♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 18 april 2010 08:56

Gomorrn.

Bara tanken på att jag egentligen skulle varit ledig idag men ändå snart ska sätta mig på tåget och jobba känns fel idag.

Det är så fint väder ute och jag ska hålla mig inne hela dagen :(

Men eftersom jag ändå tagit ledigt på onsdag för då ska vi på möte så tar jag det idag :)

Är ju ledig imorrn med så förhoppningsvis är det fint väder då med så man kan hålla sig ute lite.

Ska se om jag hittar något att äta nu och så ska jag göra mig klar för om en timme ska jag dra hemifrån!


 

Av Debora Persson - 18 april 2010 08:01

Gomorrn.

Lagom trött idag. Bara tanken på att jag egentligen skulle vara ledig idag men jobbar 12-18 är oxå lagom kul. Varför varför?

Idag är det fint väder ute med så det hade varit perfekt att vara hemma. Men det får jag ta. Tog ju ledigt på onsdag istället för då ska vi på möte på bvc med föräldrargruppen.

Av Debora Persson - 17 april 2010 21:11

Min mamma diggade denna bilden stenhårt så den ville hon ha   framkallad i större format. Så det ska hon få.

  



För övrigt så har jag jobbat hela dagen. Oskar är här på besök idag med. Nyss ätit middag, kött och pommes.

Maximilian har jag hunnit pussa på tusen gånger sen jag kom hem. Nu somnar han snart. Han har tydligen inte sovit på massor av timmar så han kommer säkert somna för natten nu. :)

Av Debora Persson - 17 april 2010 07:49

Jag gillar inte jobbhelger.

Veckorna blir så jäkla långa då. Och när jag vaknade upp i måndags visste jag direkt att det skulle bli en jäkligt jobbig vecka. Och det är det med.  På många sätt har den varit hemsk. Och den är inte över ännu.

Idag jobbar jag iallafall 11-18 så hoppas på en lugn dag/helg.

I morgon skulle jag varit ledig men eftersom de behövde mig så mycket så det var det bara att ställa upp:) Så då blir det 12-18.

Nu blir det till att göra sig i ordning, käka lite frukost, pussa på Maximilian och dra iväg mot bussen.

Huh. Jag hade velat ha en soffliggardag idag!



Av Debora Persson - 16 april 2010 22:15

Fredag är snart över. Skönt. Nu har vi precis ätit lite och så glor vi på Solsidan nu en stund innan läggdags.

Är jättetrött efter denna dagen. Tänkte att jag skulle sova en stund på tåget hem men det gick inte. Fullt med folk och så satt där en alkis bakom mig och han lät inte lite heller. Han raggade på en stackars dam som försökte sova. Han frågade henne om allt. Vart hon bodde, vart hon jobbade, vilken parfym hon hade på sig eftersom hon luktade så otroligt gott, han undrade med om hon hade man. Och så berättade han en massa om när han var ung på 60talet. Ganska roande att lyssna på men tyckte mest synd om damen han raggade på.

Nu blir det iallafall fredagsmys med mina pojkar.   



Nya outfiten

" Jag ska bli fotbollsproffs när jag blir stor säger pappa"

 



       

- Ja, jag vet. En rosa tröja. Men den är till pojkar och Maximilian blir skitsnygg i den! :)




Fick present  av Fia när hon var på besök igår med:) :

 



Fina unge!


 


   

Av Debora Persson - 16 april 2010 06:57

Gomorrn.

Upp och jobba idag då ja. Jobbehelg så är inte ledig förrän på måndag igen då. Gårdagen var trevlig. Fia kom så jag tog på mig och Maximilian och gick ut och mötte henne. Följde med in till stan. Efter staden åkte vi hem och drack kaffe och snackade en massa skit innan vi satte Maximilian i vagnen och gick till affären och handlade tacos till kvällen. K var med oss i affären och följde med oss hem med.

Mycket trevlig kväll!

Nu ska det göras i ordning för jobb och så ska jag väcka mina pojkar så jag kan gosa med min son med innan jag drar!

Av Debora Persson - 15 april 2010 14:57

Hemma från staden nu.

Först gick jag och Maximilian en sväng medans hans far fixade lite här hemma. När han var klar så drog vi in till stan. Plockade upp K på stationen så hon följde med oss. Gick och tittade lite. Var inne på guldfynd och hittade halsbandet jag ville ha. Blev dock för kort kedja så ska åka in och byta den när jag kan.

Gick och tittade lite till, Maximilian hittade som vanligt något till sig själv. En tröja och så fick han tag i en skallra med. Det är tur han inte är en tjej för då hade det kunnat bli dyrt. Dyrare. Jisses så mycket flickkläder det finns! Så mycket klänningar. Tråkigt nog finns det inte alls lika mycket till pojkar..:( Men det är väl lika bra det antar jag för då hade väl mannen blivit tokig på mig.

Nu sitter vi iallafall och inväntar besök.. Fia ska komma. Tror jag skulle med henne in till stan sen när hon kommer för hon skulle ha en jacka på H&M..

Lägga sig på soffan nu 5 minuter innan man fortsätter leva..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards