♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2008

Av Debora Persson - 31 oktober 2008 22:31

Blev att jag städade lite innan med. Mådde bättre (hade dessutom ingen feber heller, som tur var) sen så blev lite undanplock och diskning och tvättning mm. Sen kom min man hem, så käkade vi lite och tittade på idol. Johan var ju klart bäst. Han är ju så söt:)

 Släppte ut Sally med innan, efter ett tag så hade honinte kommit hem så blev att vi fick ut och leta, men letade inte särskillt länge, hon satt inne på grannens uteplats. Men jag och min man fortsatte att vara ute, gick en runda i kylan.

Sally behöver fan komma ut snart. Hon blir galen när hon ser Bosse ute, hon vill ju med komma ut. Så när hon vet att Bosse är ute blir hon helt galen hemma, hänger i gardiner och allt. Döjobbig. 


Nu så är idol slut så blir väl en film nu, antagligen blir det Alone Whit Her. Är väl någon bskräck. En kille blir besatt av en brud och installerar kameror och massa i hennes hus eller vad det var.

Sen blir det sova eftersom jag börjar 8.30 imorrn. Och imorrn blir det att vara uppe länge med antar jag eftersom vi ska la ut en sväng med Oskar.


Tack och heejjjj

Av Debora Persson - 31 oktober 2008 15:29

Hemkommen från stan.

Åkte in innan och skulle äta lunch med min man.

Men mår inte alls bra. Känner mig hellustig.

Men fick i mig lite mat iallafall.

Blev BK.

Var egentligen inte särskillt hungrig, fastän jag varken ätit eller druckit på hela dagen innan dess.

Handlade lite med innan. Får bli det ibland.

Blev febertermometer, ibumetin, trosor, parfym och rengöringsgelé.

Ja det var det det.

Nu har jag lagt mig på soffan och här tänker jag ligga med.

Måste orka jobba imorrn ju.

Så jag kommer antagligen överlåta min städning åt min man.

Så har han lite och göra imorrn när han ändå är ledig och innan Oskar kommer. Är ju egentligen inte hur mycket som helst att göra. Mest disk, lite dammsug och kattlådan.

 Så nu blir det film för min del och bara ta det lugnt. Ska ringa min man och be han köpa hem cola till mig, eller ännu bättre: Julmust!



Av Debora Persson - 30 oktober 2008 23:08

15 grader har vi just nu hemma i lägenheten. Håller på att dö ärligt talat. Funderar på att snart gå och lägga mig under duntäcket och ligga där tills vi får värme igen.

Nu tittar vi iallafall  amerikanska gladiator. Vilken skit alltså det är. Löjligt uberseriösa och löjligt program och löjliga människor. Dom är ju stora som trevåningshus för fan medans utmanarna är inte ens hälften så stora.


Nej göra mig i ordning nu och inleda natten med mitt täcke.

Av Debora Persson - 30 oktober 2008 21:52

Hemkommen från jobebt nu. Fattar inte, men fan roligare på jobbet nu än innan. Ett tag var jag ju helt slut på det. Men nu är det helt okej faktiskt. Rätt roligt. Stängningen gick med bra förresten. Hörde att på lördag, när jag jobbar 8.30-18.30 så blir det dubbel lön eftersom det är röd dag. Fy fan vad gott. Förlorar jag ju inget på att bytt bort min söndag(9-18). Gott det ju. Lär ju kännas lite roligare att jobba då med när man vet att det ger dubbel lön. Men tydligen bara för oss som har mer än 30 garanterade timmar i veckan. Gott mos.


Min man är hemkommen nu med. Så blir la att vi ska käka något med. Jag är ju ledig imorrn och min man börjar inte förrän 10.


morse hade vi 16 grader hemma med. Måste få värme någon gång så vi inte hinner dö innan värmen kommer.


Av Debora Persson - 30 oktober 2008 09:21

For upp som ett stolpskott för en timme sen. Ringde på dörren. Mer än en gång. Och ringklockan kan ju för fan väcka dom döda.

Så var uppe på två röda.

Öppnade och där stod fem karlar. Dom skulle besiktiga lägenheten. Igen. Hur många gånger ska dom göra det egentligen??

Har ju varit där jätte många gånger. 

Klagade på att vi inte hade någon väme ännu. Så förhoppningsvis så slipper vi frysa ihjäl snart. 

Detas fel om man blir sjuk, eftersom man kan lika gärna sova ute. Man har ju inte råd att vara hemma heller för då kan man inte betala hyra.


Nej nu ska jag göra mig i ordning så jag kan åka och jobba sen. Har 11.30-20.30 idag. Imorrn är jag ledig:D


Av Debora Persson - 29 oktober 2008 20:02

Jobbat 10-19 idag. Gick la bra. Kassorna funkade inte riktigt som dom skulle under lunchtiden, kunde inte ta kort och kassan segade. Men sen gick det la bra. Fick skäll av en seg gammal tant idag med. Fick ge henne 50 öringar istället för tre kronor. Det skulle hon fan inte ha. Hon skulle ha enkronor. Kärring. Jag hade ju inga så fick springa och växla. Det var ochså under tiden vi hade som mest att göra..

Men men nu är jag hemma iaf. Min man hämtade mig. Så sitter och kollar på bonde söker fru nu, även om knappt hälften söker någon fru. Är ju män med.

Sedan blir det efterlyst och sen insider. 

Nu ska jag käka. Och sen slå in julklappar med. tackhej

Av Debora Persson - 28 oktober 2008 20:24

Idag tjatade jag till mimg skjuts till jobbet. Började 10.30 Gick la bra det där. Rullade på som vanligt. Dött på slutet så gick en halvtimme tidigare idag.. Hemma nu och ska snart käka och kolla på Andra Avenyn. Sedan vete tusan vad som sker, min man kommer hem lite över 21 så det blir väl film då antar jag, ska ju upp och jobba imorrn med... Tack och hej

Av Debora Persson - 27 oktober 2008 21:13

Idag vatt det arbete 10-19. Gick la hyffsat. Inte mycket att göra de sista timmarna..Min man hämtade mig efter jobbet. Jag har sagt till han att det vore kul med nån liten present nån gång. Så nu fick jag både blommor och en bok.:) Han är en bra man att ha ibland:)

Sedan åkte vi och handlade, skulle ha glödlampor för lampan i hallen hade dött så det var kolsvart hemma innan..

Så nu har vi käkat lite och ska kolla en film snart hade vi tänkt, men vi vet inte vilken bara.. Får la se vad vi hittar. Ska ju upp och jobba imorrn så får inte bli alldeles för sent bara. Fick förresten byta bort min tid på söndag, så nu slipper jag jobba 48 timmar denna veckan, och dessutom kommer ju Oskar på lördag och då slipper man lägga sig 20.00 för man ska jobba hela degen efter, skullat jobba 9-18 annars men nu gör Pernilla det istället..:)

Nej nu ska jag se vad jag hittar för film, sen ska jag se om Fanny kommer ner och glo med oss.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards