♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 27 april 2010 22:29

hejhej

hemma efter jobb med världens huvudvärk.

att gå lägga mig nu är önskvärt men har lite att göra först. pussa på lilleman och fixa med saker på datorn och så måste det givetvis bli lite DH innan sängen.

tjao

Av Debora Persson - 27 april 2010 09:07

Idag tog även Maximilian sovmorgon så inte förrän 8.30 steg vi upp här hemma.

Nu blir det frukost och så ska jag göra mig i ordning för jobb.


 

Av Debora Persson - 26 april 2010 23:29

Ikväll har jag inte mycket att skriva.

Mår mest illa som en gris så helst av allt vill jag bara gå och lägga mig och hoppas på att jag inte åker på någon satans magsjuka.

Knappast roligt. Innan jag ska slänga mig i sängen så är det några avsnitt av Desperate som gäller.

Av Debora Persson - 26 april 2010 09:00

Gomorrn.

Idag vaknade jag faktiskt 8.30.  Gick ut ur sovrummet och där i vardagsrummet satt det två pojkar och sov i soffan. Tidigt i morse hade vi en kille som absolut inte skulle ligga kvar och sova så mannen var tvungen att gå upp med honom för att vi skulle få lite tystnad här i huset.:)

Nu  sitter vi här nertryckta alla tre i soffan. Mannen halvsover, Maximilian leker med sina fötter och pratar för full hals.


Idag är det ny vecka. Stängningsvecka är det för min del så hemma sent om dagarna nu.

Dessutom är det den 26:e idag. Det betyder att jag bara har en månad kvar att jobba! För den 26:e maj är min sista arbetsdag. Så om en månad är jag mammaledig igen. Det saknar jag. Saknar som sjutton att vara hemma med Maximilian hela dagarna och mysa.

Tänk den dagen man ska lämna honom på dagis hela dagarna. Det kommer jag inte gilla.


Nej, Maximilian har nu förflyttats till sin gåstol och just nu sitter han och bankar på sin nya resväska som han köpte igår!  

Helst skulle vi haft en ljusblå eller grön väska till honom men nu fann de inte så fick bli en svart. Men den är jättesnygg den med. Lagom stor för Maximilian. Både han och hans föräldrar är nöjda. 

36 dagrar tills vi åker till turkiet

Jag ska se om det finns någon mat att äta och sedan göra mig i ordning och redo för jobb!


 




Av Debora Persson - 25 april 2010 20:00

Jag och Maximilian har tillbringat dagen hemma hos mamma medans mannen åkte hem till Mörrum under tiden.

När vi kom hem till mamma var det loppis på andra sidan vägen så jag, Maximilian och Algot begav oss dit. Inget att hurra över direkt men Algot shoppade lite.

Hemma gjorde mamma mat så det blev fläskfilé, hemmagjord klyftpotatis och sallad.

Hon försökte även ge sig på att göra cheesecake men den måste hon misslyckats med totalt eftersom man inte såg skymten av den :(

Medans min mamma satt vid sin dator satt Maximilian vid sin lånedator (algots gamla)

     


 

     


         


Efter maten begav vi oss ut igen. Skulle titta på de små lammen som föddes häromveckan och så matade mamma hästarna. Vi höll oss givetvis på avstånd.


                             



              


 

Efter att ha varit ute i solen en bra stund slocknade Maximilian

i famnen på mig.. Han var trött redan innan vi gick ut så tillslut orkade han inte ha ögonen öppna längre så fick gå in igen.

 


Inne letade vi efter foto till Kalleponkens student. Och mitt i allt letande hittade vi detta fina kort. Och gissa vem snyggingen är??

Numera är han dock 40+ och morfar :)

Så himla stilig. Jag snodde såklart kortet med mig hem:D

 


Dessutom hittade vi kort på mig, från mitt dop.

Har på mig klänningen som sen Maximilian hade på sig på sitt dop:)


 


 

Av Debora Persson - 25 april 2010 09:45

Hej.

Idag är jag extremt trött och hade helst av allt bara velat ligga på soffan och glo på film hela dagen. Men även idag har vi planer och dessutom är det jättefint väder ute så vore hemkt om vi satt inne hela dagen!

Idag bär det av hem mot Sölvesborg för att hälsa på mamma och de andra.


    



För övrigt så ska jag alldeles strax asa mig upp från soffan som jag ligger så förbannat skönt i  och så ska jag börja plocka här i vårt stökiga hem innan vi kommer bege oss till mammsen.

Av Debora Persson - 24 april 2010 23:00

Dagen i Malmö har varit jätte bra!

Vid 10 tiden kom Oskar och så åkte vi och hämtade K.

Kvart över elva var vi i Malmö och började på triangeln. Mannen gick upp till sitt jobb en runda för att hälsa på och hämtar Knivset från Jamie Oliver som låg där och väntade på honom.

Efter triangeln bar det av neråt på stan innan det var lunchdags.


Var sedan och tittade i Bunkeflo och vårt gamla hem. Såg likadant ut som när vi flyttade där ifrån. Saknar det lite, men med tanke på alla problem det var där så varade inte sorgen så länge.


Mobilia begav vi oss till sedan. Träffade på Peggie som satt och målade små barn ute i restaurangen. Pörnil kom med pratade med oss.

Massa shopping blev det och sen en runda in till jobb. Maxontaxon flirtade med tjejerna där innan vi stack igen.


Ikea nästa. Massa handlat där med och vid 20.30 bar det av hemåt igen.


        


Redo för Malmö.

 


        



 


från ikea

   

knivarna mannen fick från jobbet

 


lampa, ramar, skålar och halkmatta till lilleman i badkaret

     


jeans, solmössa, strumpor, linne och tröja till lilleman

 


Eftersom lilleman växt ifrån sin gubb-basker så var det rätt tillfälle att köpa sig en gubbahatt. Så förbannat snyg han blir i den! :)

 


mannen tycker de är skitfula men eftersom jag bestämmer så är de snygga och passar perfekt på en fin bebis!

 


kom på att denna tröja var det enda jag köpte till mig själv idag. blir inte ett dugg förvånad. men det är roligare att köpa bebiskläder!

 


en ny skötväska blev det med. den vi har nu till vagnen är lite för liten och vi får alltid packa extra väska. denna är större och lite bättre:)

 

Av Debora Persson - 24 april 2010 07:42

God morgon.

Trots att det är lördag och helg så bryr sig inte Maximilian om det.

Här blir det ingen sovmorgon avsett vilken dag det är! :)

Men idag gör det inget eftersom vi har hela dagen inplanerad.

Klockan 10 bär det av till Malmö för shopping med mina fina pojkar, K  och Oskar. En heldag i Malmö utan att jobba.

Dessutom är det strålande sol ute, inte ett enda moln på himlen. Kommer bli en bra dag detta!

  


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards