♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Dagis

Av Debora Persson - 29 april 2010 23:30

Rätt så seg efter denna dagen. Känns som om jag jobbade 24 timmar istället för 5½ timmar..

Men nu är jag hemma iallafall. Lilleman sover i sin säng. Sovit har han tydligen gjort sen klockan 19..

Helst skulle jag vilja väcka honom och pussa massa på honom men man ska inte väcka en björn som sover.. Kanske jag kommer slå lite extra hårt i dörren, hosta lite extra högt eller råka nysa högt för att han kanske ska vakna :)

Pratade med mor min innan om dagis. Om man skulle gå till dagiset vi sökt för att checka in innan så man vet hur där är om han skulle få en plats där. Ska även söka ett annat dagis med till honom som ligger borta där K bor. Tydligen ska det vara ett montissori-dagis och de är rätt bra faktiskt. Algot gick montissori när han var liten. Där har de allt anpassat för de små storlekarna. Mini i allt. De fick sitta på riktiga stolar, äta med riktiga bestick och tallrikar, miniminitoaletter och handfat mm. Allt i minimini. Jag hade praktik där en gång och på stora avdelningen hade de mattehörna där de fick lära sig räkna och skriva. De hade uppradat på hyllor längs väggarna med djur och från vilka världsdelar de kom ifrån och massa sånt.

Fast jag vet inte, det kanske dom har på alla dagis nu? Men vad jag minns från mitt dagis hade vi typ bara en jättestor bokhylla med papper och pennor typ och i ett rum en jättebokhylla med träklossar och ett litet kuddrum..

Är det så fortfarande så ska man väl klart välja montissori...


Det värsta med att jobba stängning och att sen behöva pendla är att plötsligt är klockan för mycket redan innan man kommit hem.. Blir väl ett avsnitt av dh nu och sen läggdags. Måste rota igenom kylen med efter något ätbart för jag skulle kunna äta en hel älg nu känner jag. Och älg är det sista jag skulle kunna äta annars!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards