♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 30 april 2010 23:39

Äntligen har jag helg. Denna veckan har varit lång.

Eftersom jag var så trött i morse så somnade jag på tåget vid Hässleholm. När jag sedan vaknade upp så tittade jag ut för att se vart vi var någonstans. Brukar inte sova mer än en kvart på tåget annars, men så tittade jag ut, tänkte att vi var bara i Lund.

Men så var jag tvungen att titta en gång till och då kom jag på att vi var ju i Malmö.

Som tur är står ju tåget stilla i Malmö en stund innan det åker vidare till Köpenhamn så fick rusa ut och stressa helt nyvaken. Hann inte ens kolla klockan men hade som tur var ett par minuter till godo ändå.

Fan, tänk om jag vaknat upp i Köpenhamn!!

Fan hade jag då gjort??

Jag hann i alla fall i tid till jobbet och det är väl det viktigaste även om jag glömde mitt huvud på tåget i all stress.

Och tydligen var det inte bara jag som hade det illa med tåget, Khaled gick det visst heller intget vidare för idag hörde jag när han skulle till sitt jobb i Malmö:)

 

Dagen har iallafall gått bra. Många danska på besök.

Hade stängning och sista timmen var det kolugnt.

När man sen satte sig på bussen i sina otroligt sexiga arbetskläder och alla andra på bussen var finklädda och på väg till fest så skände man sig inte särskillt vacker vill jag lova.

Samma sak på stationen så gick där runt fullt med fulla och finklädda folk. Och samma sak på tåget.

 

Mina pojkar hämatde mig på stationen iallafall. Lilleman sov och sover fortfarande. Ligger här brevid med helt utslagen i soffan.

De har varit i Mörrum hela dagen och träffat släkten så de hade haft trevligt iallafall :)

 

Nu har jag iallafall slängt in handduken, stämplat ut och tagit helg.

Denna helgen har vi inte mycket vettigt planerat förutom lite småsaker som ska fixas. På söndag ska mannen antagligen till Malmö och glo på fotboll så då har jag Maximilian för mig själv hela dagen:)

 

Nu är visserligen klockan mycket men jag har röstat på skräckis, Babysitter Wanted så den kommer det bli så får vi se vem av oss som somnar först. Lagom trötta både jag och gubben!


 

Av Debora Persson - 30 april 2010 09:37

Maximilian gjorde mamma glad igårkväll när han kunde sitta själv rakt. Innan har han bara suttit hopkurad som en säck potatis. Nu sitter han fint. :)

Han tar armarna till hjälp för att hålla balansen så de vevade han en del med för att kunna hålla sig uppe :)


   


Mys i säcken blev det med:)

   

Av Debora Persson - 30 april 2010 08:50

Idag känns det som om jag blivit överkörd av ett tåg- två gånger.

Kom inte i säng förrän efter 01. När vi väl lagt oss så är det en massa idioter som kastar på/slår/bankar- eller vad de nu håller på med mot väggen till sophuset. De passar även på att skrika en massa hur länge som helst. Så känns som om vi inte sovit alls inatt.

Herregud vad trött jag är.


Idag är det Valborg och jag ska jobba. Sista dagen denna veckan.

Mina pojkar ska bege sig till Mörrum för att grilla.

Själv blir det inte mycket valborgsfirande för mig eftersom jag har stängning och är hemma 23.00 då...

Hoppas på en lugn dag på jobb idag då..

Av Debora Persson - 29 april 2010 23:30

Rätt så seg efter denna dagen. Känns som om jag jobbade 24 timmar istället för 5½ timmar..

Men nu är jag hemma iallafall. Lilleman sover i sin säng. Sovit har han tydligen gjort sen klockan 19..

Helst skulle jag vilja väcka honom och pussa massa på honom men man ska inte väcka en björn som sover.. Kanske jag kommer slå lite extra hårt i dörren, hosta lite extra högt eller råka nysa högt för att han kanske ska vakna :)

Pratade med mor min innan om dagis. Om man skulle gå till dagiset vi sökt för att checka in innan så man vet hur där är om han skulle få en plats där. Ska även söka ett annat dagis med till honom som ligger borta där K bor. Tydligen ska det vara ett montissori-dagis och de är rätt bra faktiskt. Algot gick montissori när han var liten. Där har de allt anpassat för de små storlekarna. Mini i allt. De fick sitta på riktiga stolar, äta med riktiga bestick och tallrikar, miniminitoaletter och handfat mm. Allt i minimini. Jag hade praktik där en gång och på stora avdelningen hade de mattehörna där de fick lära sig räkna och skriva. De hade uppradat på hyllor längs väggarna med djur och från vilka världsdelar de kom ifrån och massa sånt.

Fast jag vet inte, det kanske dom har på alla dagis nu? Men vad jag minns från mitt dagis hade vi typ bara en jättestor bokhylla med papper och pennor typ och i ett rum en jättebokhylla med träklossar och ett litet kuddrum..

Är det så fortfarande så ska man väl klart välja montissori...


Det värsta med att jobba stängning och att sen behöva pendla är att plötsligt är klockan för mycket redan innan man kommit hem.. Blir väl ett avsnitt av dh nu och sen läggdags. Måste rota igenom kylen med efter något ätbart för jag skulle kunna äta en hel älg nu känner jag. Och älg är det sista jag skulle kunna äta annars!



 

Av Debora Persson - 29 april 2010 10:32


bilder från igår, trots febern så var han en aning glad



     


Av Debora Persson - 29 april 2010 09:15

Gomorrn.

Uppe klockan 8 idag. Maximilian hade ingen feber då iallafall så det var ju bra. Men han är fortfarande mycket gnällig. Det han äter och dricker kommer upp igen.


Idag är det arbete som gäller, men inte förrän 15.00 börjar jag så åker hemifrån 13.00

Har då hela förmiddagen på mig att fixa här hemma.

Idag ska det även vara 20 jäkla grader varmt ute! Och jag ska jobba.

Givetvis ska det bli kallare till helgen när man är ledig!

Inte hänga läpp för det. Om 33 dagar åker vi till Turkiet, där är det varmare.


 


Förresten vad är det jag hört? Att Idol-Eddie hade kommit ut som gay.

Nu finns det inte ens en liten chans längre.:(

 

Av Debora Persson - 28 april 2010 23:23

Maximilian har haft 39 graders feber hela dagen stackarn.

Förhoppningsvis är det bara tänderna som är på väg upp, men man vet ju aldrig..:( Han spyr som en fontän med, och det vete tusan om man gör när tänderna är på väg upp? Feber och lös i magen brukar det vara men kräkningar..?

Ätit har han knappt heller gjort idag. Dricka har han varit bättre på men knappt det.. :(


 

Av Debora Persson - 28 april 2010 09:00

Gomorrn.

Lustig natt, Maximilian sov mellan oss så vaknade av att han vaknade och började skrika. Märkte att han hade spytt ner halva sängen. Och det var inte vanlig välling heller.. Hur som helst så var han KOKHET över hela kroppen med så han fick sova utan täcke resten av natten.

I morse hade han feber igen, 38.8 visade termometern.

Nu är han gladare och piggare och febern har gått ner. Så hoppas han blir bättre nu. Han har verkligen varit gnällig de senaste dagarna med..


Idag blir det arbete igen för min del, börjar klockan 14 och har stängning.

Så nu blir det frukost och sen göra i ordning mig. Förresten så kollar vi på JS, där är hon 17 år och tänker gifta sig med sin styvbror som är 28 och har 8 barn. Vad är det liksom? Vilken framtid.. De berättade just för hennes mamma som blev tokig. Jädrans amerikanare. Nötter hela högen. Man kan ju undra om allt är på rikigt, eller om de är så dumma i verkligenheten som de är på tv?

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards