♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 23 april 2010 22:03

Pratade med mamma för en stund sedan.

Kom på något sätt in på min fotbobi.

Ända sedan jag vart liten så har jag äcklats av fötter.

Kunde absolut inte låna någon annans strumpor. Spolade alltid av duschen innan jag själv kunde gå in i den efter någon annan varit där med sina fötter.

När man var liten och sov över med kompisar så sov man skavfötters och när detta hände så fick jag alltid linda in mina fötter i filtar för att inte risken att få fötter på mig. Skyllde på att jag frös om mina fötter på nätterna. haha.

När jag är på badhus och andra ställen där folk gå barfota går jag alltid lustigt med fötterna. Går på sidan med dom för att slippa andras fotbaciller.

Vet inte hur länge mannen var tvungen att sova med strumpor på nätterna egentligen.

Nu är det inte lika illa som förr men så fort en fot råkar nudda mig får jag panik och blir förbannad.

Små barns fötter klarar jag av för de är fortfarande "rena".

Större fötter, ju äldre de blir desto värre blir dom. Även om fötter är rena och vårdade så är de äckliga.

herregud vad mesigt


 

Av Debora Persson - 23 april 2010 19:38

Kan inte fatta att det redan har gått 7 månader!?

Maximilian är iallafall 7 månader gammal idag!

Det har han fått fira med att hans pappa tvingat på honom en Brynäströja. Men han är förbannat söt för det :)



   

212 dagar.

Av Debora Persson - 23 april 2010 19:30

Nu har vi helg här hemma. Skönt att vara hemma "tidigt" en fredag. De senaste veckorna har jag varit hemma 21.00 eller senare. Så ikväll ska jag för en gångs skull glo på talang för det har jag inte gjort än sen det började.

Maten är på G inne i köket. Jag och Maximilian sitter i soffan och myser. Han sitter med sin flaska med juice i högsta hugg och pratar med sin goseråtta mellan klunkarna och sliter av sig sina strumpor hela tiden. Gulle.

  

Av Debora Persson - 23 april 2010 07:14

Fredag idag. Sista arbetsdag denna veckan så klockan 16.30 börjar helgen för  min del.

Nu blire till att göra sig i ordning, pussa på lilleman och sedan gå till bussen!

 

Av Debora Persson - 22 april 2010 20:35

Har inte mycket är skriva idag. Har jobbat hela dagen och kom hem för en halvtimme sedan. Mina pojkar hämtade mig idag och lilleman satt i bilen och skrek men när han såg mig så sken han upp som solen och glömde allt vad tårar är.

Så nu är han på gott humör och sitter och skrattar hela tiden.

Strax glo på DH och äta lite middag, lasagnen står i ugnen nu och jag är hungrig som en varg!



 


Av Debora Persson - 22 april 2010 07:15

Godmorgon.

Igår var det spelande leksaker mitt i natten. I natt har det trillat en massa saker i köket. Flaskor och glad låg utspridda på köksgolvet.

Tröttsamt.

Idag är det torsdag och jag ska iallafall jobba.

Idag är det fint väder ute med. Som igår kommer det väl antagligen sluta med snöblandat regn.

Nej nu blir det frukost och så ska jag göra mig i ordning.


 

Av Debora Persson - 21 april 2010 21:45


 

     

 


Ikväll har vi K  på besök. Ätit tacos och äppelkaka. Och så har vi städat. Städat Maximilians rum idag. Rensat kläder och lite annat tråkigt plock.



         


     

Av Debora Persson - 21 april 2010 17:15

Mötet på bvc innan gick bra. Många andra där som inte varit med innan så det var väl mer än vår grupp där eftersom de andra bebisarna var mini.

Mycket snack om solkrämer och annat sånt med smetar in sig med på sommaren. Barn under 1 år får absolut inte smeta in sig. Så nu har vi köpt solkräm till lilleman helt i onädan. Vi visste ju att man egntligen inte skulle göra det men tänkte ju att lite kan man smeta in honom när man är utomlands i sommar men deras hud tål inte sådan smörja. Ja, det var då en massa snack och frågor om det och massa om andra typer av krämer som myggmedel och sånt välbehövligt på sommaren.

Blev fika på det och sen var det dags att gå hem.


Vi åkte sen in till stan iallafall. Så vi kunde komma ut lite men det blåste kallt och var tråkigt väder så fick bli storhandling istället. Massa blöjor och välling så det räcker ett bra tag nu iallafall.


Egentligen är jag jävligt trött och vill helst sova en stund men har massor att göra här hemma så lika bra att sätta igång med det så det blir gjort någon gång.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards