♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2013

Av Debora Persson - 31 oktober 2013 19:39

Snart kommer tomten och Maximilians önskelista är lång.  

Han tjatar fortfarande om en hoppstylta så en hoppstylta

står överst på hans önskelista. 

Förstår inte vart han får detta ifrån att han tvunget ska ha en hoppstylta.

Men han verkar ha bestämt sig.

Men förutom en hoppstylta så önskar han sig bland annat spel, tröjor, smålego, playmo och mycket annat!






                                             

Av Debora Persson - 31 oktober 2013 10:38

Sista oktober idag!

Oktober har rusat förbi verkligen, nyss var det september och det känns inte ens som om vi haft oktober. I morgon är det alla redan november!

Och igårkväll var jag och Maximilian iväg och köpte halloweenkläder till pojkarna. Maximilian ville verkligen ha en spökdräkt så det fick han. Vilmer nöjer sig med lite mindre utstyrsel. I morgon är det halloweenkväll hos mormor och Göte som gäller och Maximilian är så taggad inför detta sen jag berättade det för honom! Helt överlycklig.


 
  


Av Debora Persson - 30 oktober 2013 17:12

Det är idag 60 dagar kvar till bebisen är tänkt ska komma.

Har jag lite tur så är det såklart mindre än så. Den får komma när den vill men julafton känns ju som om den inte behöver komma. Och absolut vill jag inte gå över tiden!

Även om det är "bättre" om bebisen kommer andra sidan nyår.

Själv är jag född 2 januari och visst fanns det fördelar med att fylla först på året. Jag kunde köra moppe först, skaffa körkort, gå på krogen och handla på systemet.

Nu valde jag att inte skaffa någon moppe när jag fyllde 15. När jag fyllde 18 och kunde skaffat körkort först skedde inte det heller. Jag har fortfarande inget körkort men jag är iallafall på god väg nu. :) Krogen då, ja jag kunde gå dit med mina äldre kompisar men mina jämnåriga fick jag lämna hemma så jag hängde inte så ofta på krogen i början eftersom jag fick vänta in mina kompisar. Systembolaget besökte jag ju såklart när jag fyllde 20 men annars hade jag lika gärna kunnat födas när som eftersom jag inte "utnyttjat" min tidiga födelsedag så som jag borde :)


Jag ser hellre en bebis detta året och inte nästa.

60 dagar går fort. Och eftersom jag inte jobbar nu och inte kan gå hemma två månader tidigare för att vänta in bebisen så kommer tiden gå mycket fortare. Jag känner inte att det är två månader kvar och att det närmar sig eftersom jag fortfarande har fullt upp hela dagarna. I december tror jag att jag kan börja ta det lugnt och känna att bebisen snart kommer. Men nu har jag fullt upp i skolan till den 19 januari egentligen så jag har lite att göra om jag ska kunna sluta tidigare. Och samtidigt är det en hel del som ska fixas till bebisen.

Barnvagn ska inhandlas, vi har skaffat oss en syskonvagn men en enkelvagn kommer behövas också. Studiebesök på förlossningen, förlossningsplan ska skrivas och väskor ska packas.

Och mitt i allt detta så ska både julklappar och födelsedaagspresenter inhandlas.

Framförallt Vilmer som fyller 2 år i början av januari.

Och jag då, jag blir 26 år i januari och börjar bli riktigt gammal så jag behöver inte önska mig något när jag fyller år. Inte mer än snälla barn och en fin teckning. Sånt som päron ska änska sig.

Hjärnkontoret står helt stilla när det gäller vad man ska ge pojkarna i julklapp och vad sen Vilmer ska få i födelsedagspresent två veckor efter jul. Kan tänka mig att mina föräldrar kände samma sak när de skulle listaut julklappar till mig och sen efter det födelsedagspresenter på det.


Men sen är det bra att fylla år i närheten av jul. För det man inte får i julklapp man önskat sig kan man önska sig i födelsedagspresent. Då får man oftast allt man vill ha för köper inte föräldrarna det i julklapp så önskar man sig det när man fyller år. Då kommer dom liksom inte undan. =)


Men som sagt 60 dagar kvar och vi längtar ihjäl oss! ♥

 



Av Debora Persson - 29 oktober 2013 19:24

Vilmer fick en ny jättefin tröja idag från Like A Kid.

Visst är den snygg!?


 


   

Av Debora Persson - 28 oktober 2013 20:24

Idag gick jag in i ny vecka. Är i vecka 32 nu. Helt sinnes!

Jag känner mer och mer att jag har en pojke i magen och känner mig 99% säker på att pojkarna kommer få en lillebror!

När man känner på sig om det är en flicka eller pojke som är i magen, just nu finns det inte i min värld att jag har annat än en pojke i magen. Jag känner mig så säker! :)

Jag skulle ärligt talat bli förvånad om det är en flicka. Men vi får helt enkelt vänta å så. I morgon är det tänkt att det ska vara 2 månader kvar till BF. Och jag har hela tiden gissat på att bebisen kommer den 29 december från första början så det är nog två månader kvar i morgon om det blir efter mina beräkningar när man jämför när de andra barnen kom. :)


Jag har fortfarande ont och foglossningen gör sig påmind hela tiden.

Jag vaknar på nätterna och kan inte röra mig. Ibland vaknar jag och har så ont att jag skulle kunna gråta ihjäl mig. När jag vaknar så tar det ofta lång tid att somna om så jag sover inte så mycket på nätterna. Måste däremot säga att det där glidlakanet jag fick av sjukgymnasten packades upp häromdagen. Jag trodde inte det skulle göra skillnad men det gör det! Jag vaknar fortfarande och har ont men det är mycket lättare att vända sig om och därmed somnar jag om snabbare och det gör inte lika ont att vända sig.


Men att bebisen dessutom är nattapigg och varje natt vaknar jag vid 04 för då bökar bebisen.

Jag hoppas lite att när den är född så ska den inte vakna klockan 04 för att böka runt. Möjligtvis äta och sen somna om ;)


I morgon ska jag ringa och boka studiebesök på förlossningen.

Jag lär vara den ende blivande trebarnsmorsan som går på studiebesök på förlossningen men jag känner att jag måste det för att bli lugn.

Jag är fortfarande livrädd så jag behöver nog lyssna på en barnmorska som sitter och berättar att allt är ofarligt. :)

      

 

Vecka 32

Kroppen: Man kan lätt bli andfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir andfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.
I vissa landsting görs ett extra ultraljud i vecka 32 för att kontrollera att barnet växer som det ska.

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.

Av Debora Persson - 28 oktober 2013 19:50

Fy fasiken vilken storm vi har! Det blåser som in i bomben och regnet öser ner emellanåt hela tiden.

Vi var iväg en runda ikväll, lämnade barnen hos farmor och farfar för att åka och hälsaa på en av mannens släktingar på sjukhuset. Halva byn var nersläkt fmed strömavbrott och gatorna fulla med vatten.

Här hemma blinkar det till emelannåt så förhoppningsvis får vi behålla strömmen iallafall.

Maximilian sa innan "Usch, vad mycket väder vi har!" ♥


Igår avslutades iallafall tävlingen där man kunde vinna en valfri dress från Like A Kid.

Nu är en vinnare dragen och den lycklige vinnaren är Johanna!
 Stort grattis till dig!

 

Av Debora Persson - 27 oktober 2013 20:01

Grabbarnas resultat av pumpan idag.

Duktiga måste jag allt säga! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards