyren när han var klar. Han gick med sin kam och kammade sig i håret. Han verkar nöjd iallafall! ♥

  Men jag måste faktiskt säga att jag är jätte nöjd med Maximilians nya frisyr!

Allt hår rök ju inte och han är jättefin nu med lagom hår. Jag trodde faktiskt inte jag skulle bli så nöjd som jag blev. Dock så saknar jag lockarna redan jättemycket men jag vänjer mig. Förhoppningsvis växer det kanske ut nya lockar?;)

 

Fick ingen jättebra bild på nya frisyren, så en bättre bild får komma senare:)

 

Av Debora Persson - 3 april 2011 12:16

Mitt lilla gull satt och tittade på barnprogram nere på golvet innan.

Varför han satt på golvet vet jag inte. Vi har en soffa, två fåtöljer och sen har han själv en egen fåtölj och en saccosäck men jag tror det var för att filmerna låg på golvet och då kunde han pilla på dom i smyg. Han har blivit expert på att riva sönder filmfodral så därför får dom åka ner i  källaren i stället så vi har några hela filmer kvar;)

Iallafall så hittade vi honom sovandes på golvet en stund senare. Han måste varit så trött att han inte orkade resa sig upp och lägga sig i soffan.

  Nu ska vi iallafall strax in mot staden och möta upp Maximilians farmor, farfar och faster.

Vi ska fika, gå en sväng och mata ankorna hade vi tänkt.

Sen har mannen bråttom hem eftersom det är fotboll idag igen. Vad jag ska göra? Jo, jag ska tvätta. Såklart bokade mannen tvättiden så kan tänka mig att han bokade in den perfekta tiden när den livsviktiga fotbollen är... hm..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards