♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Var är sommaren?

Av Debora Persson - 15 juni 2010 16:26

Tur att man inte gått utanför dörren idag. Det har spöregnat och åskat som sjutton.

När Maximilian låg och sov för tredje gången (han måste varit välsdigt trött) så åskade det till så högt att han spärrade upp ögonen av oljudet, tittade sig omkring och sen somnade om.

Kalleponken och Sofie skulle kommit till Kristianstad innan egentligen men hoppade det för vädret. Kalleponken skulle shoppa lite. Förhoppningsvis åker de hit i morgon så man kan få träffa dom då istället.

Resten av eftermiddagen och kvällen kommer vi inte heller göra något vettigt. Kanske ställer mig och bakar om jag orkar. Är lagom seg idag eftersom vi inte gjort något. Maximilian däremot är det fart på när han väl är vaken. Kör runt i sin gåstol i full fart fram och tillbaka. Stannar vid dvdhyllan och river ut lite filmer i farten. Filmer som jag redan har fått ställa tillbaka efter honom som han redan rivit ut 20 gånger.

Sen stannar han vid gardinen. Drar och viftar lite på den innan han åker vidare. Sträcker sig efter saker hela tiden. Helst sådana som han inte får pilla på. Sladdar är extra roliga.

Såhär roligt kan man ha en (sommar)dag som denna när man inte kan vara ute alls.

Vi längtar till sommaren. Om den kan komma någon gång?

Visserligen har vi egentligen ingenting bestämt för sommaren. Vi har ju varit på semester så någon längre resa kommer det inte bli..

Så vi ska vara hemma. Hemma och hemma. När mannen går på semester så kommer vi nog tillbringa rätt så mycket tid i blekinge.

Ska bort till pappa i husvagnen någon gång med och åka motorcykel (åkte förra året, men då var jag så gravid att jag knappt fick plats på motorcykeln) och så är det ju östersjöfestivalen med. Och så kanske vi ska ta och hitta på något med Algot med. Förra året var han nere i Malmö och hälsade på oss, då var det tosselilla som gällde.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards