♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Debora Persson - 31 oktober 2010 20:39

Är rätt så lagom trött på denna dagen nu.

Lillasyster har varit här och hon är en pärla. Hon lagade middag till oss idag. Fläskfilégryta med ris. Riktigt gott var det!

Sen så har vi en riktigt tjabbig liten kille idag. Kände det redan när jag vaknade i morse att han skulle kämpa emot så mycket han kunde idag.

Antingen så har han velat massor och allt på en gång eller så har han inte velat någonting.

Trots jävligt jobbiga stunder idag så älskar jag honom lika mycket för det.

Men nu behöver jag verkligen sova.

Av Debora Persson - 31 oktober 2010 09:07

God morgon!

Sista dagen i oktober idag då..

Ändrade klockan när vi gick och la oss i gårkväll. Vaknade vid halv ett(?) när Maximilian började skrika. Lät som han hade ont någonstans och man fick inte röra honom ens en gång utan att han skrek ännu mer. Tog en bra stund att lugna ner honom och få honom att somna igen.


Idag är det tvätt som gäller. Har massor att tvätta och eftersom vi inte har tvättat på mer än en vecka så är det en hel del kläder. Dessutom är det sängkläder och soffklädsel som måste tvättas. Maximilian har spillt både välling och käkat kex mm i soffan så det behövs en tvätt nu.


Inget uteväder idag så blir nog innedag hela dagen idag. Har en del att pyssla med här hemma med. Helt dimmigt och ruggigt ute. Nu blir det iallafall frukost så vi kan fortsätta dagen.


 

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 21:02

Oskar och mannen är hemma hos Oskar för att bära upp prylar till hans lägenhet, snart kommer de tillbaka och då blir det massor av gottis. Bättre än såhär blir det väl inte ikväll?

 

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 20:58

Kvällslek på rummet. Eftersom vi slängt ut både skrivbord och skötbord ur Maximilians rum så är det bara hans egna rum nu. Bara hans alla leksaker där inne. Och nu är han så stor så han kryper in där själv och kan leka ensam utan att man ska behöva vara där inne med honom hela tiden.  


    

   

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 18:27


Bilder från Tjuvtittat.se


                                 

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 17:53

Just käkat middag och nu inväntar vi Oskar som ska komma hit och glo på fotboll hela kvällen. Underbart.

Själv får jag väl ställa mig och diska eller något.

Och gosa med min miniälskling.

Av Debora Persson - 30 oktober 2010 16:15

Jag vet att vi skämmer bort vår son. Och jag älskar det. Hade kunnat köpa hela världen till honom om jag haft råd.

Idag köpte han ett bollhav.

Och han älskar det! MosterK var med i bilen och lekte, och verkade med tycka det var lite roligt. Tur det är hål i taket på bilen redan för moster var ganska mycket för lång.

Får ta och köpa till lite mer bollar sen bara, för det var bara 100 stycken till detta och när de ligger där i bilen så är det inte alls många..


             

Och ja, det blev en chokladkalender med. Till vem vet jag inte egentligen men eftersom det var Manchester United på så skulle den såklart med hem...

  Vi var ju och handlade på EKO och när vi kom dit spelades julmusik utanför och röda mattan var laggd direkt till julavdelningen.

Mysigt tyckte såklart jag men mannen bara muttrade och tyckte inte alls att det var roligt.


Och på tal om julen så har vi idag redan beställt hem 5 julklappar så nu har vi de snart klara. :)








Av Debora Persson - 30 oktober 2010 09:15

God Morgon!

Maximilian är som en helt ny pojk!

Kan inte fatta att det skulle gå så snabbt för honom att bli så mycket bättre!

Hostmedicinen har verkligen hjälp. Knappt någon hosta alls nu längre och han är pigg och glad. Visst är det lite gnäll då och då men det är en jätteskillnad på vad det var häromdagen.

Han började bli pigg redan igår och när vi gick och la oss var han mest på lekhumör och skulle absolut inte sova. Han hoppade, skuttade och studsade upp och ner och var på jätte bra humör.


Han har knappt vaknat något i natt och de lilla han vaknade tog mannen hand om för jag har sovit hela natten rätt igenom. I morse sov vi alla tre till 8.30 och låg kvar och mös en stund innan vi steg upp.


Det är så roligt att ha en pigg och glad pojk igen!


Snart blir det frukost så vi kan starta dagen!


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards