♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Kristianstad och Övningskörning....

Av Debora Persson - 16 juni 2012 21:51

Idag blev det en liten utflykt till Kristianstad för vår del!
Vi åkte först och hämtade lillasyster hemma hos mamma för henne skulle vi ha med oss. Jag övningskörde bort till mamma från det att vi korsat motorvägen. Det gick bra fram till det att jag skulle svänga av till mammas gård för då blev det för mycket, bromsa, frikoppla, växla, kolla backspegel och samtidigt svänga av. Det gick ju knappast så jag hann liksom inte svänga av. Men annars gick det kanorners kan man väl säga.


Det värsta är att jag klarar inte av möte av andra bilar. Blodet fryser till is i hela kroppen, jag får gåshud och massor av rysningar. Precis som när karln kör om en lastbil.

Då blundar jag och får rysningar i hela kroppen och dör lite.

Nu är det likadant när jag får möte.

Jag dör lite på riktigt. Det är skitobehagligt!


Vi plockade upp kakkaduan och begav oss sen till Kristianstad. Hämtade Dennis klocka som han skulle förminska. Jag hade med mig en body med som jag skulle försöka byta. Hade varken kvitto eller lapp kvar men det slängdes innan jag märkte hur sned hela bodyn var. Den var helt skev och det märkte vi inte förrän vi satt på Vilmer den och då satt den jättesnett hela bodyn. Det gick som tur var bra att byta den ändå. De såg oxå hur skev den var så jag fick en ny till honom. Det blev en runda inom Åhlens med innan i nästan fick ge upp då Maximilian absolut inte var på gå-på-stan-humör. Det klart att det inte är roligt för en snart 3-årig kille att gå på stan heller!

Besökte mitt jobb för lite ärenden och såklart visade upp min lille herren och sen köpte vi glass till Maximilian. Träffade barnens kusin där inne med så de pratade lite innan vi begav oss hem till lillasyster för lite middag och fika. Hon följde med oss hemåt igen sen, fast det inte var meningen att hon skulle göra det men hon skulle jobba natt i annan stad så behövde åka hem och låna mammas bil.


Efter att vi lämnat lillasyster hos mamma igen så övningskörde jag nästan hela vägen hem från Bjäraryd.

Körde till Mörrum och där slutade jag köra då det stog ett gäng gubbar vid vägkanten varav den ena gubben hade katt och katten sprang ut och satte sig mitt på vägen och gubbarna rörde inte en min och jag höll på att köra på katten så jag fick tvärnita för att inte köra på den sittade katten eftersom han vägrade flytta på sig.

Gubben muttrade något om att en av hans katter redan blivit överkörda och Dennis sa något om Kattjävel varpå Maximilian sitter bakom i bilen och säger "kattjävel" hela vägen hem sen.......


På vägen hem fick jag jättemånga möten och en av gångerna kör jag så långt in i kanten för jag tycker det är så obehagligt att jag nästan kör in i en stenmur. Dennis gillar det inte. Inte jag heller. Mitt hjärta stannar så fort jag ser att jag får möte... Jag vet inte varför men jag kanske tror att vi kommer att krocka eller något??

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards