♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under april 2010

Av Debora Persson - 4 april 2010 19:15

Hemma från Blekinge nu.

Bärjade med att Dennis släppte av mig och Maximilian hos mamma igår och själv åkte han till Mörrum för att glo på en "världsviktig" fotbollsmatch.

Maximilian fick leksak av sin mormor som påskpresent. Mycket rolig och mycket läte :)

Jag, Maximilian, mamma, Karin, Kalleponken, Sofie, Göte och Algot drog oss bort till Karlskrona. Jag, Maximilian och Algot fick åka med Göte. K och K skulle övningsköra med mamma så risken fanns ju att det kunde gå illa.

Hos mormor blev det massa påskmat och fika.

Maximilian fick tallrik, djup tallrik och mugg i påskpresent av min mormor och morfar.

Dennis kom sen så jag, Maximilian, Dennis, Kalleponken och Sofie drog bort till pappa. Där blev det ännu mer fika. Maximilian fick en massa badleksaker. Passar perfekt till en badgalen kille!

Pappa hade ju hämtat vår gåstol till Maximilian med så den satt han och lekte i en stund. Killen är ju för kort för den fortfarande så än så länge kommer han inte särskillt långt i den:)


Efter vi lämnat Kalleponken och Sofie i Svängsta så bar det av till Mörrum hem till Oskar och hälsade på honom en timme innan vi drog hem igen. Kollade på tv med mamma och Göte en stund medans Dennis och Algot spelade tvspel. Algot hade ringt och stressat oss med att vi skulle komma hem snart för han ville spela tvspel med mannen så då var han nöjd när vi kom hem igen.

Gick och la oss 22.30 Katastrof.


Söndag skulle Maximilian upp 6.30 så han och jag gick igenom hela huset på ca 1 km och upp på övervåningen till mammas sovrum och la oss i hennes säng och tittade på dr. phil.

Varenda gång man sover hos mamma så vaknar man tidigt och då går man upp till henne och lägger sig i hennes runda, mjuka sköna säng som jag en dag kommer stjäla för henne och så kollar vi på dr. phil tills man hör Göte i köket ropa att frukosten är klar!


Efter att ha gjort oss i ordning så drog vi till Mörrum igen och hälsade på Oskar en stund innan vi drog till Dennis föräldrar för att grilla. Tyvärr regnade det men det gick ändå. Fika blev det med och Maximilian fick en tröja i påskpresent.

Maximilian fick förresten en ny bilstol idag som hans kusiner haft innan. Han sitter mycket bättre i denna. Fast måste dra ner bältet på den för det sitter just nu för högt upp på honom.

Och till hans fars stora lycka fick han en Mörrums hockey t-shirt, mff t-shirt och lite andra sportkläder.


Nu är det bara till att ta det lugnt resten av kvällen, käka påskgodis och glo på Wallander.



   


     


                 



Maxontaxon i gåstolen.

   


Nöjd i nya bilstolen!

   

Av Debora Persson - 3 april 2010 08:50

Maximilian skulle upp tidigt idag.

Han visste nog att påskharen har varit här och lämnat ett ägg till honom.


 


   

Av Debora Persson - 2 april 2010 21:53

Förresten så vände sig Maximilian från mage till rygg innan!

Så länge som vi kämpat med det. Puttat och puffat för att han ska kunna vända sig. Men så idag vände han sig. ♥


Och så åt han majskrokar idag med. Gottis var det!


  


Av Debora Persson - 2 april 2010 21:47


Moster, Maximilian och Khaled

 

Fick syn på lådan med leksaker...

  ...   ...   ...  

Av Debora Persson - 2 april 2010 18:57

Äntligen jobbat klart för denna veckan. Lugnt om man jämför med de andra dagarna så det var lugna puckar och med tanke på min timlön så gick det prima :)

Mina pojkar var och hämtade mig på stationen och så åkte vi och handlade. Maximilian har däckat och det gör jag med snart. Jisses så trött jag är.

Karin och Khaled har varit här i eftermiddag. Eftersom Karin inte har tvättid förrän i mitten av maj så tvättade hon hos oss idag. Medans hon tvättade så, hör och häpna, pojkarna spelade tvspel under tiden!


Ikväll blir det massa mys. I morgon förmiddag ska vi bege oss till Blekinge och fira påsken!


Av Debora Persson - 2 april 2010 06:56

Upp och jobba för sista gången den här veckan.

Hade hellre legat och sovit ett par timmar till men eftersom det är

röd dag så är det  

dubbel lön och det tackar vi inte nej till!

Så snart ska jag väcka mina pojkar och sedan bär det av mot Malmö!


 

H&M

Av Debora Persson - 1 april 2010 21:47

Fick hem sommarkläder från H&M idag. Eller jag fick inga för det lilla jag beställde till mig själv var tydligen slutsålda. Men på hemsidan fanns dom jädra i att...? Beställde iallafall kläderna en gång till och dom kommer om ett par veckor.

Maximilian fick lite kläder idag med. Linne och byxor och två tröjor. Och så fick han solbrillor med. Han verkade nöjd med brillorna för glad var han när de provades! Dock så är dom liiiite för stora än så länge :)

Snyggounge!

     


Nu är det lyxfällan på tv. Skämmes ta mej fan, att man kan sätta sig i sådan stor skithög, vad var det? 2 miljoner i skulder?

Iallafall så ska jag unna mig med att inte gå och lägga mig klockan 22.30 idag, som alla andra dagar.

Ska se på lite Desperate Housewives. Ett eller två avsnitt iallafall:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards