♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Julafton 24/12 2010

Av Debora Persson - 26 december 2010 20:15

Vi anlände till Sölvesborg vid tvåtiden tror jag. Karin, Khaled, Kalleponken, Algot och Göte var hemma. Vid tretiden blev det såklart Kalle Anka men de flesta tröttnade rätt snabbt och tillslut satt jag framför Kalle Anka själv. De andra hade gått för att spela monopol istället och mamma och Göte gick ut till djuren samt åkte och hämtade Kalles kompis. Resten av folket, Richard, Rosie och två barn kom lite senare.

Det blev massor av julmat, jag hade en tävling för de vuxna som vanns av mamma och Göte. Jultomten kom och vi spelade julklappspelet. Vad jag och Dennis vann på julklappsspelet får ni se i morgon;) Maximilian sov ingenting denna dagen från 13.30 förrän vi åkte hem vid  22.30 Snacka om att det var en trött pojk! Han däckade så fort vi satte honom i bilen. Men han hade ju såklart inte tid att sova något på julafton :) Vi åkte ju visserligen inte hem utan vi åkte till Mörrum och sov i fryshuset. Kallt var det men vi hade element igång och så var vi tre personer i ett litet litet hus på ca 16 kvadrat(?) så det var inte så kallt ändå:)


I väntan på att julmaten..                       Leker med Khaled..

   

Daniel, Kalleponken och Rosie spelar schack

  Monopol   Göte, Khaled och Karin   Bella, Alexander leker med Maximilian i väntan på tomten ska komma...  Söta Alexander

 

Trotts nyktert tillstånd skulle man kunna tro att de druckit en hel del..;)

  Daniel, Kalleponken och Maximilian   Mamma och lillasyster  Maximilian med moster

 

Bella, Maximilian och Alexander

 

Tomten har kommit!

 

Maximilian blev inte rädd för tomten iallafall..

 

Utdelning

  Algot började sjunga på "jag såg mamma kyssa tomten.." när mamma fick en kram av tomten..

Maximilian och tomten

    

    Maximilian var så ivrig med att öppna paket så han satt på paketet och slet upp pappret. Khaled hjälpte honom.

Förutom att öppna sina egna paket fick bland annat Göte sina paket uppslitna utan att behöva be om det;)

 


 

Öppna julklappar...

        Maximilian med merbror Algot och mormor     Karin och Khaled..   Busen

  Paketöppning

      

Maximilian och mormor

      


Karin, Khaled och Dennis

  Min fina mamma   Maximilian med sin mormor   Svärmor emellan..   Maximilian   Julklappsspelet. Även i år blev det på blodogt allvar..   Alla slogs om presenterna som bland annat innehöll toalettborste, alkohol, choklad, munvatten, diskborste, trisslotter mm..   Lite av julklapparna..   Karin och Khaled  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards