♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 21 april 2010 11:45

Snart dax att inhandla studentpresent även detta året. Denna gång till lillebror. Kan knappt fatta att han ska ta studenten.

Iallafall så tänkte vi köpa det i helgen till honom så vi har det gjort.

Tänkte köpa en klocka till honom men mamma var tveksam eftersom han är "mobiltypen".

Iallafall så tänkte jag fråga honom om det men fick inge vidare svar.


Jag: Tänkte på din studentpresent. Om man skulle köpa en klocka till dig, skulle du använda den då eller ska man köpa något annat?

Kalleponken: Aaa  :P. Brb, måste över till X. Han blev rånad igår.


Fick jag e "Aaaa" att han ville ha en klocka eller det andra? Han är ju så svår att få tag i, så kan bli svårt..

Av Debora Persson - 21 april 2010 07:54

Gomorrn.

Känner att jag håller på att dra på mig en satans förkylning. Får hoppas det inte blir värre bara!


Uppe tidigt idag med ja, vaknade av att Maximilians gåstol började spela ute i tvrummet.

Helt galet. Musiken har inte fungerat på den på länge. Hur mycket vi än tryckt på knapparna så har den inte velat fungera.

Igårkväll helt plötsligt bara när jag och Maximilian gått och lagt oss och mannen var kvar i tvrummet och skulle stänga av dator och tv så började den spela.

Sen spelade den en gång till när alla tre lagt sig.

I morse vaknade jag då av att den spelade nonstop hela tiden.

Sen jag steg upp har den inte spelat alls.

Tror nog det spökar här.


Ser inte ut att bli något prima väder ute så håller oss nog inne så mycket som möjligt idag. Och eftersom jag är så seg just nu så är det inget vidare.

Nu ska jag iallafall sätta igång med att fixa post som ska skickas idag och väcka mina pojkar.

Av Debora Persson - 20 april 2010 22:45

Gokväll.


Dagen började med att mitt tåg var försenat 20 minuter. På väg till Malmö sen hamnar vi bakom ett godståg så får köra pissakta. Kom givetvis för sent till jobbet då.


Men dagen har rullat på bra och när jag kom hem satt det tre killar i soffan och glodde på fotboll. Danne var på besök så det var självklart fotboll då.

Lagom roligt.


Mannen har nu kommit hem från att ha lämnat Danne på stationen och jag har precis fått min son att somna efter mycket om och men.

En bestämd och envis kille är vad det är.


Nu blir det lite Desperate Housewives  innan vi ska gå och lägga oss. I morgon är jag ju ledig och då ska vi gå och träffa andra bebisar. Fick hem lapp häromdagen om att det skulle vara ett möte på bvc så dit ska vi.

Hoppas även på en snyggare väder än vad det har varit idag.

På väg hem såg jag SNÖ!

Bordet vara totalt olagligt att snöa i april. Trodde det var vår nu?!?

Av Debora Persson - 19 april 2010 22:30

Varför går alltid lediga dagar för snabbt?

Snart är denna dagen med över. Har inte fått så mycket gjort här hemma egentligen.

Vi valde att ut och gå i två timmar istället. När vi kom hem var det dags att laga middag, mata och underhålla Maximilian. Hockey och Svenska Hollywoodfruar har vi slagits om här sen. Skiftat mellan kanalerna hela tiden.


Nu har jag precis plockat bland Maximilians kläder. Han växer för snabbt. Ännu en gång rensat bort massa försmå kläder och lagt nästa storlek han kan ha nu på rätt ställe.

En hel kasse till full med kläder blev det. Och även en kasse med massa ytterkläder. Vantar, mössor och sånt.

Dessutom har vi lite kläder i tvätten med som ska ner i källaren.

Tur man har så mycket kläder till honom så det inte går någon nöd när han börjar med nästa storlek.


Maximilian har varit på skitbra humör i stort sett hela dagen.Skrattat åt allt. Han har varit lätt att roa då med andra ord.

Det har varit när han va trött som han inte var kul att leka med. Han vägrar att sova när han är trött och sen skriker han sig bara till sömns när han har blivit för trött stackarn.


Nu blir det läggdags för min och Maximilians del iallafall.

Gubben ska glo klart på hockeyn.

Jag är pisstrött och Maximilian har slocknat i pappas famn så det är lika bra att bege sig nu. Ska upp och jobba i morrn igen.

Av Debora Persson - 19 april 2010 15:00

Vi blev rastlösa innan så vi tog med oss och åkte en runda. Hamnade på Eko och gick o tittade mest. Hittade inget kul att köpa heller för den delen.

Maximilian däremot kollade in sommarens utemöbler för barn och provsatt dom alla. Tyvärr kan vi inte ha några utemöbler eftersom vi har en pyttebalkong så det får nog vänta.


Detta med stolar, bord och parasoll gillade Maximilian (jag) mest.

Han satt som en smäck i det:)

 

Provsitta parkbänken skulle vi med göra.

 

Trästolar och bord. Ick lika bekvämt för där fanns inga armstöd så om mamma inte hållt koll hade vi trillat av!

 


Hattprovning

 

Efter Eko blev det av till Ica för K skulle handla lite mat och panta flaskor. Maximilian somnade precis när vi körde upp på parkeringen hemmavid. Typiskt för när vi kom upp i lägenheten skulle han minsann inte sova så nu har vi en övertrött bebis här hemma.

Av Debora Persson - 19 april 2010 08:00

Lagom roligt att man vaknade 7.00 idag. Klarvaken. Försökte tvinga mig själv att somna om men det gick inte.
Typiskt bara för att jag är ledig idag.

Mina pojkar vakande för en liten stund sedan. Maximilian sitter brevid mig i soffan och myser och Dennis ligger kvar och latar sig.


Idag är det iallafall ny vecka. Denna veckan kommer bli bättre än den förra känner jag på mig.

Idag, måndag är jag ju ledig. Det är fint väder ute så jag ska ta Lilleman i vagnen och gå en sväng. Och så ska jag städa lillemans rum med.

Tisdag är det arbete som gäller.

Onsdag är det möte på bvc med alla från föräldrargruppen.

Torsdag, arbete.

Fredag, arbete.

Helgen är jag ledig och då ska vi ta och åka till Malmö. Tar Oskar med oss och ska kolla in läget. Handla lite och mest ta det lugnt.

Funderar även på att åka hem till min kära moder.


Nä, blöjbyte känner jag nu..


  


 

Av Debora Persson - 18 april 2010 20:31

Hemma från jobbet nu. När man har jobbat helg och sen är hemma på söndagkvällarna känner man sig alltid sjukt nöjd.

Att ännu en gång tagit sig igenom en jobbhelg. Då vet man att man dessutom är ledig i morgon med! :)

 

Mina pojkar hämtade mig på stationen och så åkte vi och handlade ägg för ikväll blir det pannkakor!

Hungrig som en jävla varg nu. Endast ätit två mackor till frukost och en cheese under dagen.

 

Maximilian rusar omkring i sin gåstol nu. Han ställer sig framför tvbänken och framför lilla glasdörren och sliter i den och försöker få upp den men han står ju i vägen så det går inte riktigt.

Så han körde fram en bit och slet upp dörren sen och började såklart pilla på filmerna där inne.

Att pilla och slita i pappas sladdar till xbox och allt annat bråte med sladdar är med jättekul. Nu har han pausat sitt slitande med att titta lite på tv och prata jättehögt!

Jädra gullunge! :)


   


Ikväll blir det antagligen film. Förhoppningsvis får jag bestämma för annars kommer det bli någon ursel fotbollsfilm eller huliganfilm. Inget roligt alls.

Nu ska jag passa på att pussa på min fina son innan maten serveras!

  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards