♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Hos Doktorn

Av Debora Persson - 12 augusti 2010 20:01

Efter att vi varit på dagis så somnade ju Maximilian. Sov kanske en timme sen vaknade han och bara skrek och hade sådär svårt att andas. Som om han vore helt tjock i halsen igen. Var absolut inte lika illa som i natt men ringde iallafall bort till vårdcentralen så vi fick en tid vid 16.

Doktorn lyssnade på hjärtat, andningen och allt det där. Eftersom han kliade och drog i öronen med så kollade hon om han hade öroninflammation men det hade han inte.

Hon tryckte ner pinnar i halsen för att titta, hon såg att han hade stora mandlar och det kunde påverkat andningen en hel del.

Allt verkade bra med honom men hon hörde att det var inte ansträngt att andas för honom.

Blev ett stick i fingret. Vi förberedde för oss på en arg pojk men han kände nog inte ens sticket för han sa ingenting. Det enda han var lite sur över var att hon höll fast hans finger en stund. Han fick sen ett plåster som han tyckte var väldigt intressant. Han kunde nog inte koppla riktigt att det satt på fingret för han vände och vred på hela handen och tittade underligt på fingret han hade plåster på.

Blodprovet visade heller ingenting direkkt så då var det nog helt enkelt bara förkylning. Fick en medicin mot hosta och som även hjälpte till att vidga i halsen så det skulle bli lite lättare att andas.


Efter VC gick vi hem en liten stund, gjorde oss i ordning och gick sen mot apoteket och affären. Mötte upp K på vägen.

Väl på apoteket insåg jag att den medicin vi skulle hämta ut fick vi ju för någon månad sedan till honom så struntade i att hämta ut den eftersom vi har den hemma.


Gick sen hem till Karin och umgicks en stund innan vi begav oss hemåt igen. Mannen jobbar kväll idag så han är inte hemma än på ett par timmar. Men det är hans sista dag idag för sen ska han vara hemma med Maximilian igen eftersom jag börjar skolan nästa vecka. I morgon måste han vara hemma med oss eftersom jag ska till skolan och fixa massor i morgon och jag har noll aning om vart jag ska, så vi tar bilen bort så slipper jag åka buss med barnvagn och hela kittet mot ingen aning :)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards