♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Debora Persson - 31 januari 2010 14:15

Jag har nyss bakat 72 muffins.

Så nu har jag bakat 315 stycken ungefär. Det borde ändå räcka?

Men nu har det blivit som en del av vardagen att baka så lär väl bli mer bara för man har vanan inne...  


Och så får vi säga Grattis till Sussi som blev farmor i natt!

Daniel och Anna fick en liiiten bebis. Skitsöt för övrigt!


    

Av Debora Persson - 31 januari 2010 09:22

Gomorgon.

Fy fanken vad kallt det är. Kan tänka mig hur jäkla kallt det är ute nu då. Och snöat har det med gjort. Usch.

Sista dagen i januari idag. Skönt. Kan det bli lite varmare nu:)


Maximilian ligger under gymet och leker, eller ligger under vet jag inte. Nu är han så stark så han lyfter ju runt på det. Men där ligger han iallafall och just nu pratar med sin lilla råtta och håller den i svansen.


Idag har vi inte bestämt oss riktigt hur eller vad vi ska göra ännu men klockan är inte så mycket så det tåls att tänka på. Iallafall ska vi packa ner Elsas alla saker eftesom imorgon flyttar hon! :(



   

Av Debora Persson - 30 januari 2010 21:51

Oskar är hos oss ikväll och hälsar på.

Blev inte att vi åkte till mamma innan. Ville inte gå utanför dörren:p

Har nyss ätit kött och potatisgratäng med massor av sallad!

Antar att det blir fight i yatzy (vilket liv) även denna lördagkväll....

Och Maximilian han vägrar att sova den busen. Han sitter i mitt knä och sparkar på tangentbordet hela tiden så får nog sluta här nu:)

Av Debora Persson - 30 januari 2010 20:18

Jag har ta mej fanken världens sötaste och gladaste lilla trollunge


           


            

Av Debora Persson - 30 januari 2010 14:37

Snart kommer Oskar hit och ska umgås med oss hela kvällen, mannen kommer visserligen inte hem förrän vid 20, om inte de förbaskade tågen är sena.

Jag håller på att städa, går visserligen inte så snabbt framåt men har fått en del gjort.

Dessutom har jag bakat 40 muffins med idag.

Maximilian han sitter som förtrollad framför tvn där det är mr bean så lika bra att sätta igång med städningen igen:D

Av Debora Persson - 30 januari 2010 09:12

God Morgon.


Igårkväll tog vi det lugnt. Gjorde grekisk sallad med kyckling och tittade på prison break. Maximilian var i stort sett glad hela kvällen och pratade HELA tiden. Vevade med händer och ben. Tror han kommer bli en sådan som aldrig kommer kunna sitta stilla mer än 2 minuter åt gången:)


Katten "brann" med förresten. Hade tänt massa ljus i fönstret och rätt som det var hörde vi en duns, såg en katt springa förbi halvt rykande och så luktade det..bränt. Brända popcorn typ:p

Klantkatten hade väl inte fattat riktigt vad det varma var. När vi hade Sally så nosade hon på lågan brännde ett morrhår och gav sen fan i ljusen. Men Elsa måste nog gått över ljusen för så mycket päls som gick upp i rök. Eller hon är ju inte helt flådd men mycket päls bränndes och hon hade sen att göra ehla kvällen med att fixa till frisyren. Och brännt i hela lägenheten luktade det.

Stackars katt, nu är hon nog glad att hon ska flytta:)


Idag funderar jag och Maximilian på att ta tåget hem till mamma. Men tågen är massa försenade idag. Mannen ringde nyss, han kom precis till Malmö med sitt tåg som skulle vara i Malmö 8.32

Men vi får se, vill inte sitta här hemma och dega heller hela dagen. Visserligen har vi massor att göra men det kanske kan vänta.

Ska prata med mamma sen annars åker vi imorgon.

Så kallt så vill inte ut i kylan egentligen.



Inatt väcktes jag av att Karin ringde. Klockan var visserligen bara 00.30 men vi låg iallafall och sov. Hon frågade om kanske kanske Khaled inte kunde komma hem från Kstad i natt, om han kunde komma och hämta hennes nyckel. Visst sa jag och trodde att han isåfall skulle ringa den närmsta timmen.

Satte telefonen på ljudlös, fick dåligt samvete om jag nu inte skulle höra vibbratorn så skulle han ev frysa ihjäl.

Men klockan 04.00 behagade pojkarna att ringa så kastade ut nyckel till dom.

När jag vaknade sen 8.20 hade jag missat samtal från karin. Hon ville nog se att hennes karl levde.:)

Av Debora Persson - 29 januari 2010 17:31

Idag var det staden som gällde. Bytte ett par byxor till mannen och så blev det en del shopping med.

Fick handlat kläder till Maximilian som han ska ha på sig efter dopet. Han kommer bli så stilig   


Dock var byxorna lite förstora så får köpa ett skärp eller hängsel till de.

Det är väl det viktiga, sen blev det lite badkläder, underkläder och lite annat med.


Var som sagt halva reapriset så gick inte alls på mycket.

Sen åkte vi och handlade lite mat efter det.


Nu kom vi hem fär en liten stund sedan. Kvinnan med skottkärra kom och hämtade hyllan nyss, men hon hade fixat släp istället..  

Så mannen är och hjälper henne med det och jag är 400 kronor rikare.



 


 


Av Debora Persson - 28 januari 2010 23:36

Har fått det mesta gjort idag faktiskt. Resten gör vi imorgon!

  • Ska in till stan och byta ett par byxor
  • Till Onoff och lämna in min jäkla dator.
  • Till Elgiganten och lämna in min mobiltelefon. Den har trillat i golvet ett par gånger så det är halvt konstig nu. Jag har aldrig gillat den så när jag fått i ordning på den så säljer jag åbäket.
  • Baka Baka Baka.
  • Säda
  • Leta upp alla kattens saker och packa ner de. Hon lämna oss vilken dag som helst. Vilken vi inte än bara.
  • Tvätta
  • Betala roliga räkningar

Hon som skulle komma och titta på vår hylla kom innan, hon trodde på allvar att hon skulle få in den i sin bil. Vi sa att det får hon inte så hon tänkte en stund och sa sedan att hon hade en skottkärra hemma hon kunde köra den på. Men sen kom hon på att det kanske blev lite tungt.

Hoho hallå. Hyllan är 5 gånger så stor som en skottkärra, och även om hon bor i närheten hade det aldrig gått.. Och hur hade det inte sett ut om hon kommit gående med en skottkärra "fylld" med en hylla som stack ut tre meter åt varje håll??   


Hon hämtar den i morgon istället. Sa hon. Hon ville ha den men man vet aldrig..


Efter att hon var här tog vi vårt pick och pack (rosenbröd, muffins och ett stycke bebis) och drog till OnOff och lämnade in min kära dator. Om tre veckor får jag tillbaka mitt liv.

Sedan till ElGiganten för att dumpa min mobil. Den sörjer jag inte. Använder mannens gamla nu. MYCKET bättre. Men får tillbaka den om cirkus 10 dagar.

Nästa anhalt blev Maxi för att handla blöjor och mat till Maximilian.


Tillslut drog vi hem till mamma. Dumpade alla bullar i frysen men alla fick inte plats så fick in med en påse i bilen igen.

Mamma löste det genom att tömma hela frysboxen på mat som vi fick med oss hem och så blev det en kassa med mat till Karin med. Så nu är hela frysboxen fylld med mina muffins och bröd.

In och äta middag. Maximilian han fick äta potatis och palsternacka eller vad det var. Gick väl ner. Ja, han njöt inte av den kvalmiga sörjan direkt. (jag råkade smaka den..phu.) Däremot smakade han lite glass. Det var MYCKET godare. Om inte annat så var det skönt för hans tandkött nu när det är tänder på G.


Nu är vi hemma iallafall, vill helst sova men det blir nog ett avsnitt av prison break först.





Fina mamma(hon till höger då.   )

      

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards